Ga naar inhoud

Zetti

Member
  • Items

    241
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Zetti won de laatste dag op 6 februari 2014

Zetti had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 roadster 3.0i (Kyalami), BMW 220d M-sport (mei 2015)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Schwerinsdorf

Recente bezoekers van dit profiel

1,523 profielweergaven

Zetti's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

8

Reputatie

  1. Ik gebruik hem wel regelmatig als ik op vakantie ga en stoffige ritten verwacht. Wel onhandig omdat hij niet in de kofferbak past als je vakantiekoffers er in staan. Met een beetje moeite past ie net achter de stoelen in de 'dakbak' als het dak dicht is. Wil je het dak openen dan eerst de persenning er uit halen omdat anders alles 'shocking' klem komt te zitten. Ik ga nu op zoek naar een opvouwbare versie die wel altijd gemakkelijk op te bergen is. Scheelt weer enorm veel schoonmaakwerk na het seizoen.
  2. Zetti

    Irritante rammel

    Draadjes van de achterruitverwarming die los zitten? Of een deel van de binnenbekleding?
  3. Ik vindt dit echt top Kan je er echt een dagelijkse auto van maken ook als je 40.000 km/jaar rijdt. En gelukkig is in Duitsland de MRB niet zo hoog. Ik denk dat ie op ongeveer € 500-550 uitkomt. Dat is best behapbaar
  4. Als je er een grotere band op legt dan wordt de afrolomtrek ook groter en verandert het acceleratiegedrag en misschien ook de topsnelheid. Ik heb bij de TüV na laten kijken dat op een 9Jx17 ET35 velg een 255-35-17 band net kan zonder iets aan de wielkastkantjes te doen. In principe maakt een 17, 18 of 19" velg niet uit qua bandbreedte. Maar een 255 op 8,5J lijkt me wat veel van het goede. Krijg een soort ballonband van en dat lijkt me minder 'strak' rijden. Ik gebruik voor het uitzoeken of het past altijd deze sites: http://www.willtheyfit.com/index.php?width=225&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7%2C5&offset=41&width2=235&aspect2=40&diameter2=18&wheelwidth2=8&offset2=37&Submit=Submit http://www.megaflix.nl/test/test2.html Succes.
  5. In principe handwas maar als het snel moet dan toch vaak door de wasstraat (ongeveer 1 op 1). Is het ergste vuil er iig af. Plus de bodem natuurlijk want vroeg in het seizoen (nu dus) ligt er af-en-toe nog wat pekel. Als je kiest voor een speciale cabriowas dan wordt de druk op het dak verminderd en krijg je een extra droogbeurt. En de huidige was beschermt meteen je dakje. Als ik het zo opschrijf heeft het eigenlijk alleen maar voordelen :sCo_chinscratch:Maar veel plekjes slaat de 'straat' ook over, met een handwas kom je daar wel.
  6. Zetti

    Topsnelheid

    Met m'n 3.0i loopt ik van de teller af! Volgens TomTom is het dan 245 km/h. Bij vlakke weg, geen wind, geen belading (behalve ikzelf dan). Het motortje is blijkbaar nog gezond genoeg bij ruim 140.000 kilometertjes
  7. 120-125 nm lijkt me voor aluvelgen wel wat veel. Voor staal is dat oké maar voor alu's niet (kans op scheuren). Mijn VW, Ford en BMW velgen willen 110 nm hebben volgens de fabrikanten en daar houdt ik mij aan.
  8. 2.2 is natuurlijk genoeg, maar 2.8 of 3.0 (of 3.2) is leuker . Ik heb een 2.2 gehad en die moet gewoon wat meer op toeren gehouden worden om zijn kracht te tonen. Ik rij nu een 3.0 en die heeft meer kracht van onder uit en draait ook minder toeren. Daarom rijdt mijn 3.0 zuiniger dan mijn 2.2'er (kan eerder opschakelen). Dus meer fun en minder verbruik. Ik schat in dat dat voor de 2.8 ook zo is. Verder zijn voor zover ik weet alle 6-cilinders 'unkaputtbar'.
  9. Ik rij een Bastuck vanaf kat en die bevalt qua geluid heel goed. Niet te luid, mooi donker en op hogere snelheid net zo comfortabel (lees: lawaaiarm) als de standaard uitlaat. Dus op landweggetjes een fijn sportief geluid en op de snelweg rust.
  10. Zetti

    stuiterende knikkers

    Als er eentje zwart is dan is er iets niet goed en loopt ie misschien op vijf poten. Geen pingelen dus. Ik denk dat nieuwe bougies vast helpen tenzij er iets mis is met de inspuiting in die ene cylinder. Ben benieuwd hoe het verhaal verder afloopt.
  11. Zetti

    stuiterende knikkers

    Een Z3 6-cylinder is afgestemd op RON98, hij lust RON95 wel maar loopt dan minder goed en levert minder vermogen. Dus altijd Super Plus RON 98 (of hoger) tanken. Ik tank altijd Aral Ultimate 102 en dat bevalt me erg goed, hangt lekker aan het gas, maakt minder herrie en is ook nog eens zuiniger (ja, ja die discussies ken ik wel en die hoeven niet meer voorbij te komen!). Als je dan toch de bougies gaat vervangen neem dan NGK V-Line Nr.30 (BKR6EQUP). Gaan 60.000km mee en hebben 4 zijpolen en een centrale pool. En... een fijne vakantie ondanks dat je 'moet'.
  12. Mooie kap, maar ik zou hem persoonlijk in zwart laten spuiten. Lijkt het net de stofkap maar dan een beetje anders.
  13. Zetti

    Dammmm

    Het dak is wel blijven hangen? :schater: :schater:
  14. Wat is het verschil met de versterkte versie van Meyle die de meesten onder ons gebruiken?
  15. Omdat de achteras de stabiliteit van de wagen bepaald altijd de beste banden qua grip op de achteras. Onderstuur vang je gemakkelijker op omdat je automatisch van het gas gaat dus slechtere banden voor is 'veiliger'. Eea even afgezien van remvermogen ed. Ik ga altijd voor hetzelfde merk en type banden rondom. Rijdt eenvoudigweg 'lekkerder'. En... bij mij gaat veiligheid altijd boven kosten. In autoland is 'goedkoop' op banden altijd 'duurkoop' omdat je inboet op veiligheid. Dat komt je vroeg of laat duur te staan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.