Ga naar inhoud

Bmtouring

Member
  • Items

    55
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    E39 (tja, touring nodig)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    bij de autobahn

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

939 profielweergaven

Bmtouring's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

1

Reputatie

  1. heb je 220v in die box? zo ja dan een woonhuisventilator op marktplaats scoren en de box ventileren op de laagste stand (maar wel continue). ventileren door er drogere lucht door te sturen zodat het vocht dat van de wanden en uit de auto verdampt meegenomen wordt plus verwarming (verdampt het beter) is het enige dat echt helpt. kleine vochtvreters zijn wel aardig maar je moet dan wel steeds die bakjes gaan legen. Anders heeft het nog geen zin. doos kranten, kattebakvulling, drybag etc allemaal goed maar ook die moet je dan regelmatig wel elders laten drogen. is de auto vochtig door regen/lekkage dan zit het er dik in dat het onder je tapijt nat is. het schuimspul neemt veel op en dat gaat er in een paar maanden niet uit als ie dicht staat. Zeker niet in zo'n box. Daarvoor moet je je tapijt omhoog zien te krijgen (pet fles er tussen als het er niet uit kan) zodat er lucht bij kant/vocht afgevoerd kan worden. Maar dan moet je wel ventileren natuurlijk anders verdampt het niet. als de box droog is door ventileren kun je de ramen een tikje open zetten, maar dat dus weer niet als het vochtiger is dan in de auto. schoonmaken: na erg droog worden verpulvert het meeste al dus flink stofzuigen. nat/droog zuiger is dan een tip. en voor alle andere materiaal kun je gewoon groene zeep gebruiken. droogt wel uit dus het leer niet te lang in laten weken en daarna behandelen met leervet. weet je wat echt goor is: een net stuur in een vochtige kelder leggen en er twee maanden later bekijken...... daar groeien allerlei kleurtjes schimmels op......
  2. Ben zelf niet overgestapt naar de E60, ik hou het bij de E39 en voor buiten spelen de E30 cabrio. De laatste Z3 en de mini hebben een 1 din radio met IBUS maar het model van die radio vind ik niet mooi. Anders kon dat mooi in de E30
  3. Ja het verbaasd mij ook nog wel eens. Soms is het een poosje E38's die upgraden. Dan een poosje X5. Tussendoor E39 en E46. En af en toe een paar ZZZZ's. Meestal nieuwe eigenaren die niet eens beginnen aan CD's. En tot nu toe altijd gekozen voor de achterbak oplossing: achter de bekleding monteren. Of de wisselaar laten zitten en de kabels losmaken uit de boom om zo bij het vak erboven te komen. En waarom ook niet; bijna niemand varieert nog vaak de muziek op de kaart na de eerste maand. Sommigen zelfs een jaar of meer lang niet: die zoeken contact omdat er wat mis gaat bij het afspelen. Dat is altijd een kwestie van de index map weghalen of de kaart eens grondig opschonen door formatteren.
  4. over het waarom: de radio merkt pas dat er wat aan de aux pinnen hangt als er een weerstand gemeten wordt tussen die pinnen. (staat wel in de gelinkte threads neem ik aan maar dit scheelt zoeken). En pas dan komt AUX in het 'mode' lijstje terecht. idem een wisselaar, indien niet aangesloten komt die niet voor. Valt niks aan te programmeren, hooguit een herstart bij sommige modellen (met navigatie enzo, waarbij alle modules zich aanmelden) de condensatortjes die genoemd worden zijn niet per se nodig maar kunnen wel de geluidskwaliteit verbeteren door te ontstoren. Ze vangen de klappen op van aan- en afkoppelen en eventuele andere electronische ruis door externe invloeden op de kabels.
  5. Voor de volledigheid, als iemand op deze thread stuit bij het zoeken. Zo ziet het er uit als er wel kabels liggen maar geen wisselaar: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/10720-cp600bmw-forumsupportinfo-thread/?p=348920 hier zijn de stekkers dus al vanonder het bakje dat je ziet door het rechthoekige gat in het blik getrokken.
