Ga naar inhoud

trikke

Member
  • Items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3 1900 2001
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    paal-beringen belgie
  • Interesse(s)
    MOTORRIJDEN .BMW R1100S SPORT. FIETSEN MTB . RACEFIETS.

Recente bezoekers van dit profiel

498 profielweergaven

trikke's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Beste Z vrienden. Ik wil de versnellingsbakolie van mijn handgeschakelde bak vervangen in mijn z3 1.9i 87kw van 2001. De wagen heeft maar 53000 km maar na 24 jaar wil ik die olie toch wel vervangen. Ik wil die vervangen door dezelfde olie die er in zit. Maar ik lees dat er atf of gewone versnellingsbak olie kan inzitten ( 75w90 ) ? Deze vraag is misschien al 100 keer gesteld maar ik zou het toch graag juist weten. Bedankt voor een antwoord.
  2. Ik had ook een waterlek aan mijn expantievat. Of het lekte aan de bovenste dichting of de onderste was moeilijk te zien. Met veel moeite heb ik het vat kunnen demonteren. Dan naar de bmw dealer gebeld om te vragen of de 2 dichtingsringen op voorraad waren . Hun antwoord was dat die niet meer te krijgen waren , dus moest ik de ganse radiateur vervangen !!!. Ik heb al eens op internet gekeken en daar kan ik wel het doorschijnende gedeelte van het expantievat met de dichtingen kopen ( wel niet origineel ). In buitenlandse webshops kan men de dichtingen ook apart krijgen. De onderste dichting is een gewone o ring , die kan ik wel vinden in andere zaken. Maar de boven is meer een platte ring , die is niet te vervangen door een gewone o ring. Toch morgen nog eens naar een andere dealer bellen en hopen dat hij die dichtingen wel kan leveren. Of weet iemand een dealer in Belgie ( limburg ) waar men nog wel de moeite doet om een paar dichtingen te verkopen. groeten Trikke
  3. trikke

    Autoverleden

    Om het lijstje nog wat langer te maken . BMW 2002 TI (nog met de ronde achterlichten) met polyester uitbouwkit en spoiler. Kelken op de carburators,ATS velgen achter breder dan voor,verlaagde vering. Spijtig genoeg mijn eerste wagen,heb meer in de gracht gelegen dan gereden .reed hem al terug plat als hij nog maar in de grondverf stond. BMW 2500 OPEL MANTA 1600 VW POLO 1000 (het geld was op ) MAZDA MX 3 1600 BMW Z3 1900 . 2001.H&R verlaagd, banden 225 +245 17'' Mijn vrouw neemt dit wagentje altijd in beslag !! Heb dan maar een oude MAZDA 323 bij gekocht. NU WETEN JULLIE OOK WIE HIER DE BAAS IS. ---------------------------------------------------------------------------------------------- MOTOR. YAMAHA 500 XS SUZUKI 1000 GS BMW R100 RS LAVERDA RGS 1000 + YAMAHA RD 400 BMW K100 omgebouwd tot racer. TRIUMPH DAYTONA 595 BMW R1100 S BOXERCUP Blijkbaar rijden (reden) veel mensen met de motor. groetjes Trikke
  4. DAG JURGEN. IK HEB OOK EEN HARDTOP GEPLAATST OP MIJN Z3 VAN 2001 (duitsewagen) HEB ZELF EEN MONTAGESET VOOR EEN HARDTOP MOETEN PLAATSEN. STAAT DIE SCHAKELAAR BIJ U NIET ACHTERKANT TUSSEN DE ZETELS ?? DE MONTAGESET WAS COMPLEET ?!. MAAR NERGENS SPRAK MEN VAN EEN RELAIS !! DEZE MOEST BIJ MIJ NOG GEPLAATST WORDEN (is bij sommige wagens al wel aanwezig ???) HEB IN EEN AUTOSHOP DAN MAAR EEN RELAIS GEHAALD EN INGEPLUGD. DIT WAS EEN GEWONE RELAIS MET 4 CONTACTEN. BIJ MIJ ZAT DIE RELAISKAST AAN DE LINKERZIJDE ONDER DE MOTORKAP,ER WAS MAAR 1 STEKKER MEER VRIJ EN DAT WAS M'. IK VOND HET WEL RAAR DAT NERGENS SPRAKE IK VAN EEN RELAIS EN DAT DEZE NIET BIJ DE MONTAGESET ZIT. HOPELIJK IS DIT DE OPLOSSING VOOR UW PROBLEEM. GROETJES TRIKKE ;)
  5. Tussen wielophanging en velg ??.Dat is dus op het contactvlak van naaf(remschijf)en velg ??.Droog laten zou ik zeggen.Een likje vet aan de schroefdraad v/d wielbouten kan nog,maar zeker niet op het conisch gedeelte van de bout dat aansluit op de velg.Soms doe ik wel wat hittebestendig vet aan de achterzijde van de remblokken en remklauwen (schuivend gedeelte van enkelzuiger klauwen). Zeker waar het heet wordt (remmen uitlaat) hittebestendig vet gebruiken.De fabrikant schrijf wel voor welk vet en waar het niet mag.Zeker niet op de remschijven morsen. groetjes trikke
  6. trikke

