Ga naar inhoud

Tuur

Member
  • Items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 coupé 2.8

Recente bezoekers van dit profiel

398 profielweergaven

Tuur's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Beste forumers, Ik heb besloten op 1 z3 te verkopen en dat is per heden gebeurd. Zoals al voorspeld was door één van jullie, stond de 2.8 te verstoffen. Ik heb er het afgelopen jaar maar 400km mee gereden. En dat is zonde. Dus ik heb nu nog de :D over, en man wat bevalt dat. Sorry voor de mensen die in een 2.8 rijden het is een hele goede auto, maar als je eenmaal in een gereden hebt, wil je niet anders meer.
  2. Die zwarte bij Revona, daar heb ik ook naar gekeken. Deze auto is al geheel overgespoten, zo werd mij door de verkoper verteld. Het leer van de bestuurdersstoel is gescheurd en de velgen zijn niet netjes. Bij het overspuiten hebben ze niet de moeite genomen om de steenslag weg te werken, hier is gewoon overheen gespoten. Is dus niet goed gebeurd en wel een wereldprijs. Recentelijk stond er ook nog een te koop bij BMW Den Haag. Ook een zwarte. De binnenkant was zeer netjes, de buitenkant was net een postzegel, wat een deukjes in de portieren links en rechts. Moest ook volledig worden overgespoten. Over het topic: Ik vind de groen kleur mooi. Welke kleur heeft het interieur? Succes met je keuze,
  3. Tuur

    Hoe doe ik dit?

    Nou, het is gelukt. Eigenlijk heel simpel :D Gewoon het achterlicht eruit halen en dan kan je er zo bij :fez: . Het zit vast met een drukker en een M6 moertje. Klus ook weer geklaard
  4. Tuur

    Hoe doe ik dit?

    :D :D :fez: Ik ga het wel proberen, ik hou jullie op de hoogte. In ieder geval bedankt
  5. Tuur

    Hoe doe ik dit?

    Nee, dat is toch niet het goede onderdeel. Inmiddels is het me gelukt de foto te uploaden. Derhalve hier nogmaals.
  6. Tuur

    Hoe doe ik dit?

    Nou, een held met uploaden van foto's ben ik niet (hij staat nu op klaaz.net), maar dat wat Huub laat zien gaat het om. Met dubbelzijdig plakband komt het uiteindelijk weer los. Dus wil ik het via de "officiele" manier doen. Nu we weten waar het zit, hoe kom je erbij?
  7. Tuur

    Hoe doe ik dit?

    Ik probeer een foto te uploaden.
  8. Tuur

    Hoe doe ik dit?

    Nee de linkerkant zit los, dus daar moet een moertje op. Ik zal het nog eens uitleggen (ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden). Als je de achterklep van een qpe opent, zie je links en recht 2 waterafvoergoten (daar waar tevens de zuigers van je achterklep in vallen bij gesloten achterklep. Als je nu langs deze watergoten naar beneden gaat (in de opstaande rand), zie je onderaan, links en rechts een zwarte afdekplaat, ongeveer 5cm hoog en 15cm lang. Het maakt dus onderdeel uit van de carosserie.
  9. Tuur

    Hoe doe ik dit?

    Nee die bedoel ik niet, da's om de klep te stellen. Wat is bedoel is: Als je de achterklep bij de qpe opendoet en naar je achterlichten kijkt, zie je aan de binnen zijde, net boven de achterlichten links en recht 2 zwarte rubber afdekplaatjes zitten (naast de punten waar de rubbersteuntjes van de achterklep komen als de klep dicht is). Dat bedoel ik (Gamma).
  10. Tuur

    Hoe doe ik dit?

    Beste forumleden, Aan de binnenzijde van de watergoten van de coupe, onderaan, boven de achterlichten (zo dat is eruit, onder het mom een plaatje zegt meer dan 1000 woorden), zitten links en rechts 2 zwarte plastic/rubberen afdekplaatjes. Deze zitten aan de binnenzijde vast met m6 moertjes. Vraag is hoe kom ik hierbij? Via onderzijde na verwijdering achterlicht? of via binnenkant na verwijdering binnebekleding? Kortom hoe zit dit in elkaar. Wellcht nog een domme vraag, is er een handboek in de handel waar alles in staat? :D
  11. Om kort te gaan: Een 2.8 is ERG en een M VERSCHRIKKELIJK ;). Mijn bevindingen/mening. De remmen van een M zijn veel beter. Als ik bij de 2.8 hard moet remmen, heb ik het idee dat ze gaan "faden". Voor de rest is de acceleratie van een M in elke versnelling fenomenaal. Ik vind de stoelen beter zitten (kan illusie zijn). Tenslotte is wegligging van de M vaster dan die van de 2.8. Ik sluit me dus volledig aan bij datgene dat Peirrez en Niels al aan het begin van deze topic gezegd hebben. Ook mijn advies luidt: Heb je de kans en natuurlijk het geld, koop dan een M. :fez:
  12. Beste allemaal, Sterker nog de Opel wordt volledig, herstel WERD, volledig door Lotus gebouwd. Alleen de afwerking is op specificatie van Opel. Zelf vind ik de Lotus wat puurder dan de Opel. Maar qua afwerking vind ik de Opel weer beter. De Opel werd gebouwd door Lotus omdat recentelijk is aangekondigd door Opel dat de productie is gestopt. Overigens heeft Opel de speedsters altijd geleverd met een Opel motor (2.2 ongeblazen en een 2.0 turbo). Mochten jullie echte geinteresseerd zijn dan is er ook een Nederland Opel Speedster Forum. Groetjes, Tuur
  13. Heeft er iemand enig idee hoeveel qpe's er oorspronkelijk geleverd zijn in Nederland? Ooit heb ik vernomen dat dit er 108 geweest zouden zijn, waarvan 21 M's. Maar of dit juist is weet ik niet, iemand anders wel wellicht. En hoeveel zijn er nu totaal in Nederland? Gezien de lijst zijn we aardig op weg.
  14. Nee, het is een " gewone" 2.2, maar hier kom je niets aan te kort, 150 pk op 845kg.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.