  6. De laatste tijd komen er gelukkig weer wat prachtige Z4's in de straat. Voor diegenen die geen wisselaar hebben kun je zelf kijken of er al wel bekabeling voor ligt. Hier (foto van een eind 2003 Z4 met business CD) kijk je tegen het schutbord aan tussen achterbak en stoelen. De bodembekleding is teruggeslagen en de schutbordbekleding opgetild. Het vak waar de wisselaar achter zit is hier te zien. Op deze foto zit er een plastic bakje, deze Z4 rijder heeft twee keer zoveel opbergruimte want er zit geen wisselaar in. Ik had het de eerste keer niet gezien maar bij het bekijken van de radio zag ik dat er wel degelijk iets was aangsloten. Dus nogmaals achterin gekeken en het bleek dat bij de pijl de kabeltjes onder dat plastic bakje vastgeplakt zaten. op de foto zijn de kabeltjes dus losgetrokken. Voldoende lengte om de CP600 rechts achter de bekleding te leggen. Wil je 'm liever in het metalen frame links hebben (als je die hebt) dan moet je ze uit de kabelboom plukken. De wisselaarkabels lopen mee met andere kabels naar links. oh, en nog een plaatje van het ventilatierooster omdat het handig is om te weten hoe dat ding vergrendeld zit: dwars door de spijltjes met een kleine schroevendraaier het metalen lipje omlaag drukken. Als je het voor het eerst ziet druk je 'm omhoog om los te maken maar dat helpt dus niet.
  7. Ben de mediabridge aan te testen en ga deze leveren in NL naast de CP600BMW omdat er steeds meer vraag naar Bluetooth is. paar eerste bevindingen: - bluetooth bellen werkt goed, vanzelf koppelen bij instappen nog niet (kan aan mij liggen, heb wat teveel apparatuur in de auto nu) - mp3 vanaf USB mist wat dynamiek in vergelijking met de CP600 - bediening omslachtiger dan de CP - streaming vanaf ipod/phone werkt goed - internet radio via mobiel internet iphone werkt aardig maar niet met de Livio app, streamitall wel (ook NL stations) - alles gaat via de CD wisselaar input, die moet dus aan staan/naar muziek luisteren om de phone-mute te kunnen gebruiken. Eigenlijk wordt je dus geacht altijd de Mediabridge aan te hebben staan en niet uit of naar FM radio te luisteren - display gebruikt alleen het bovenste veldje (waar CD 01-54 oid staat) en niet het hele scherm zoals bij de CP600, daar er meer info op komt geeft dat minder gevoel van integratie maar het werkt niet slecht - installatie idd makkelijk als het alleen om de mp3 vanaf USB/SD gaat dan heeft de CP600BMW nog steeds de beste kaarten in handen. Maar zodra je ook bluetooth wilt, een iPod/phone hebt en handiger bent met knoppen dan komt de Mediabridge in beeld. Prijzen liggen ongeveer bij elkaar, installatie kun je zelf. Aardig is de Universal USB RDS, voor de Z3 rijders met 1-DIN radio (niet geintegreerd via I-BUS dus) een overwegen waard. Deze maakt een FM radiostation en stuurt deze via de antenne ingang naar de radio. Met een afstandsbediening (of op de iPod) kies je de nummers. Display via RDS signaal op je radioschermpje. Eerste testverslagje: http://dice.rentier.nl Helaas nog geen inbouw zelf gedaan om zelf foto's te kunnen maken in een BMW (wel even getest op 'wat anders' maar dat zag er niet uit. Iets meer werk dan de Mediabridge want voeding/massa moet ergens aangeprikt worden)
  8. Update: kijk even op de site voor de actuele prijs (op dit moment 229,-) en vermeld bij het bestellen even dat je via het forum komt, dan krijg je de USB-SD apapter (USB stick waar je de SD kaart in steekt) er bij.
