Ga naar inhoud

Westendorp

Member
  • Items

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z3 2.0i S
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Overijssel

Westendorp's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Westendorp

    WOW!

    Vind deze kleur wel ..... apart. Maar inderdaad, ik heb bij hetzelfde bedrijf ook een veerpootbrug gekocht en je kent het stuurgedrag niet terug. Rubbers volgen nog.
  2. Westendorp

    airco bediening

    Facelift 2000, niet verlicht bij ingeschakelde verlichting (en uitgeschakelde airco), wel verlicht bij ingeschakelde airco.
  3. Bij mij stond de (rechter) stoel ook vast in de bovenste stand. Een tik met een hamer tegen de motor, terwijl de schakelaar wordt ingedrukt, werkte bij mij. Groet, Harry
  4. Geloof dat ik inderdaad de olie van de bak maar eens laat verversen. Moet binnenkort toch nog een afspraak maken met Ruud. Bedankt voor de reacties.
  5. Klopt, alleen bij de 5e versnelling en dan met name bij het naar rechts bewegen van de pook. Kan ik van binnenuit bij de kogel en het rubber komen komen?
  6. Bij mij bleek het verschijnsel te kunnen worden uitgelokt door aan het (groene) dimlcht relais in de zekeringkast onder de motorkap te morrelen. Het relais lijkt wat los te zitten. Wanneer mijn dimlicht niet werkte en ik zat aan het relais, ging (en bleef) het dimlicht branden. Stekkerverbinding reinigen bood geen oplossing. Ik heb een stukje rubber tussen de wand van de zekeringkast en het relais gedrukt, waardoor het relais "vast" komt te zitten. Daarna geen last meer gehad van het verschijnsel. Dit is natuurlijk een noodoplossing, maar aangezien het probleem zich niet meer voordoet, heb ik het maar zo gelaten. Groet, Harry
  7. Westendorp

    Arreteer pen

    Beste forummers, Bij de laatste APK van mijn ZZZ heb ik de melding gemaakt dat het inleggen van de 5e versnelling wat moeilijk gaat. Stel je daarbij niet voor dat je de 5 met geweld moet inleggen, maar dit gaat gewoon iets zwaarder dan het inleggen van de overige versnellingen. Volgens de dealer is/zijn de arreteerpen(nen) versleten en moeten deze worden vervangen. De materiaalkosten vallen mee, maar al met al zou deze reparatie zo'n € 450,- moeten kosten. Ik kreeg overigens het advies van de dealer om maar gewoon door te rijden, omdat het geen kwaad kan. Het ergste wat zou kunnen gebeuren, is dat de auto op termijn helemaal niet meer naar z'n 5 zou willen schakelen. Heeft iemand van jullie al eens te maken gehad met dit verschijnsel? Op zich is het niet echt storend, maar dat zou het dus wel kunnen worden. Groet, Harry
  8. De 2.2 was destijds de opvolger van de 2.0 in de andere BMW modellen (o.a. E46) en heeft als zodanig ook zijn weg gevonden naar de Z3. Niet omdat de 2.0 niet voldeed o.i.d., maar gewoon een logische doorontwikkeling om het product actueel te houden. De emissiewaarden van de 2.2 zullen ongetwijfeld ook beter zijn. Zelf rij ik in een 2.0 en met veel plezier. Geen strepentrekker, maar gewoon een lekkere smeuïge 6 cilinder. In de Z3 heb ik geen ervaring met de 2.2, maar een E46 coupé (320i - 2.2) heb ik wel gehad. Koppel en vermogen zijn iets hoger, maar geen voor mijn gevoel levert dit geen gigantisch merkbaar verschil. Groet, Harry
  9. Toen in 1994 de E36 Compact uitkwam (ik reed toen E30), zei ik direct: "dat wordt ooit mijn auto". De meeste mensen vonden (en vinden) dit model helemaal niets, maar ik ben altijd al tegendraads geweest. In 1996 een nieuwe aangeschaft en in 2000 weer. Mocht er naast de ZZZ ooit nog eens een hobby-auto bij komen, dan wordt dit zeker een E36 Compact, en dan een 323i automaat. Waarmee ik aan wil geven dat ik hem dus nog steeds mooi vind. Uitzonderingen bevestigen de regel, zullen we maar zeggen. Trouwens, in de dagelijkse werkelijkheid rij ik in een Peugeot 5008 GT 1.6 THP en ik vind hem niet eens lelijk...... Mijn liefhebbende echtgenoot rijdt in een Fiat Panda Perlina, waarmee hier dus drie auto's staan. Die Compact zal nog wel even wegblijven vrees ik. Groet, Harry
  10. Nee, dat probleem heb ik niet. Groet, Harry
  11. Ook een Wiechers veerpootbrug (alu) gemonteerd. Verschil duidelijk merkbaar, veel minder "zoekerig". Echt een aanrader. Groet, Harry
  12. Kwam er gisteravond achter dat ik hetzelfde probleem heb. Moest rijden op de mistlampen, maar na 1 of 2 kilometer sprong het dimlicht weer aan om vervolgens ook aan te blijven. Gemorrel aan de schakelaar had geen effect. Stadslicht en grootlicht functioneren normaal (mistlampen gelukkig ook). Ook de achterlichten branden gewoon. Vanmiddag weer hetzelfde gedoe. Zou mooi zijn als iemand een oplossing had. Groet, Harry
  13. Niet helemaal mijn smaak; ik heb dit setje besteld bij Bartho Braat. Groet, Harry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.