    originele veren z3

    Nee Rob geen sleurhut,wel een fietsendrager voor 2 fietsen. Die afneembare trekhaak is mooi weggewerkt door een afdekking in de bumper. groetjes Trikke
  7. trikke

    originele veren z3

    Beste GVfB. Het maakt maakt mij allemaal niet vrolijker. Attesten heb ik dus niet.Dit was een Duitse wagen die ik in Belgie gekocht heb en hier voor de 1e maal gekeurd is in maart 2005.De garage waar ik hem gekocht heb heeft hem laten keuren met de verlaagde veren.Een vermelding in de papieren of op het keuringsattest vind ik niet.Ik heb er pas een afneembare trek-haak van westfalia onder gemonteerd.Daar kunnen ze dan ook nog moeilijk over doen.Ben nu nog aan het wachten op een antwoord van iemand welke veren dan juist passen, E 36 of E30 ?? .Dan kan ik op ebay of kapaza gaan zoeken naar de geschikte exemplaren.Als ik de wagen dan hoger zet om te keuren heb ik geen probleem.vermoedelijk kan ik aan de voorkant best alles ineens vervangen (de ganse veerpoot).Dit is denkelijk een stuk gemakkelijker dan alleen de veren vervangen. Hartelijk dank aan de mensen die al gereageerd hebben. groetjes Trikke
  8. trikke

    originele veren z3

    HALLO Z3 VRIENDEN. IK BEN INDERDAAD UIT BELGIE. HET LAND VAN DE IDIOTE WETTEN. OP DE KEURING MOET MEN MINIMUM 11 CM RUIMTE HEBBEN ONDER DE WAGEN. ER ZIJN ITALIAANSE SPORTWAGENS DIE DAT ORIGINEEL NIET HEBBEN. GROETJES TRIKKE
  9. trikke

    originele veren z3

    Hallo . Ik ben nieuw op dit forum, daarom stel ik misschien wel vragen waarop al 100 maal is geantwoord. Ik heb bijna 1 jaar een Z3 1900 van 2001. Er zitten verlagingsveren onder van H & R. Nu moet ik naar de autokeuring en ben er al zeker van dat hij afgekeurd wordt wegens te laag!! Voor 1 dag moet ik dus hogere veren steken. De origineel veren heb ik niet, dus moet ik die ergens vinden. Op ebay en kapaza worden er wel veel veren aangeboden van E 36 maar ik heb ergens gelezen dat die enkel aan de voorzijde passen?? De achteras is van een E30?? Zijn dat de veren v/d compact ?? Er worden wel ergens origineel Z3 veren aangeboden, maar 185 euro is wel erg duur om maar 1 maal per jaar te gebruiken. Op de wagen zitten 17'' velgen met voor 225 en achter 245 banden +spoorverbreders. Dat ziet er wel mooi laag en breed uit, maar door die verlaagde veren slijten de achterbanden wel heel erg aan de binnenkant. Daarom kan ik achter wel origineel veren monteren als ik op verlof ga met de koffer vol en 2 fietsen op de fietsrek (heb trekhaak). Of dat te kombineren is met aan de voorzijde verlaagde veren valt af te wachten. Informatie i.v.m.de juiste veren (type E36 of E30 !!!)is altijd welkom! Of andere oplossingen.alu of kunststof ring onder achterveren ?? Wat zijn hoogteregelaars en waar zijn ze te krijgen??.GENOEG VRAGEN DUS. Ben ook nog info aan het zoeken i.v.m.resetten na oliewissel en remolie vervangen. Dat vind ik misschien wel ergens op het forum. Groetjes en alvast bedankt!! Trikke
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.