  9. Efkes kort omdat ik een paar vragen terug zie komen: USB stick voor in je computer waar je de SD kaart insteekt heb ik inmiddels ook. Inbouwen kun je doen waar je wilt, als je maar een kabel verlegt. Er zijn diverse lengtes audio kabel (dus tussen radiomodule en CP600) te koop (uit X5, E39 met of zonder navi) maar je kunt die ook zelf verlengen. Een coax verbinding tussen DSP en radiomodule is alleen bij een BM24+DSP zinvol. De andere stekker (12V permanent, massa, I-BUS) kun je eventueel ook daar waar je de CP wilt hebben verzamelen en verleggen. Verlengen vanaf de wisselaar plaats lijkt me makkelijker te doen. Overigens kun je een SD kaart beter hot-swappen dan een USB stick maar daar kun je nog over steggelen. Bij de CP kan het in ieder geval wel en bovendien speelt ie dan verder waar ie was toen je de SD kaart eruit trok (indien gewenst). Nou rij ik zelf een E39 en is de afstand tussen wisselaar en bestuurder maximaal. Maar bij een Z4? Waar wil je 'm plaatsen dan? De wisselaar zit toch al onder je elleboog in de middenconsole?. Anyway: het formaat is een pakje sigaretten en een beetje. en eventueel kun je zelf een frontplate maken als je ruimte achter je dashboard hebt. Kom gerust langs om te proberen en te bekijken waar het past en hoe het klinkt, wel even afspreken van te voren.
  10. Dank voor de verkleur-tip, en de foto's. Geeft toch weer een extra zetje om er toch aan te beginnen. De mijne heeft 25 jaar oud cabrio leer dus daar zal wel wat aan veranderd zijn. Gelukkig hoef ik maar 1 stoel echt te verbeteren, de rest is na grondig schoonmaken al weer passend bij de leeftijd.
  11. Waarschijnlijk hebben jullie verschillende interne software versies. En doordat er nogal wat reverse-engineered moet worden om iedereen (met alle versies en varianten) gelijkwaardig te kunnen verzorgen van de TAG weergave, kan het soms wat geduld vergen. In de basisfunktionaliteit (zonder tag weergave, met lijstje in je navi scherm) werkt het eigenlijk met alle varianten al lang. Maar het weergeven van de TAG's in de diverse displays en vooral middels de juiste opdrachten per software versie i.c.m. hardware versies is een aardige kluif gebleken. Toch is nu wel bijna alles gedekt, jouw 'geval' is een van de meest aparte.
  12. ook zoiets.... Daar komen de TAG's te staan van je MP3 bestand. Artiest, album, song onderelkaar en pas als je de rechterdraaiknop draait komt de lijst met FOLDER1= namen weer te voorschijn. en rechts staat dan - afhankelijk van radio en instelling - de navigatie pijl of de coordinaten.
  13. Als ik mij niet vergis hebben jullie allebei dezelfde firmware. (versie te controleren middels SDLOG=1 in je ini bestand, dan staat in het logbestand de versies) Hier staat altijd de laatste firmware. Hebben jullie wel dezelfde radio en software versies (via settings menu en dan 'menu' ingedrukt houden te controleren)? want daar zijn er erg veel van. Of andere hardware fabrikant, komt ook voor. Mijn filmpje is van de BM54 uit 2001/2002 en de firmware van de CP600BMW was toen nog een van de eerste beta's. Pas in de laatste (630) is het blijvend tonen van de ID3TAGs in het navigatiescherm gekomen.
  14. Ik zag dat een ander produkt op dit forum ook genoemd is: de NaviZoom / Dynmap Op m'n site staat een youtube filmpje (nogal wat te lang maar wel duidelijk wat het doet) Wat achtergrond info: Dit is bedoeld vooral voor de MKIII gebruikers, deze is (vind ik) nogal traag met zoomen wanneer je het nodig hebt. De MKIV is sneller en dan kun je makkelijker even inzoomen bij een kruising. Het werkt overigens wel met de MKIV. Met de Navizoom is de navigatie al klaar met z'n 'generating map' op het moment dat je er naar kijkt. Aan- en uitzetten gaat middels drie keer op de 'klokje' toets of de 'info' toets.
  15. In het aanbod thread: hier is reageren niet mogelijk, maar hier wel. Bedoeld voor gebruikers maar uiteraard zijn alle vragen over de CP600BMW te stellen. Vriendelijk verzoek om een eigen thread te starten over het wel of niet goed/nuttig/aangenaam/beter zijn dan/etc zijn ervan. Daarin ben ik A ) niet objektief en B ) niet erg geinteresseerd ;) Vooralsnog kunnen vragen over de NaviZoom natuurlijk ook hier gesteld worden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.