Ga naar inhoud

levisken

Member
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.8
  • Locatie
    Aalst (Belgie)
  • Interesse(s)
    Z3 natuurlijk!

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

659 profielweergaven
  • Jdw

levisken's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Hey, ik ben een trotse eigenaar van een Z3 1.8 met eisenmann als uitlaatsysteem. Ik moet zeggen die uitlaat is echt enorm zalig om horen! Maar ik heb dus 1 probleem, ik geraak er niet mee door de autokeuring in belgie omdat ik nog niet beschik over de nodige papieren ivm homologatie-attest... Ik heb deze uitlaat gekocht bij AutoTuneHeinz in Aalst in Belgie in begin van januari, normaal gezien duurt het verkrijgen van zo een attest 2-3 maand ... Aangezien ik mij binnen 2 weken terug moet aanmelden bj de autokeuring met de juiste documenten zit ik dus met een vervelende zaak... Wat kan ik doen? Iemand hier ervaring mee? Best terug oude uitlaat installeren? Groeten Jelle
  2. Graag had ik wat extra info gehad over de aanschaf van 17" of 18" velgen. Wat zijn de maten die max gaan op een Z3 van eind 97' small body? Ik heb al vanalles gehoord en gezien maar zover ik weet mogen de velgen niet uit de kas steken zowel voor als achteraan. Nu is men vraag welke velgmaat kan ik dan maximaal laten steken want ik had graag eens een volle look in men kassen ipv de simpele 16"... de bandenmaat 225 wil ik graag behouden. Wat raden jullie mij aan in dit geval? Mvg Jelle
  3. levisken

    Z M velgen

    Ik heb zonet prachtige velgen te koop zien staan van een Z3 M, ik vraag me nu af of die velgen nu ook zouden passen op de Z3 1.8 van mij, ben nl verzot van die Z3 M velgen!!! Het zijn 17"ers met vooraan 8 breed en achteraan 9 breed maar wat zijn de maten hiervan... ik heb nl de standaard 225/50/16 ... Kan iemand mij verder helpen!!! Ciao jelle
  4. levisken

    Aanpassingen Z3

    De veerpootbrug zal wsl wel de Sparco worden, die is regelbaar en is nog mooi afgewerkt ook. Sportluchtfilter zal er ook een dezer opkomen maar er is zoveel keuze en heb al wat topics gelezen maar geraak er niet echt goed uit, wat gebruiken jullie vnl en wat is de beste aankoop? Ik wil mijn wagen een stuk stabieler maken maar weet nu niet of enkel een andere vering goed is, zijn er dan nog onderdelen die ik moet aanpassen? Plus de kostprijs van iets degelijks? En de eisenmann sja indien het mogelijk is van enkele soudfiles te beluisteren van leden van dit forum heb er al naar gzocht hoor maar niet gevonden!
  5. levisken

    Aanpassingen Z3

    Ik zou enkele aanpassingen willen doen aan men Z3 1.8L. Eerst en vooral zou ik graag een veerpootbrug installeren, na een beetje zoekwerk heb ik de keuze uit 2 varianten nl die van AC Schnitzer en die van Sparco (300 euro tov 240 euro). Ik zou ook een aanpassing willen doorvoeren naar men vering of ophanging, maar hierbij ben ik nog niet uit... Bmw is gekend voor zijn slechte afstelling en voor het "rollen" bij moeilijkere bochten(op- en afritten van autosnelwegen), dit wil ik verbeteren maar wat is de beste oplossing en wat kost zoiets eigenlijk? IK zou ook nog een andere uitlaat laten plaatsen nl een Eisenmann maar ik weet niet zeker of dit wel te merken is op mijn 1.8 van eind '97? Ik zou graag eens een soundfile horen van iemand die zo een Eisenmann heeft... plus heeft het effect om een sportluchtfilter te laten installeren, K&N of Green? Verder gaan er wsl binnenkort 18" velgen van AEZ opkomen zodat de looks wel gaan veranderen! Kunnen jullie me een beetje verder helpen aub! Bedankt op voorhand! Ciao Levisken
  6. levisken

    hardtop

    Ik rij met 1.8 liter van '97... heb juist zelfde probleem met mijn wiesmannhardtop... past er volledig op enkel serieus probleem op vlak van vastmaken aan de achterkant, originele voorbereidingskit van Bmw zelf blijkt niet te passen, Bmw heeft dus wiesmann proberen te bereiken maar deze hebben totaal geen moeite gedaan om te reageren op dit probleem... Al bij al is dit ook voor mij een serieus vervelende zaak geworden en ook duur... Bmw heeft dan maar zelf voorgesteld om een oplossing te maken en zelf creatief aan het werk te gaan om mij toch te kunnen helpen! Zal uiteindelijk resultaat wel op forum zetten! Ciao jelle
  7. Kan iemand mij instructies geven om mijn softtop van men Z3 te halen. Ik ga mijn hardtop morgen voor 1e maal installeren. Mvg jelle
  8. In ieder geval al bedankt voor de informatie, ik ga morgenvroeg eens tot bij mijn BMW-garage gaan en dit probleem daar laten in orde zetten, ik heb nog 6 maand garantie zodus! Ik hoop dat ik mijn Z3 nie te lang zal moeten missen want het is nu momenteel heel zalig cabrioweer! Feit is Z3's moeten in topconditie blijven!!! Grtz jelle
  9. Heb vandaag vastgesteld dat terwijl ik aan het rijden was op de autosnelweg, +-120Km/U, dat mijn temperatuurmeter begon uit te wijken naar de rode zone. Bij mijn aanschaf van mijn Z3, maart 2005, heb ik dit probleem ook al eens gehad maar dit werd verholpen bij de BMW garage waar ik hem gekocht heb. Graag had ik geweten of dit eenregelmatig probleem is bij Z3's? Ikzelf rij met een Z3 1800cc van eind '97 Vriendelike groeten, Jelle
  10. levisken

    Chiptuning Z3

    Vraag me nu al een tijdje af of wel de moeite is om mijn Z3 1.8l te laten chippen, normaal gezien zou ik een winst hebben van 15 extra Pk's, is dit voelbaar? Krijg ik hierdoor ook meer koppel? Ik zou hem mss laten chippen bij Auto Tuning Heinz in Aalst (België) en zou dan iets van een 400 Euro kosten. MVG Jelle
  11. Weet sportuitlaat van Hamann te koop staan voor slechts 100 euro, is dit de moeite om te kopen? Verder heb ik geen info ivm deze uitlaat! Link: http://www.kapaza.be/detail/1086540/Sportu...aat_BMW_Z3.html
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.