BennyD
Member-
Items
73 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
BennyD's prestaties
1.9 member (2/12)
0
Reputatie
-
Hier te koop, origineel voor €52,50 ex. verzendkosten. Niet goedkoop, wel goedkoper.
-
Ik heb dit ook gehad. Er zat bij mij een scheurtje bovenin het rubber (betrefte bij het rubber tussen de tweater en de spiegel waar je raam in loopt). Ruud heeft dit toevallig gisteren bij mij vervangen en ik ga er dus vanuit dat het probleem nu is opgelost. Weet wel dat je gehele deurpaneel er af moet, verder geen idee.
-
Hier kan je het ook proberen: http://www.online-teile.com/bmw Ik heb hier al meerdere malen e.e.a. besteld en mijn ervaringen zijn gewoonweg goed, als je exact weet wat je moet hebben. Ben je trouwens van plan om dit zelf in te bouwen? Of heb je iemand op het oog? Ik heb zelf inmiddels ook een kleine op komst en ben al enige tijd op zoek naar iemand die dit ook daadwerkelijk kan inbouwen. Ik hoor graag iets van je. Groet, Benny
-
Ik zou zsm het deurpaneel verwijderen en gaan smeren. Mijn raam heeft een week of vier gepiept en toen was het gebeurd. Je bent gelijk zo'n 190 euries excl. arbeidsloon kwijt. En als je er toch zelf mee aan de gang gaat, zou ik gelijk iets doen tegen het slechte geluid bij dichtgooien van de deur en ook de andere deur meenemen.
-
Mijn ervaring is dat de vebruikscijfers van de website van autotrader exact gelijk liggen met mijn eigen verbruik (tot nu alleen BMW's gehad overigens, wel 4 en 6 cilinders). Bedenk ook dat verbruik niet het enige is om mee te nemen in je kostenplaatje. Denk ook aan gemiddelde brandstofprijs, aantal km's per jaar, afschrijving, wegenbelasting, verzekering, etc. Even een excel slim opzetten en je kunt de kosten goed vergelijken. Ik heb dit een jaar geleden ook eens uitgebreid gedaan, mijn conclusie was toen dat een lease golf duurder was dan een 2e hands zzzz rijden, dus het kan heel goed uitpakken. Mijn inschatting is dat je voor een tientje tot drie tientjes per maand extra veel meer plezier hebt met een 6 cilinder. Maar je aantal km's maken veel uit.
-
Ik zou ook eerder een sound generator plaatsen. Lijkt mij goedkoper en bovendien eenvoudig een beetje naar wens te tweaken.
-
In mijn Z4 heb ik heel af en toe ook last van enkele resonanties/rammeltjes: - De gordel van de bijrijder tikt tegen het binnenpaneel aan, oplossing: iets verleggen, over de stoel bijv. - De speakerafdekking en/of de speaker zelf kraakt een beetje, oplossing: speakerafdekking er af en terwijl je muziek aan hebt waarbij het zich voordoet met je vinger langs de rand van de speaker voelen/drukken tot het ophoud. Op die plek iets tussen steken. - Het windschot, oplossing is verwijderen en/of het kliksysteem goed inspuiten met WD40, hierdoor worden de passingen iets nauwer en glijden delen beter over elkaar. - Het kleine windschotje in de rolbeugel van de bijrijder, oplossing: weer even goed op z'n plaats duwen. - Ook een gebroken veer kan overigens klinken als interieurgeluid. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik zie het hier op het forum wel eens voorbij komen. Succes en post ff je resultaat, ik ben benieuwd.
-
Ik denk dat ik een goede kandidaat heb: een zaklamp, zie deze link of deze link
-
Een reservewiel is volgens velen de beste oplossing, echter.... Krijg je een lekke (achter) band op weg naar je wintersportbestemming, kan je mooi 2x een band wisselen, om een thuiskomer passen immers bijna nooit de kettingen die om je normale achterband gaan. Bovendien is een thuiskomer vaak niet echt geschikt om mee in de sneeuw te rijden.
