Ga naar inhoud

Bert928GT

Member
  • Items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8 Porsche928GT Toyota Avensis
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Landgraaf
  • Interesse(s)
    Alle leuke auto's.

Contact Informatie

Bert928GT's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Thanks, dit gaat gemakkelijk lukken zo. groet, Bert928GT
  2. Van mijn Z3 2.8 wil ik het raammechanisme van de bestuurdersdeur even kontroleren en smeren omdat het duidelijk langzamer gaat dan de bijrijderskant. Hoe moet de binnenbekleding verwijderd worden? Dat heeft vast wel iemand al eens gedaan. Groet Bert928GT
  3. Proficiat met je aanwinst, het is een heerlijke auto om in te rijden. Het klakken bij overschakelen is bij mij bij het koude weer nog nauwelijks waarneembaar. Ik heb er een monteur van de BMW dealer naar laten luisteren en die kende het fenomeen. Volgens hem niets aan de hand. Dus gewoon lekker gaan genieten. Groet Bert928GT
  4. Hallo Frank, mijn koppeling en versnellingsbak zijn 100%, ik heb nergens last van, alleen hoor ik bij het schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 een klak. Als ik supervoorzichtig schakel hoor ik het niet. Bij de hogere versnellingen hoor ik het niet omdat dan andere geluiden overheersen. Het is gewoon het strak trekken van alle spelingen in de aandrijflijn die niet goed gedempt is. Misschien dat andere differentieelolie een oplossing brengt, maar dat is mij te link omdat BMW van die aparte dunne oliesoorten voorschrijft. Met open kap is het geluid onhoorbaar. Dit betekent dat de ruimte voor de kap gewoon een soort klankkast voorr het diff en de aandrijfassen is. Nogmaals, ik heb er een zeer ervaren BMW monteur mee laten rijden en die zei dat er niets aan de hand is. Dus ga ik er ook verder niets aan doen. Mijn auto is origineel Nederlands en volledig dealer onderhouden en heeft pas 81000km gelopen. Groet Bert928GT
  5. Hallo Frank, ook ik ben bezitter van een Z3 2.8 van september 1998. De auto heeft pas 81000km gereden. Bij het overschakelen in de lagere versnellingen hoor ik ook de transmissie licht klakken. Met open kap hoor ik niets. Ik heb de hele transmissie gekontroleerd, versnellingsbakolie vervangen en het geluid blijft. Deze week heb ik er een monteur van de BMW dealer mee laten rijden en die zegt dat alle Z3 6 pitters dat op den duur krijgen. Ook de E46 6 pitter heeft dit probleem. Eigenlijk is het geen probleem want het kan echt geen kwaad, het klinkt alleen niet zo mooi. De oorzaak ligt ook in het feit dat je bovenop het differentieel zit en er dus ook alle geluiden van hoort. Zelf vervang ik nog een keer de dif olie en dan vind ik het verder wel goed zo. De hardy schijf is goed, kruiskoppeling is goed, silentbloc is goed , bak schakelt goed, diff is stil, aandrijfassen zijn goed, alleen bij het schakelen hoor je alle spelingen in de aandrijving even. Dus doorrijden met dat ding. Groet Bert928GT
  6. Doen we. Als ik hem weer even opgebokt heb kijk ik toch nog even naar de silentbloc. Eergister hebben we de hele dag open gereden en genoten in de Ardennen en dan hoor je echt helemaal niets bij het schakelen. groet Bert928GT
  7. Hoi Ron, ik had ook al in het handboek gekeken, er zit inderdaad een silentbloc achter het diff. Ik zou hem eens kunnen wisselen. Vermoedelijk kom ik er zo aan, alhoewel ik betwijfel of dat de oplossing is bij mij. Bij Kera zeiden ze dat het toch wel meer voorkomt bij de Z3 6 Pitters. De E46 kent het ook. Bij de Z3 is de lege ruimte van de kap toch een behoorlijke klankkast. Wat is jouw mening nu je in de auto gereden hebt? Groet Bert928GT
