Ga naar inhoud

Alpiemeltje

Member
  • Items

    2,275
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    101

Alpiemeltje won de laatste dag op 10 juli

Alpiemeltje had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i (E85) / Alpina Roadster S /B6 GC / B4 / BMW 118i (F21) / Citroën DS19 Pallas 1965
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Noord-Holland
  • Interesse(s)
    Als het maar van plastic is.

Recente bezoekers van dit profiel

4,369 profielweergaven

Alpiemeltje's prestaties

Fraudeur

Fraudeur (12/12)

375

Reputatie

  1. Dat ben ik niet geheel met je eens. Dit zijn de productieaantallen: Z4M roadster : 5.070 stuks waarvan 3.042 voor de Amerikaanse markt Alpina Roadster S : 370 stuks, waarvan 203 LHD en 167 RHD Op zich is een oplage van 5.000 stuks Z4M roadsters natuurlijk in vergelijking met heel veel andere modellen echt weinig, maar de 370 stuks Alpina Roadster S is daar nog maar iets meer dan 7% van. Super exclusief dus, en dat vertaalt zich steeds meer in een snel stijgende waarde. Het koperspubliek voor de Alpina RS is alleen veel kleiner want heel mensen kennen Alpina niet.
  2. Ik denk dat de waardeontwikkeling van de Roadster S de waarde van de 911 modellen snel zal overstijgen. De vraagprijzen voor een goede RS liggen nu al vaak boven de 50k met uitlopers naar >60k. Een belangrijke reden is de zeldzaamheid van de RS. Er zijn er ooit maar 370 van genaakt, waarvan slechts 203 LHD. Geen enkele 911 komt aan zulke lage aantallen. Een tweede reden is dat vanaf 1 januari 2025 er geen originele Alpina's meer gemaakt zullen worden. BMW heeft immers deze merknaam gekocht. Alpina gaat zich nu bezighouden met het onderhouden van de oudere modellen en nieuwe onderdelen daarvoor maken. Kijk maar eens wat er met de prijzen van Wiessmann in de afgelopen jaren is gebeurd.
  3. Gaat hem niet worden. Marjan heeft haar veto uitgesproken omdat we ze dan zelf op vakantie is in de Bougogne, en ik dan mee moet....
  4. Tijdens onze vakantie begin juli van dit jaar was het airbaglampje in mijn Alpina Roadster S (E85) gaan branden. Ik had geen diagnosetool bij me dus ik ben gewoon maar met de storing naar huis gereden. Thuis de storing geprobeerd te wissen met mijn iCarsoft910i tool. Dat ging, maar elke keer kwam bij het opnieuw starten de storingsmelding terug Een veel voorkomende oorzaak van het gaan branden van het airbag lampje is een slecht contact in de stekkerverbinding onder de passagiersstoel of een probleem met het matje in de zitting van de stoel. De rechter stoel er dus maar eens uitgehaald en alle stekkerverbindingen onder de stoel goed schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Helaas geen resultaat. De foutcodes die ik had waren 991A en 991D, dat betekent dat er een probleem is met de stroomtoevoer naar een airbagmodule.. Het had dus niets te maken met de connectoren onder de passagiersstoel of het matje erin. Ik vermoedde vervolgens dat een van de airbagmodules in de vloer naast/achter de stoel het probleem was. Ik heb er goedkoop eentje op Ebay in Frankrijk gekocht en ingebouwd. Dat is nog best wel een klus omdat je de vloerbedekking los moet halen om er bij te komen. De vloerbedekking zit weer vast onder diverse strips en afwerkstrips. Helaas gaf dit ook geen oplossing en alleen maar nog veel meer foutcodes. Ik vermoed dat deze modules ook gecodeerd moeten worden voordat ze in de auto gebruikt kunnen worden. Na vele uren van zoeken en uitproberen van verschillende mogelijke oplossingen, is het probleem met het airbaglampje nu eindelijk opgelost. Uiteindelijk was het een losse draad onder de motorkap, naast de positieve aansluiting van de accu. Er loopt daar een dunne draad die verbonden is met de hoofdkabel en die stroom levert aan de airbag veiligheidsmodules in de vloer naast de stoelen. Een minuutje werk om de kabel terug in de connector te steken en voila, probleem opgelost! Bijgaand een paar foto's van de zoektocht en de kabel. IMG_4100.MOV
  5. Alpiemeltje

    Sticky Steering

    Ik heb in Duitsland de lagers van de stuurkolom van mijn Alpina RS laten vervangen, en het resultaat is subliem. Volgens een garage die veel Z4's in onderhoud heeft is mijn RS veruit de best sturende Z4 waarin hij ooit gereden heeft. De afgelopen dagen ook bij >30 'C geen enkel verschil te merken qua stuurgedrag. Mijn Z4 gaat binnenkort ook voor dezelfde behandeling.
  6. Bedenk je wel dat je bij de invoer van de VS nog 21% BTW 'mag' betalen over het aankoopbedrag op de factuur. Je zult de auto ook nog volledig aan de EU regels moeten laten aanpassen, zoals de verlichting en de snelheidsmeter (geen eis). Onderdelen voor de V8 Roadster zijn extreem kostbaar, als je ze al kunt vinden. Ben benieuwd wat het gaat worden Succes.
  7. In de rit van Wouter in mijn Alpina Roadster S hebben we het over een BMW 850i. Wouter vertelt daarin gereden te hebben en het erg vond tegenvallen. Aansluitend hebben we het gehad over Alpina versie van deze auto, de B12, en dat ik er daar een van te koop weet te staan. Dat is dus deze uit het filmpje. Frans, de eigenaar heeft zich na mijn filmpje direct bij Wouter gemeld en daaruit is dit filmpje ontstaan. Grappig.
  8. Staat daar een Roadster S te koop dan?
  9. In de garage is het altijd lente.... 😉
  10. Invoeren met een WOK melding kan natuurlijk niet want een WOK melding is een Nederlandse maatregel en die bestaat voor invoer niet. Een dergelijke melding kan pas afgegeven worden nadat het kenteken is afgegeven en daarna wordt ingetrokken vanwege technische problemen en hij niet meer aan de wettelijke eisen voldoet.
  11. BPM wordt berekend over de toenmalige cataloguswaarde, niet over de huidige economische waarde. Schade heeft daar dus geen invloed op.
  12. Ik zou je bobines en bougies eens vervangen. Knapt hij ongetwijfeld flink van op, als je dat nog nooit gedaan hebt.
  13. Daar is tijdens het aanvragen van het kenteken blijkbaar iets fout gegaan. Kijkt me slecht voor de waarde want hij staat nu als BMW te boek, en niet als Alpina. Dat klopt dus niet. Opvallend zijn ook de grote verschillen in BPM die genoemd worden. Daar zit natuurlijk wat verschil in i.v.m. de uitvoering, maar EUR 7.399,= is natuurlijk veel te weinig. Maakt verder natuurlijk weinig uit want de rest BPM bij invoer is minimaal, hooguit EUR 350,= of zo.
  14. Die Duitser denkt 60k te moeten bieden voor een RS uit Zwitserland die je dan met (19-21%) BTW mag importeren. Heb ik toch mooi een goeie slag geslagen in 2021!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.