-
Ik heb ook een setje van Slime, maar dan een iets luxere uitvoering (de "Safety Spair"). Tegenwoordig verkopen ze dit ook bij de Halfords weet ik. Het voordeel van dit merk (Slime) is dat je de band na het gebruik hiervan niet hoeft weg te doen. Dat een garagist extra kosten rekent voor de troep zal me echt een zorg zijn. Groot voordeel is dat je niet op RFT's hoeft te rijden welke gewoonweg minder goede rijeigenschappen hebben dan reguliere banden. En een reserveband of thuiskomer in een Z lijkt me niks. Als ik je een tip mag geven: koop ook de iets luxere uitvoering i.p.v. de Smart Spair. Bij de Smart Spair moet je namelijk het ventiel verwijderen en weer terugplaatsen. Dit lijkt eenvoudig, maar wanneer je in het donker bij -15 graden een lekke band krijgt, wordt het verwijderen en terugplaatsen van een ventiel ineens een grote uitdaging. Overigens heb ik geen ervaring met het daadwerkelijk gebruik van de set (gelukkig).
-
Een waterpomp is over het algemeen of stuk of heel, dus die zal nog wel functioneren (kan overigens wel lek zijn). Je thermostaat kan stuk zijn, deze blijft dan over het algemeen open staan en heeft dan zeker met dit weer tot gevolg dat je motor niet snel of helemaal niet warm wordt en dat je kachel niet veel warme lucht blaast. Het oververhitten heeft echter niets met de themostaat te maken denk ik. Ik denk dat je de oorzaak hiervan meer moet zoeken in de aansturing van de fan. Ik ken de motor van de Z3 niet op m'n duimpje maar volgens mij zit hier een fan in die wordt aangestuurd door een viscose koppeling, deze gaat op den duur nog wel eens wat kuren vertonen waardoor de fan niet altijd op het juiste moment aanslaat. Het kan ook zijn dat de fan elektrisch is aangedreven en dat de aansturende temperatuur voeler stuk is, maar ik weet voor 80% zeker dat een Z3 een viscosefan heeft. Een klein lek ergens kan overigens ook dit soort problemen opleveren. In sommige gevallen lekt er slechts ergens iets wanneer de motor warm is, dit is erg lastig te controleren omdat de weglekkende koelvloeistof dan op warme delen terecht kan komen, direct verdampt en dus bijna onzichtbaar is. Ook weet ik dat de E36 typen nog wel eens koelvloeistof lekkage ondervonden in de kachelradiateur en dat dit heel slechts is te vinden. Een verstopte radiateur kan ook nog eens de moeite waard zijn om te controleren. Wat ook kan is dat je koelsysteem druk opbouwt. Dit kan je makkelijk checken door bij een warme motor eens in de koelslangen te knijpen, deze horen dan harder te zijn dan bij een niet draaiende motor, maar als deze knetterhard zijn is er sprake van drukopbouw in het koelsysteem. Oorzaak is dat je koppakking lek is waardoor er druk in het koelsysteem wordt opgebouwd. Aangezien je motor een keer oververhit is geweest heb je hier best kans toe. De oorzaak van deze eerste oververhitting dient wel opgelost te worden. Dit zou de inmiddels vervangen dop kunnen zijn, maar ook een andere reden kunnen hebben.
-
Nee niet voorbij, maar BMW bouwde reeds vanaf 1920 motorfietsen, de eerste auto's bouwde BMW pas in 1928. De hofmeister knik is inderdaad niet door BMW zelf bedacht. Dit geldt ook voor de nieren (zijn gejat van Gebrüder Ihle, Bruchsal). Kieuwen hadden alle auto's in die tijd, evenals dat zo goed als alle motoren toendertijd logo's op de zijkant van de tank hadden.
-
Een aantal bekende designkenmerken zijn: - De nieren, voor het eerst gezien op de 303 - De ronde logo's op de zijkant, deze stammen af van de periode waarin BMW nog motoren bouwde, voor het eerst op een BMW auto geïntroduceerd in 1955 op de 503 - De zogeheten hofmeister knik, zie: Hofmeister knik Helaas niet op een Z4 roadster, wel op de coupé. - De kieuwen, zoals hierboven ook al veel besproken, ook al op de 303 ivm koeling
-
Telefoonantenne voor Peogot 607, besttnr: 6561N3, circa €5,50 en te koop bij Peugeot en Citroen. Ik heb hem zelf ook, ik heb tot dusver geen verschil gemerkt met de originele lange antenne.
-
Gezocht: Mat Grijze M6 Velgen
BennyD reageerde op flyforever's topic in Onderdelen te koop aangeboden
Je kunt denk ik prima een setje kopen met een beetje stoeprandschade. Dan betaal je een hoop minder, en ze moeten toch gecoat worden. Iemand die fatsoenlijk velgen coat, kan voor 5 tientjes ook de stoeprandschade dan mooi wegwerken en je hebt voor weinig een setje naar smaak onder de auto.