Ga naar inhoud

pti

Member
  • Items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3 coupe 2.8

pti's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. het is legaal tot 20% extra vermogen aan te brengen. Bij een andere motor of tuning waarbij meer vermogen wordt aangebraht, moet er officieel een rdw keuring volgen. Wees gewarschuwd! Bij een APK keuring zou een keurmeester vragen kunnen stellen. Bel het RDW maar eens. Ik heb zelf ook lopen denken aan een andere motor. Maar.... die keuring: ze gaan er mee rijden en er moeten daarom hoogst waarschijnlijk ook beter remmen onder. Dure grap!
  2. pti

    steptronic vraag

    Oke, dank je voor de info. Dat klinkt als een echte manual automaat. Dus.... misschien toch maar een steptronic.
  3. pti

    steptronic vraag

    Eigenlijk weet ik het niet of dat zo'n verschil maakt, maar soms wil je de toeren hoog houden om het vermogen te kunnen benutten. Niet zo hoog dat ie tegen de begrenzer loopt maar wel net er onder. Dan moet de automaat dus niet opschakelen. daar gaat het me om. Niet dat dat vaak voor komt maar als ik achter m'n motormaatjes aanscheur door de dolomieten dan wil ik wel vermogen! Overigens heb ik een z3 coupe gereden (laatst verkocht) en dat was een schakelwagen. Toeren hoog houden was prima te doen. Maar ik word ook een beetje luier en vind het koppelen "vermoeiend";>
  4. pti

    steptronic vraag

    Dank voor jullie replies. Maar ik hoor toch twee antwoorden. Mischien dat de steptronic veranderd is in de nieuwe serie? Ik vermoedde dat de automaat toch zal doorschakelen. Dat wil je dus niet in handmatige stand, lijkt mij. Misschien moet ik dat steptronic toch maar uit mijn hoofd zetten. Andere vraag dan maar: bevalt de z4?
  5. pti

    steptronic vraag

    Heeft iemand van jullie ervaring met steptronic? Ik vraag me af of een steptronic automatisch doorschakeld wanneer de touren oplopen naar de max aantal touren in een versnelling, of dat de de tourenbegrenzer optreedt? Kan iemand me hier meer over vertellen? (ik overweeg een z4 3.0 steptronic)
  6. pti

    ander lsd

    Pierre, nogmaals bedankt! Ik vind het een leuke optie zo'n ander diff: betere tractie, snellere acceleratie en geen onnodige aanpassingen aan het motorblok.
  7. pti

    ander lsd

    hee dat is leuk Pierre, dank je. Ik ga eens proberen of ik dat snap.
  8. pti

    ander lsd

    ja en nee, ja omdat je dan veel power voorhanden hebt en nee omdat je niet altijd aan het racen bent en ook wel eens met 2000 touren wilt keuvelen (ik tenminste wel) trouwens, leuk plaatsje, ik zal die site ook eens bezoeken, thanx
  9. pti

    ander lsd

    Hartelijk dank voor de info! Waar ik nog benieuwd naar ben is wat het doet met het toerental? Stel ik rij op m'n gemakje door de stad of ben aan het touren, hoeveel extra touren worden dan gemaakt? Nu is dat heerlijk relaxed maar wat snellere acceleratie is wel aantrekkelijk maar niet als er steeds met 4000 toeren gereden wordt.
  10. pti

    ander lsd

    kijk daar heb ik wat aan! nu ben ik nog benieuwd wat in de praktijk nog een aanvaardbare verhouding is en wat het concreet scheelt bij accelleratie en tussen accelleratie heeft iemand daarmee ervaring?
  11. pti

    ander lsd

    Ik vraag me af wat een ander lsd met een andere verhouding te weegbrengt? Is er iemand die me dat een beetje kan uitleggen hoe dat werkt?
  12. pti

    supercharger op 2.8

    ik denk dat alleen olie koelen misschien niet genoeg is. De compressieratio is redelijk hoog om een supercharger op te zetten als dat zo vergelijk met turbo motoren. Maar.... ik gis alleen maar. Maar als dat zo is zou je de ratio moeten verlagen. Zo snel weet ik niet hoe, maar...euhm...dikke koppakking? Of korte stangen? Zou dit niet erg duur worden? Naast een kit van bv Rotrex ben je misschien wel een ?1000 euro? meer kwijt.
  13. pti

    supercharger op 2.8

    138.000 km en na een week flink scheuren in de Dolomieten heb ik nog geen olie hoeven bijvullen. De motor lijkt nog in prima staat! (altijd netjes warm gereden ... de olie dus en niet het koelwater)
  14. pti

    supercharger op 2.8

    Al een tijdje zit ik te bedenken hoe ik m'n 2.0 QP zal tunen (of ik dat uberhaupt wel zou willen). En als ik dat wil dan zou het een supercharger moeten worden omdat er dan sprake is van een behoorlijke toename van het aantal pk's (zonder probleem 260 a 270pk). Maar veel mensen raden het af. Waarom wordt mij maar niet duidelijk. Vandaar dat ik hier het antwoord probeer te achterhalen. Dus het gaat niet om de vraag hoe te tunen, maar het gaat om de vraag waarom de supercharger schadelijk is voor de 2.8 (enkel vanos) motor. Als ik dat misschien uiteindelijk begrijp kan ik de keuze maken: supercharger (ongeveer 270 pk) of niet. Wie kan mij dat uitleggen? Ik ben een leek op dit gebied, dus niet te erg technishcworden graag....
  15. pti

    lichtgewicht wielen

    Heeft iemand ervaring met lichtgewicht velgen/wielen (velg en band combi)? Ik ben zeer benieuwd of het merkbaar is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.