Ga naar inhoud

leejon

Member
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 roadster 1.9

leejon's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. de reparaties van mijn Z3 worden nu een beetje een gebed zonder einde. Maarja hopelijk is ie ooit zoals ik hem in gedachten had. Verotronics heeft uiteindelijk mijn dashboard gerepareerd maar het bleek toch niet alleen daarin te zitten. Er was toch ook een probleem met mijn tankvlotter (die er nieuw is ingezet twee maanden geleden). Ik heb hem zelf gedemonteerd en ben erachter gekomen dat het keramische plaatje inderdaad gebroken is. Zoals dat na zoeken op het internet blijkbaar vaker gebeurt. Weet iemand of dit te repareren is aangezien ik ze niet los kan bestellen? Want zijn het aparte weerstandjes of is het een wikkeling? Een andere optie is om een nieuwe vlotter (a €250) aan te schaffen. Daar heb ik niet zo'n zin in aangezien de vlotter net nieuw is. Weet iemand een oplossing?
  2. De katalysator + lambdasensor zijn vervangen. Na het vervangen ratelde het uitlaatsysteem nog steeds als een gek. Ik balen. Nu moet ik weer een nieuwe uitlaat kopen dacht ik . Toch maar even de uitlaat (het einddeel) gedemonteerd en op zijn kop gehouden. Allemaal grote stukken platinum kwamen eruit. Gelukkig hoorde dat origineel in de oude katalysator en is er niks mis met het einddeel. God zij dank. Dat is vast 1 van nog vele dingen die nu opgelost zijn. Niet zo gek dus dat ik de laatste tijd veel minder vermogen had en dat alles zo enorm ratelde.
  3. ik moet hem nog aanschaffen. En nu blijkt ook weer dat niet alle tellerhuizen uitwisselbaar zijn. Maar ik heb contact gehad met Verotronics. Die kan het voor me oplossen gelukkig.
  4. bedankt voor je reactie. Ik wist alleen wel al hoe je de meter moet demonteren. Alleen wat ik niet weet is hoe je al je gegevens (software) in die andere unit krijgt? Iemand?
  5. Weet iemand of je eenvoudig de gegevens zoals km-stand en dergelijk kan overzetten naar een ander tellerhuis? Want de mijne is kapot en ik wil hem graag vervangen. Ik heb een tellerhuis gevonden voor een E36. Waar moet je precies op letten bij een tellerhuis om uitwisseling tussen E36 en Z3 mogelijk te maken? (Deze vraag heb ik ook gesteld onder mijn vorige post (katalysator) maar ik dacht ik maak er maar een nieuwe van want daar past hij niet bij)
  6. iedereen nog bedankt voor de tips. Tijdens het doormeten gaf hij inderdaad aan dat de storing bij de gordelspanners zat. De katalysator heb ik nu nieuw (imitatie) besteld voor €240. Nu bleek ook dat de lambda sonde niet meer over te zetten is. Weer €100 extra. Maarja ik heb wel een geweldig gereviseerde ZZZ zometeen. En dan maar genieten. Het voelt wel goed om alles gelijk aan te pakken. Even over het tellerhuis / meterunit / dashboard: Weet iemand trouwens of je eenvoudig de gegevens zoals km-stand en dergelijk kan overzetten naar een ander tellerhuis? Want ik heb een tellerhuis gevonden voor een E36. En waar moet je precies op letten bij een tellerhuis om uitwisseling tussen E36 en Z3 mogelijk te maken?
  7. Dit had niets te maken met zuinigheid maar met enthousiasme, op goed vertrouwen (DOM DOM ) en de noodzaak van een nieuwe auto. De meeste problemen kwamen later pas naar voren. - Het dashboard kwam naar voren omdat een uur na aankoop de brandstofmeter verkeerde signalen gaf. - De katalysator begon niet veel later met rare geluiden. Dat had bij onderzoek naar mijn idee ook niet naar voren gekomen. - De airbagstoring ook doordat ik het dashboard heb laten doormeten. Maar goed, ik heb er echt enorm veel van geleerd en zal in de toekomst ALTIJD een auto laten keuren door een onafhankelijk bedrijf. Dat is zeker. Dit wil je niet meemaken. Ik ben er dus al bijna 5 maanden mee bezig. Veel tijd en geld. Maar als ik die dingen herstel dan is het hopelijk wel een goede auto. Want hij rijdt voor de rest echt prima. Nog een paar honderd euro investeren en klussen en dan genieten...........
  8. Hallo iedereen, Ik heb afgelopen april een Z3 1.9 Automaat uit 1997 gekocht. Nu heb ik daar vanaf het begin af aan al problemen mee. De handelaar heeft me ook kopzorgen gekost. Veel 'ruzie' over en weer. Eigen voel ik me redelijk genaaid. Maarja ik ben nu alles aan het oplossen van de auto. Hier even een opsomming zodat je weet waar het om gaat: - lekke uitlaat - kapotte katalysator - dashboard kapot - achterruit rits laat los - lampje voor openen deuren gaat spontaan aan en uit - ruisend geluid links achter (wiellager?) - airbagstorings sensor afgeplakt zodat ik het niet zou zien. De gordelspanners zijn het probleem. - spankabel voor softtop is gebroken - en nog wat kleine dingetjes, rooster los, mistlampje werk niet, etc. Maar voor de rest rijdt hij prima Waar ik nu naar op zoek ben is een andere katalysator (niet alleen de pot maar ook de pijp. die is ook lek en professorisch gelast). Het liefst een imitatie of een tweedehands. Want het heeft me al genoeg geld gekost en ik vind het allemaal prima. Heeft iemand een tip waar ik zou kunnen zoeken? Want ik heb me al ingeschreven op Onderdelenzoeker.nl en heb ook al uitgebreid naar imitaties gezocht. Maar €200 vind ik toch wel het maximum aangezien ik nog lang niet klaar ben met die auto. Alvast bedankt
  9. is het windscherm nog beschikbaar? Zoja kan je dan wat foto's sturen naar info@icreate.nu
  10. Hallo iedereen, ben op zoek naar een bagagerek (het liefst demontabel zodat je niet hoeft te boren) voor een grijze Z3 uit 1997. en ook naar een windstopper / vanger / netje. Ik heb zelf van die D&W rolbeugels. Dus misschien dat in combinatie met die beugels bepaalde schermen niet of juist wel kunnen. bedankt alvast.
  11. Inderdaad voor de rolbeugels. Dat probleem heb ik nu verholpen. Maar nu nog de vraag of er specifieke windschermen zijn voor specifieke rolbeugels e.d. Ik weet eigenlijk ook niet hoe ze bevestigd worden. Ben nog een echte noob ;-)
  12. Hallo iedereen, ik heb sinds zaterdag een Z3 1.9 Automaat uit '97 en ben er, zoals verwacht, uiteraard zeer tevreden over. Nu heb ik een vraag over het opbergvakje die over de gehele breedte van de auto loopt. De rolbeugels (D&W Audi TT look - zoals op dit forum vermeld) zijn geplaatst over het opbergvakje. Hoort dit? En betekent dit gewoon dat je het opbergvakje niet kan gebruiken? Of kan je ze op de een of andere manier verplaatsen. Je kan de beugels verplaatsen ben ik achter gekomen. En dan een vraag over een windvanger. Maakt het uit welke versie Z3 je hebt? Of welke rolbeugels je hebt? En welke worden dan aangeraden? Alvast bedankt voor je reactie en ik hoop veel gebruikt te kunnen maken van dit forum. Léon
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.