Ga naar inhoud

lanso

Member
  • Items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.2 aut 2002
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    badhoevedorp

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

704 profielweergaven

lanso's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Imitatie bevalt prima. Passing is goed en stekkeraansluiting is gelijk. Na 6 maanden nog mooi en geen condens
  2. Heb ook zo'n vervelend rammeltje gehad. Zeker met het rijden op een klinkerweg. Was er van overtuigd dat dit van rond het raam kwam of idd ventilatie kanaal links boven. Heb klokken kast uitgebouwd en dashboard vaster gezet. Teflon tussen ruit en dashboard gespoten. Niets hielp. Bleek later dat dit geluid werd veroorzaakt door het linker scharnier van de motorkap. Deze stond te veel onder spanning waardoor deze tegen een aanslag aan tikte. Was een opluchting en rust toen dit verholpen was
  3. Bedankt voor de snelle reactie. Samenvattend begrijp ik dat ik dus idd altijd goed zit met de Casptrol SAF-XJ. Sper of geen sper. Neem dan ook aan dat deze olie LS aanduiding heeft? Bedankt!!
  4. Vandaag bij de BMW dealer geweest. Daar wordt ik echter niet veel wijzer van. aan de hand van het chassisnummer van mij Z eindigend op : 40LL59995 vertelt de dealer dat er een viscose sper differentieel op zit. aanbevolen olie is de BMW/Castrol 75W140 SAF-XO. Als ik op de site van Castrol kijk is deze olie bedoeld voor differentieel zonder sper. Voor een Sper differentieel zou ik de 75W140 SAF-XJ moeten hebben. Nu weet ik het echt niet meer. Aangezien de SAF-XJ voor alle soorten BMW differentiëlen toepasbaar is met en zonder sper denk ik dat ik deze maar ga gebruiken. Iemand nog een tip?
  5. Paul bedankt. Zit geen M Fahrwerk op. Ga er dus vanuit dat het geen sper diff is. Zal `dit ook nog even bij de dealer checken.
  6. Ben van plan de differentieel olie te verversen van mijn Z3 2.2 uit 2002. Als ik op de site van Kroon Oil kijk wordt de 75W140 Gearlube aanbevolen. Nu weet ik niet of er een sper differentieel op zit en zo ja of ik deze olie ook kan gebruiken. Kun je aan de Dif zien of dit een sper dif is? Hoor het graag van de experts. Bedankt alvast
  7. Ook deze klus zelf geklaard. Was idd zonder brug geen pretje. Nog even een tip als de kogel mee gaat draaien. Plaats een steeksleutel, die net om de schroefdraad past (12 of 13) om de schroefdraad en draai de moer weer vast. Konische deel van de kogel komt dan weer vast te zitten in de behuizing. Hierna opnieuw probeeren los te draaien. Heeft mij al een paar keer plezier gebracht.
  8. Mijn z3 met M54 2.2 gebruikt nagenoeg geen olie. Op 15.000 km een half litertje. Motor heeft nog niet zoveel gelopen (60.000 KM)
  9. Ben van plan een OBD 1/2 diagnose apparaat te kopen. Heb mijn oog laten vallen op de U04 van Smeets solution. Voordeel is dat dit apparaat buiten de Z3 ook voor vele andere auto's gebruikt kan worden. Zijn er leden die ervaring hebben met deze apparatuur? Hoor het graag.
  10. Hoi Tonny, speakers voor hebben een voorversterker die gevoed moet worden vanuit je autoradio. Dus er ontbreekt een plusdraad (volgens mij oranje). Heb dit zelf ook bij de hand gehad. Werkt nu prima.
  11. Hoi Dpind, Heb ik ook aan gedacht dat het misschien de spanner is van de Ketting. Heb oliefilter en 3 dichtringetjes verbangen maar geluid is gebleven. Is jouw iets bekend of deze spanner eenvoudig is te vervangen?? Het is een kort schurend geluid als je koud start of als de auto na een rit langer dan zo'n 15 minuten heeft stil gestaan. Verder loopt de motor pirma zonder bijgeluiden en nagenoeg geen olieverbruik.
  12. Heb met de Z3 1.8 met M43 motor nog steeds het probleem dat hij een wat schurend geluid maakt bij de eerste start. Nu valt mij op bij oliefiltervervanging dat het oliefilerhuis geheel leeg is en er dus geen olie in staat. M.a.w. heb ik het idee dat bij elke start eerst weer het filterhuis gevuld moet worden. Vraag mij dus af of dit zo hoort of dat het filterhuis voor een deel of misschien geheel vol moet blijven staan als de motor uitgeschakeld is?
  13. Heb toch begrepen dat het belangrijk is om geen kruiolie of andere vetten te gebruiken bij het monteren van de querlenker in het querlenkerlager. Dit zou gevolgen hebben voor de wegligging. Inderdaad heb ik gehoord dat lager en querlenker goed ontvet moeten worden en voor montage moeten worden ingesmeerd met terpentine achtig vloestof welke verdampt en zorgt dat het geheel redelijk vast komt te zitten. Er wordt zelfs gemeldt dat het geheel hierin niet meer draaibaar is na ongeveer 30 minuten. (www.bmw-syndikat.de) Als ik dan lees dat roodkapje kruipolie gebruikt vraag ik mij af wat nu wel en niet belangrijk is?
  14. Vandaag heb ik beide draagarmen en draagarmlagers vervangen van mijn Z3 1.8. Werk viel op zich wel mee (3 uurtjes). Paar dingen om rekening mee te houden. Meeste fusee lossers passen niet tussen naaf en schokdemper. Heb zelf de demper maar losgehaald. Het loshalen van de oude lager heb ik met een ijzerzaag gedaan. Dit gaat pirma. Inpersen van de nieuwe vergt een goede zware bankschroef. Aangezien ik geen originele draagarmen heb geplaatst ben ik nog even op bezoek geweest bij de plaatselijke bandenexpert en heb de sporing laten controleren. Goede gok want dit was hard nodig. Als iemand nog adviesen nodig heeft. De operatie ligt me nu nog helder in het geheugen. Trouwens het effect mag er wezen. Auto ligt veel strakker op de weg en is minder zoekerig. Totale kosten ongeveer 200 euro.
  15. Ziet er fantastisch uit de foto's. Kees en fam hebben zeer genoten. bij deze iedereen nogmaals bedankt voor jullie aanwezigheid. Echt super. En wie weet wat er nog georganiseerd kan worden in de toekomst. Olaf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.