Ga naar inhoud

Geezer

Member
  • Items

    58
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 3.0 roadster
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Omgeving Den Haag

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

609 profielweergaven
  • Kes

Geezer's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

0

Reputatie

  1. Het kan zijn dat een SCM certificaat nodig is voor de verzekering, dus SCM is aan te raden. Ik sluit me aan bij Enzo Sebastian, Ruud heeft bij mij een probleemloos werkend origineel alarm met SCM certificering geregeld.
  2. Geezer

    Ipod/ Iphone

    Dit kan, ik heb een Dension Gateway 300 op een BMW Business radio aangesloten. Hiermee kun je een iPod, een MP3-speler via de koptelefoonuitgang of MP3's vanaf een memorystick afspelen. Als je de CD-wisselaar wilt behouden dan kan dat met extra bekabeling. Alleen: waarom zou je een CD-wisselaar willen hebben als je een iPod aangesloten hebt?
  3. Dat zou enigszins overbodig zijn als de topsnelheid lager ligt... Volgens fabrieksopgave ligt de top van een Z3 3.0 Roadster op 240 km/h en van de coupé op 250 km/h. De site waarnaar je verwijst gebruikt gemeten topsnelheden, en dan kan de topsnelheid beïnvloed worden door de temperatuur, het wegdek, de luchtvochtigheid, de hoogte waarop de meting wordt uitgevoerd, wind en nog vele andere factoren. Ik schreef dat ik gehoord had van een begrensde top, maar ik weet het niet. Als er geen begrenzing in zit (of op 250 ) kan me voorstellen dat het verschil met aerodynamica te maken heeft.
  4. Volgens mij is de top van de Z3 3.0 roadster begrensd op 235 km/h.
  5. Ik gebruik nu een paar maanden Sygic Aura. Dit werkt prima, hoewel niet zo goed als Tomtom. Met name bij verkeersknooppunten met kort achter elkaar aanwijzingen vind ik Tomtom beter. Maar goed: .itn kan niet bij Aura. Er zijn wel apps om routes te volgen. Ik gebruik voor fietstochten Viewranger, maar dit werkt niet met "echte" kaarten maar met een kaart als plaatje. De .gpx route wordt op een ondergrond getekend, en daarna kun je de streep op de kaart volgen. Voor op de fiets gaat dit wel, in de auto lijkt het me lastig omdat je geen gesproken aanwijzingen krijgt.
  6. Het gaat dus om de breedte, in dat geval is een Volvo V70 ook te overwegen. Wat ook kan is andere stoeltjes kopen en zoeken naar smalle exemplaren, is waarschijnlijk stukken goedkoper dan een andere auto kopen. Of gaan voor een opzet-achterbank:
  7. Ik heb voor de motor een setje op maat gemaakte gehoorbeschermers. Ik heb ze ook in de Z3 gebruikt, maar ik was niet laaiend enthousiast. Een beetje het gevoel of je een helm op hebt, en dat was nou net niet de bedoeling. Geen klachten over het draagcomfort of zo. Wat deze dingen doen is vooral de (schadelijke) lage tonen dempen, en dat werkt heel goed. Ook bijvoorbeeld als je met een haakse slijper bezig bent dempen ze goed. Bij popconcerten draag ik ze tegenwoordig ook, en daar is het wel heel prettig.
  8. Probleem bij open rijden in de regen is vooral het water dat bij hogere snelheid omhoog waait over de zijruiten, dat waait naar binnen. Ik zou zoeken naar een enigszins gunstig plekje en het dak dicht doen. Binnen 10 seconden stilstaan is het dicht (maar ik heb een elektrisch dak).
  9. Wel een (klein) minpuntje van de 3.0: hij heeft geen windscherm / rolbeugels met windvanger. Dat geeft nogal veel wind bij hogere snelheden. Geloof me, je wilt een windscherm. Dus nog een kleine extra investering erbij...
  10. Ik heb 128000 km op de 3.0 staan, geen olieverbruik. Wat wordt gezegd is dat het risico op olieverbruik aanwezig is, maar bij mij (gelukkig) niet.
  11. Het zou mij verbazen als het oplaadbare batterijen zijn, dat maakt het allemaal flink ingewikkelder en gemiddeld doe je een jaar of wat met een batterij. Ik heb het wel meegemaakt dat allebei de afstandbedieningen van de garage tegelijkertijd niet goed meer waren. Even batterijen vervangen en het probleem was weer opgelost. Kortom, eerst nieuwe batterijen in de sleutel. Ze kunnen door veroudering een iets lagere spanning gaan afgeven, en dan is iets langer zenden (= dak openen) misschien net iets teveel van het goede. De problemen bij het starten zou niets met de batterij in de sleutel te maken moeten hebben, dat gaat via een chipje in de sleutel (dacht ik).
  12. Geezer

    Olie Verbruik

    1 liter op 13.000 km is zo goed als niks. Voor veel auto's is een verbruik van 1 liter op 1000 tot 1500 km nog acceptabel.
  13. Ik ben ooit begonnen op een '82-er Honda CB750F (het kleine broertje van de Bol d'Or), daarna een Kawasaki GPZ600R uit '89, en nu een '97 Honda Firestorm. Zie foto! Ik rijd er alleen nooit op, dit jaar slechts 800km... Deze motor is bijna 14 jaar oud en heeft 16000km gelopen. Teveel dingen te doen, te weinig tijd...
  14. Heb jij softtopverwarming? :notok: Daar heb ik nog niet eerder van gehoord.
  15. wat is dit voor een beauty? Hoewel geen Z3, werkelijk ontzettend mooi! Laat maar, al gevonden bij de RDW een Bizzarrini. :kicking:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.