Ga naar inhoud

limspeed

Member
  • Items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1,9 roadster
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Oldambt
  • Interesse(s)
    Z3 oldtimers & youngtimers

Contact Informatie

limspeed's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Met ons "geblazen" Z3 tje heb ik een maal bijna 500 km gehaald op het moment dat de meter nog angstig weinig aangaf,maar normaal gesproken gaat het lampje al branden even na de 400 km.
  2. Heb de side van Mosselman bekeken maar vind daar wel supercharge systemen maar geen uitlaatgas compressoren meer. Die zullen dan waarschijnlijk in het verleden geleverd zijn. Er zijn dus verder geen clubleden (meer) met door turbo's aangedreven Z3's ?
  3. Bedankt , Klopt ,dit ziet er ook niet origineel uit,de turbo zit verstopt aan de rechter zijde onder het uitlaat spruitstuk. ( heeft maar paar mm speling ruimte) vandaar waarschijnlijk ook de rare bijgeluiden\resonanties met opschakelen bij veel toeren. ook is er een intercooler aanwezig maar nergens een merknaam te vinden,alleen op een kap over de radiateur staat "MK Motorsport" maar weet niet of dat er mee te maken kan hebben?? Sorry ben niet zo'n regelmatige forum gebruiker moet nog even wennen hoe alles op de juist plek te "plaatsen" ! De naam Roodkapje heb ik hier al vaker voorbij zien komen,begreep al dat dat degeen is waar je moet zijn bij echte technische problemen. Zit er hier in het Noorden ook nog zo'n specialist ?
  4. Hallo forumleden,na al veelgelezen en gespeurd te hebben op het forum wordt het tijd ons even voor te stellen : Nadat begin 2009 de TDM 850 na 10 jaar het veld moest ruimen was het weer tijd voor een cabrio. Het dagelijks vervoer gebeurt in 97 Carina 2 liter station terwijl dochter lief zich verplaatst in een MR 2 van 85. Na lang geleden te zijn begonnen met een Triumph Spifire MK2 zou het zo iets dergelijks weer moeten worden, todat we stom toevallig vorig jaar bij een Volvo dealer deze niet al te dure RJ-RL -77 tegenkwamen. Een Nederlandse auto,mooie kleur ( wel her en der wat plekjes ) ,193000 km NAP (boekjes erbij),1,9 i, goede softtop en net interrieur,zelfs een trekhaak ?,liep niet helemaal lekker maar moest volgens verkoper even afgesteld worden.........,schakeld als ie warm is goed ,maar maakt wat vreemde geluiden bij versnelling wissellen. In vergelijking met een Spitfire enorm luxueus en enorm veel power. Natuurlijk veel te snel toegehapt en de auto zonder garantie nadat ie APK gekeurd en " geheel nagezien" was opgehaald. tijdens de terugrit naar Veendam ging die al snel van 4 naar 3 cilinders over; maar huis net gehaald. Bleek 1 bougieschacht geheel gevuld met olie ??; electrode afstand bougies zo groot dat het een wonder was dat ie uberhaupt nog fonkte !!( bijvul foutje of bekend probleem ) Na reinigen en 4 verse bougies ging het al stukken beter. We beleven nu ook enorm veel plezier aan de auto,maar in de winter moet een en ander wel worden aangepakt. Maar nu mijn vragen : -kent een van jullie deze auto,want wat ik graag wil weten is wat voor uitlaatgas turbo is er gemonteerd ? -heeft iemand misschien nog een vulaansluitleiding van de airco liggen (vulgedeelte is afgebroken) Verder heb ik nog een aantal technische vragen maar ik zal eerst nog even het forumafzoeken of die al eerder beandwoord zijn. groeten Jeroen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.