  8. Hallo Zetti, waar zit dat ophangrubber dan precies? Je bedoelt toch niet de hardyschijf aan de voorkant an de cardanas? Of bedoel je het middenlager van de cardanas? Op de brug heb ik alles nagelopen, maar eerlijk gezegd dat rubber niet gevonden. Het diff zelf zit behoorlijk vast verankerd aan het chassis. Wat me opvalt is dat het helemaal weg is als ik open rijd. Bij secuur schakelen hoor je het ook niet. Met Ronlittle heb ik een stuk gereden en die beoordeelde het geluid als normaal. Groet Bert928GT
  9. hallo allemaal, mijn z3 2.8 heeft dit verschijnsel ook (81000km) en ik ben ermee aan de slag geweest. De bakolie is vervangen door de olie die BMW voorschrijft. Je kunt dit lezen op de sticker die op de bak zit, bij mij moest er dus geen ATF olie in. Het probleem van de klak bij schakelen van 1 naar 2 is er niet mee opgelost. Daarna heb ik de auto nog op de brug gehad en vanaf de bak alles gekontroleerd, hardy schijf, cardan, diff en aandrijfassen. Alles is volkomen in orde. Vervolgens ben ik ermee naar de BMW dealer gereden en die zeiden dat het bij de Z3 6 cylinders en ook bij de latere E46 vaak voorkomt en onschuldig is. In het Diff zit ook speciale longlife olie en zelf vermoed ik dat als die door dikkere olie (Bijv castrol 75W140) vervangen zou worden dat het probleem opgelost is. Die mag er echter volgens BMW niet in. Ik zie er eigenlijk geen kwaad is, het diff bestaan uit wat tandwielen en lagers, niets anders als bij een andere auto. Groet Bert928GT
  10. hallo Ron, ik zie net dat we een paar honderd meter van elkaar af wonen, ik had er eerder niet op gelet. Groet Bert
  11. hallo Ron, vandaag heb ik de auto even op de brug gehad bij een gewone garage nadat we proefgereden hadden. De monteur hoorde het ook en dacht ook aan de Hardy schijf. Alles blijkt gewoon nog in perfekte staat te zijn, zowel de hardy schijf, middenlager als het diff en de homokineten zijn volkomen oke. Hij adviseerde me even bij de BMW dealer langs te gaan en dat heb ik gedaan. Daar zeiden ze meteen dat het volkomen normaal was bij de 6 cylinders en dat het bij de E46 6 cylinders ook veel voorkomt. Ik denk dat ik gewoon heel erg kritisch ben op bijgeluiden en dat het verder normaal is. Ik hoor altijd dingen die anderen nog niet horen of niet storen. Nogmaals je hoort het bij wat ruwere lastwissel en ietwat onzorgvuldig schakelen van bijv 1 naar 2 en 2 naar 3. Mijn E39 had het niet, maar daar zit de aandrijving natuurlijk verder van je af en wat beter geisoleerd. Misschien dat ik de komende dagen nog Diff olie bij de BMW dealer haal en dan heb ik alles gehad. Toch bedankt voor je moeite, Groet Bert928GT
  12. hallo Ron, Bedankt voor je tip. ik denk dat ik die dan maar even wissel. Ik vermoed dat ik hem er zo tussenuit krijg. Klopt dat, cardan even los en naar achter an dan ben ik er waarschijnlijk al ongeveer. Kan zo'n schijf met 80000km al versleten zijn? Auto is origineel nederlands en altijd bij de dealer in onderhoud geweest. Groet Bert
  13. ik denk inderdaad dat het zoiets is. Zit die hardyschijf achter bij het Diff?? Groet Bert
  14. Het geluid is er duidelijk ook bij lastwissel. Verder zowel bij opschakelen als terugschakelen. Het lijkt er op alsof de krachten die dan op de aandrijflijn komen niet (meer) goed gedempt worden. Hoe kan ik een foto van mij shark invoegen? Wat bedoel je met onderin niet krachtig? Mij 928GT heeft standaard 330 PK en een koppel van 430NM bij 4000rpm. Dat loopt echt wel hard hoor. Groet Bert928GT
  15. Vandaag een stuk met de kap open gereden en dan hoor je gewoon niets, met andere woorden is de kap misschien een klankkast waardoor je veel meer hoort als bij een andere auto? Het is mijn eerste roadster dus ben een groentje op dat gebied. De Porsche is inderdaad ook een genot om mee te rijden, 330Pk en rechtuit bijna niet te kloppen. Ook ik vind de 928 vele malen mooier als een 911, maar het is een smaakkwestie. Groet Bert928GT
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.