Ga naar inhoud

Chiel

Member
  • Items

    77
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3_3.0-M-uitv_Kyalami_Saph.black
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Nijmegen

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

1,046 profielweergaven

Chiel's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

0

Reputatie

  1. Heeft iemand al ervaring met dit bedrijf, hoe is de kwaliteit? Ik heb stoeprandschade (van de vorige eigenaar natuurlijk ) en op de linkervoorvelg mis ik een stukje lak ter grote van een dubbeltje. Zie je hier niks van terug na stralen en poedercoaten?
  2. Z3 3.0 bij gecombineerd stad/snelweg gebruik gemiddeld 1 op 11,6/11,7. Stadverkeer is killing voor je verbruik, voor de 3.0 dan.
  3. Hoi Sander, ik heb ze ook achterop liggen, die M-velgen. Heb zelf een 3.0 (carbio). Er is door de vorige eigenaar wel iets gedaan, waarschijnlijk met de naaf waardoor ze nu passen. Moet kunnen dus.
  4. Afgezien daarvan vind ik die 750 in geen verhouding staan tot de materiaalkosten en eventuele arbeid
  5. Ik heb die van 209 euro, dat is een gelakte (grijze) uitvoering. Die van 269 lijkt me verchroomd. De afstelling van de pootjes moet heel precies gebeuren want ze klemmen om je achterklep langs de naad van de zijschermen. Eenmaal afgesteld is het alleen een kwestie van voorzichtig plaatsen. Die van mij staat meestal in de schuur moet ik bekennen, uiteindelijk gebruik ik 'm bijna nooit. Het is wel een betaalbaar rek maar er zijn vast gebruiksvriendelijker types en daar zou ik voor gaan als je 'm vaker wil gebruiken.
  6. Dit issue heb ik verder met Ruud via PB afgehandeld. Maar ik zie net dat ik er hier in de topic niks over geschreven heb, dus alsnog: Ruud heeft de sirene vervangen, dit bleek niet het enige probleem want, ook het motortje voor het slot van de achterklep werkte niet meer waardoor ook het alarm getriggerd kon worden. (achterklep blijft open bij gebruik van centrale vergrendeling). Al met al is het volgende dus vervangen/gechecked: Motorkapschakelaar (vervangen) Radiosensor (gechecked) Sirene (vervangen) Motortje achterklep (vervangen) Tot op heden geen last meer gehad, het is wel duidelijk geworden dat er veel oorzaken kunnen zijn. Uitlezen bij de dealer leverde eigenlijk alleen maar op dat de motorkapsensor niet goed werkte..
  7. Die interieursensor zit er vaak ook niet in geloof ik, of je moet de radiosensor bedoelen.. Die schijnt ook stuk te kunnen.
  8. Da's een leuke, onnodig links rijden en ook nog eens gaan afremmen Een factor 10 erger dan de nummer 1 vind ik een rijtje vrachtwagens die elkaar, in de spits, in gaan halen. Waar je dan lekker met een rijtje auto's achter mag blijven hangen, tot ze allemaal geweest zijn
  9. Ze zijn eruit, het zijn toch rammelende remblokjes, valt daar nog wat aan te doen? Voor de rest zag alles er achter netjes uit, behalve dan de tonlagers die moeten bij de apk/beurt maar vervangen.
  10. Die tonlagers moeten een keer vervangen worden, als voorlopige oplossing heeft hij rubber ringen gemonteerd, doen ze ook wel eens bij de oude 3 series. Wat je merkt aan versleten tonlagers is dat je met name veel meer resonanties hoort bij bepaalde toerentallen omdat de rubber verbinding tussen de carosserie en subframe verdwenen is. Het lijkt er idd op dat nu met die rubber ringen ik minder 'dreun' heb bij rijden in lage toerentallen (rond 1500rpm). Eind mei moet de Z voor apk en beurt, dan laat ik maar meteen die tonlagers vervangen. Heeft die klus bij jou de hele dag gekost?
  11. boten vervoer je toch met trailers? Hartstikke handig als je die kunt checken
  12. Tijdens een check in de garage wees een monteur me op versleten rubbers van de achteras (subframe). Het lijken cirkelvormige schijven tussen de het subframe en de carroserie. Zijn dit aparte rubbers of zijn dit de 'tonlagers' die in onderstaande topic genoemd staan.. https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...amp;hl=achteras Ik lees dat het een behoorlijk werkje is die tonlagers te vervangen, heeft iemand hier ervaring mee en gaat het idd om de tonlagers?
  13. Gisteren even het linkerachterwiel eraf gehaald en gechecked of er dingen los zaten, ook de veer/demper/remblokjes maar nog niks gevonden. Ik moet toch een keer een eigen brug voor dit soort acties
  14. Om dit issue maar 's weer aan te zwengelen. Ik heb sinds een paar weken ook een rammel en als ik op het geluid af ga (licht blikkerig rammeltje) zou de schokbreker misschien de oorzaak kunnen zijn. Vanmorgen bij mijn garage om de hoek langsgegaan, zij dachten aan de uitlaat. Na de auto op de brug gezet te hebben leek een probleem inderdaad te zitten bij de uitlaat, ter hoogte van de rubberophanging vlak voor de einddemper zit de uitlaatpijp slechts een paar millimeter onder de achteras. Op de achteras en uitlaatpijp was ook wat slijtage op de punten zichtbaar. De monteur heeft wat meer speling gemaakt door het ophangpunt van de uitlaat op dat punt wat te verlagen. Na een proefrit bleek het probleem echter niet verholpen Maandag breng ik de auto voor verder onderzoek, ik heb iig even gewezen op de schokbrekers... Een monteur merkte op dat hij van een Z3 kwaal wist dat de achterwielophanging los kan komen van de carroserie, is dit bij iemand bekent? Maandag weten we meer..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.