Ga naar inhoud

pimgmx

Member
  • Items

    3,008
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    149

pimgmx won de laatste dag op 26 maart

pimgmx had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Ja!
  • Geslacht
    Not Telling
  • Locatie
    zuidoost

Recente bezoekers van dit profiel

5,065 profielweergaven

pimgmx's prestaties

Bronze M member

Bronze M member (7/12)

519

Reputatie

1

Community antwoorden

  1. Voor zeer korte stukjes pendelen is een 4-cilinder geen slechte keus (verbruik., sludgevorming). Als die prijs INCLUSIEF de hardtop op de foto's is, dan lijkt dat puur op baiss van de foto's een nette deal. Ter overweging: ALS die hardtop er inderdaad bij zit, en je die inclusief de montagehardware verkoopt, heb je +/-1/4 van jee aanschaf weer terug, en daarmee een mooi potje voor (preventief) onderhoud...
  2. Mocht je redelijk thuis zijn in het Duits, dan is eBay Kleinanzeigen misschien nog een optie: met een simpele zoekopdracht kom ik daar een paar mogelijke donorkandidaten tegen...
  3. Hardop denkend over mogelijke oorzaken, in volgorde van waarschijnlijkheid: ABS-sensor of ABS-ring die niet meer helemaal OK (vervuild, zit los, ...) is waardoor ESP een 'overdreven' signaal krijgt en ingrijpt. een nét groter verschil in bandomtrek (voor/achter, links/rechts) dan binnen de foutmarges van het ESP past. Heb je al geprobeerd uit te lezen op foutcodes?
  4. A-pilaar of A-stijl is de raamstijl van van de voorruit. Alle verticale stijlen worden zo met een letter aangegeven: 'A' voor de voorruit en dan het alfabet af tot aan de achterruit.
  5. Misschien helpt dit? http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Roadster/Europe/Z3_2.8-M52/L-N/mar1997/browse/vehicle_trim/door_window_lifting_mechanism_front/
  6. Nee. Afwatering van de softtop loopt via bakjes die achter de deuren zitten. Er hoort geen water IN de deur te lopen... Stellen van het raam doe je door de rail bij te stellen, het is voor mij té lang geleden om me te herinneren of dat via onderzijde deur ging, of door eerst het deurpaneel los te halen...
  7. Een meer tijdrovend alternatief: de stoelzittingen zijn positie-agnostisch, of in normaal Nederlands links en rechts zijn gelijk. Beide stoelen eruit halen, ziting van de bijrijdersstoel overzetten naar chauffeurszijde en daarmee 'tijd kopen' om de beschadigde zitting te repareren is ook een optie. Vergeet bij dit scenario niet de drukschakelaar voor de airbag die in de passagierszitting verstopt is over te zetten. Ook kan je, als je een gangbare bekledingskleur hebt, kijken of je een goede zitting uit een sloper kan vinden, da's misschien wel de snelste route naar een oplossing. HOE dat ontstaat weet ik evenmin, maar ik heb genoeg Z3's gezien met - veelal op de naad - gescheurde zittingen, vooral de non-M-stoelen. Onze Z3 had bij aanschaf hetzelfde euvel, ik heb toen bij een bekleder een nieuwe baan in de bekleding van de zitting laten zetten. Later heb ik het interieur omgebouwd naar M-spec, die stoelen houden zich nu al 13 jaar prima...
  8. Zoveel mogelijk tapijt uit de auto halen en daarna een grote vochtvreter erin. Als ik goed begrijp dat 't vocht vooral IN het schuim van de stoel zit: accupolen losmaken en stoel uit de auto halen. Demonteren van de zitting is met wat geduld zelf te doen, dan kan je met de beschadigde zittinghoes naar een bekleder en kan in de tussentijd het schuim drogen...
  9. Een klassieke oorzaak is afwatering van de manchet rond de benzinevulpijp. Die afwateropening raakt verstopt, waarbij wat brandstofresten na tanken achter kunnen blijven, hierdoor neem je de eerste km's na tanken benzinegeur waar. De binnenkant van de manchet goed schoonmaken en het afwateringspijpje voorzichtig 'doorprikken' (bijvoorbeeld met een dikke nylondraad) kan voldoende zijn om je probleem op te lossen. Een plaatje vind je hier, de afwatering is onderdeel No. 18 in het overzicht.
  10. pimgmx

    Waterlek

    Koelvloeistof? Regenwater? Interieurventilator? Koelventilator radiator? Wat meer info zou helpen... 🤔
  11. Er zit ook nog een bout aan de binnenzijde: zie de foto hieronder, net onder het midden. Als ik het me goed herinner (laaaaang geleden dat ik deze klus deed) moet het binnenwerk uit het bagagebakje om bij die bouten te komen...
  12. Het is een eeuwigheid geleden dat ik aan een Z gesleuteld heb... Volgens het Bentley servicemanual dat ik zojuist heb afgestoft en doorgebladerd is dat inderdaad de procedure. Hun advies is om na het losdraaien van alle relevante bouten en 'parkeren' van de aandrijfas de flens van het diff-huis af te duwen met een blok hout. Als je wil: stuur me in een DM je mailadres, dan kan ik je de relevante pagina's mailen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.