Ga naar inhoud

maaarkske

Member
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Nog niet

maaarkske's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Update, Vandaag dus eens de hardtop eraf gehad om alle kabels te bekijken, volgens mij heb ik dus toch de verkeerde kabel aangesloten gehad want ik heb er "nog" een gevonden. Kabels die bij de hardtop zitten: Waarom zitten hier twee kabels? Een stekker heeft 2 draden en eentje 3 draden Kabel uit de kabelboom: Deze kabel heeft draden die overeenkomen met de draden die ik vind bij de stekker in de middenconsole (dikke bruine waarvan ik denk dat het de + is voor de ruitverwarming, zwart als aarde, dunne bruine waarvan ik geen idee heb wat die doet). Nu komt het, de kabels passen niet op elkaar maar dit zou je met pinnetjes moeten doen die in de voorbereidingsset zitten. Zie foto hieronder: Iemand een idee hoe deze op elkaar zouden moeten passen? Zelfs als ik de twee 3polige stekkers op elkaar ga aansluiten heb ik nog de 2polige stekker van de hardtop die nergens aan vast zit? Heb btw de knop voor de verwarming besteld op ebay, die ga ik eens installeren en aanzetten om vervolgens op de stekkers de spanning te meten. Anders verbind ik alles gewoon door naar de hardtop met mijn "eigen" stekkers van de autohandel. Nu nog even vaart achter de boel zetten en dan ben ik straks "winterklaar" met mijn hardtop met achterruitverwarming en winterbanden :-)
  2. Hier met een 1997 1.9 16v altijd zo rond de 1 op 12,5 tot 1 op 13. Hiermee rij ik elke dag 80km naar mn werk en dan zitten er stadskilometers bij (10km) snelweg (20km) en nog een achterafweggetje enz. Vind het zelf meevallen maar merk wel dat ik er steeds minder naar kijk of iets van aantrek. Collega's rijden in bluemotion en andere "zuinige" auto's 1 op 15/16/17 en om heel eerlijk te zijn vind ik dat zeker niet significant beter voor een auto die gemaakt is om zuinig te zijn tov een "sportauto"
  3. Rare boel dus want het kabeltje past gewoon, bovendien vind ik het heel raar dat er standaard spanning staat op stekkers in de bekabeling. Ga er binnenkort mee aan de slag, om die hardtop er af te halen wil ik graag met z'n 2en zijn. Hou jullie op de hoogte wanneer het zo ver is.
  4. Hi, Sinds kort heb ik mijn hardtop op mijn zzz zitten en heb ik (helemaal vanuit de kofferbak) het stekkertje voor de achterruitverwarming naar voren gehaald. Ik heb nog geen achterruitverwarmingsschakelaar maar had hem al wel vastgemaakt aan het stekkertje van de hardtop. Probleem is dat er nu constant spanning op staat wat resulteerde in een lege accu Mijn vraag is, heb ik het verkeerde stekkertje of moet eerst de schakelaar ertussen voordat het correct werkt? Ik vind het heel vreemd dat er constante spanning op het stekkertje staat namelijk. Tweede probleem, de LED op de handzender van mijn alarm (origineel gemel alarm) blijft branden. Indrukken van de knoppen werkt wel en auto reageert hier ook gewoon op. Wel ben ik bang dat de batterij zo op een gegeven moment "op" is waardoor ik hem niet meer van het alarm af krijg. Iemand een idee? Bedankt!
  5. Klopt, wanneer het alarm af staat kun je doen en laten wat je wilt. Wanneer het alarm aan staat en je haalt de accu los gaat hij in een soort ""code rood" en gaat dan altijd af (bovendien zijn je handzenders dan ook "vergeten" en dien je die opnieuw te programmeren" Maandje terug lekker bezig geweest met dat alarm (NOT)
  6. Had niet verwacht ooit een hardtop te nemen, vandaar
  7. Hi, Voor mijn "nieuwe" z3 ben ik op zoek naar een voorbereidingsset voor een hardtop. Op ebay.nl en marktplaats heb ik prijzen á 295/395 gevonden, is dit niet goedkoper te verkrijgen? Ik heb eens goed naar de beugels gekeken maar het is mij onbekend waarom deze bijna 200 euro per stuk moeten kosten? Iemand een tweedehands/betaalbaar setje ergens op zolder liggen? Of in zijn z3 maar niet van plan een hardtop te kopen? Hoor het graag!
  8. Top, ik wist niet precies waar de groene blokjes voor dienden dus bedankt daarvoor! De 6000km ga ik nog wel overbruggen, na wat gooi en smijtwerk zijn de remmen (voor mijn gevoel) nog goed (geen zware vervaging enz) Dat kan natuurlijk ook zijn omdat mijn vorige auto wat minder racy was ;-) De gehele beurt doe ik dan wanneer het goed sleutel weer is (na de zomer ;-) )
  9. Ik schop dit topic weer een stuk hoger :-) Sinds een paar weken heb ik een Z3 uit 1997 gekocht en deze heeft een volledige onderhoudshistorie. Nu wil het zo zijn dat ik een kaartje gevonden heb waarop staat dat de auto bij 126.000km een grote beurt nodig heeft OF voor 10-06-2010 (o.i.d) Op dit moment staat er 119.500km op de teller, wanneer ik de auto start krijg ik 4 groene blokjes te zien. Wel krijg ik ook een klokje te zien in het dashboard. Dit zou dus betekenen dat er periodiek onderhoud nodig is aan de auto. Mijn vraag is, is het raadzaam nu de olie al te vervangen (gezien deze toch niet echt "bederft" volgens de bovenstaande berichten) en een grote beurt te geven of hier nog 6000km mee te wachten (dat zou dan net voor de winter zijn want ik rij vrij veel; 1200km per maand). Zelf doe ik het liever in een keer goed en rij nu door tot de 126.000 om dan de grote beurt te doen.
  10. Nope, was helaas niets. Heb hem zelf niet gezien (mijn vader en oom zijn langsgegaan nu ik in het buitenland zit). Conclusie is: -Geen documenten die de KM stand ondersteunen -Relatief veel slijtage en kras op deur -Geen beschermingssticker bij motorkap, wat zou kunnen duiden op schade + overspuiten. Helaas, we gaan gewoon verder met zoeken
  11. Omdat ik mij al een tijdje aan het orienteren was had ik mezelf al geregistreerd op dit forum. Afgelopen maanden marktplaats afgestruind en zelden zo'n lage KM stand gezien met zo'n prijs. Veelal zie je dan toch 110.000 km en 8000 als vraagprijs, is die 950 dan 50.000km waard? Zullen zien, morgen wordt er een proefrit gemaakt. Mocht iemand nog tips hebben of het een exorbitante vraagprijs vinden, horen we dat graag
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.