Ga naar inhoud

Per Knudsen

Member
  • Items

    176
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

720 profielweergaven

Per Knudsen's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

0

Reputatie

  1. Per Knudsen

    Per Knudsen

    Welkom. PS. Een beller is sneller, maar bij mij niet.
  2. Per Knudsen

    Per Knudsen

    @Ruud: anders ik wel! @Fabian: hoe doet ie het eigenlijk? @Martijn: het is geen kwestie van geduld, gewoon bittere noodzaak want financieel ! Eigenlijk is het gewoon leuk om er zo nu en dan mee bezig te zijn, niet constant dus. Zaken krijgen tijd om te bezinken en ideeën tijd om te rijpen. Dat impulsieve is aan mij niet besteed. Perfecte weergave van de werkelijkheid. Ik ben als de dood dat klanten me bellen want dan moet ik plotseling echt aan het werk en dat is zooo lastig. @allen: morgen ga ik naar de uitlatensmid om het werk in het echt te bekijken. Als ik hem een voorstel doe voor een mini V10 uitlatenmeeting, is daar dan animo voor?
  3. Per Knudsen

    Per Knudsen

    Beelden zeggen meer dan woorden, daarom hier nog wat geile details.
  4. Per Knudsen

    Per Knudsen

    Nou, laat ik dan Bart's opmerking over het bouwverslag dan maar als kapstok gebruiken. Ter geruststelling: het project is still going maar er zijn wat onvoorziene ontwikkelingen geweest. Respectievelijk: 1) de vakantie in Spanje liep wat uit. In plaats van de geplande 5 weken zijn we 9 weken gebleven. Shit happens! 2) omdat we er toch waren hebben we een vakantiehuis(je) gekocht zodat we er küntfig met reden heen moeten zonder ons in allerlei k-smoezen te hoeven wentelen. Onderhoud is immers essentieel. 3) een paar weken geleden dus nog maar, lag ik hier aan het bier en de tapas. Dan kom je terug en heb je een bericht waar je ondanks het slechte weer toch happy van wordt. Het complete uitlaatsysteem onder de auto is klaar. Zometeen volgt de email integraal maar door de aanhef in de mail ontstond bij mij de noodzaak om zelf ook maar eens iets te gaan doen. En dat maakt dat het ombouwen van een cfQP naar een V10 zo lang moet duren. Al die noodzakelijke en voorbereidende nevenactiviteiten. Wat had ik namelijk bedacht: als ik zelf een brug plaats dan kan ik makkelijker aan de V10 werken. Eureka! Zo gezegd zo gedaan. Ik had in de schuur nog ergens een hoekje vrij, vloer plaatselijk eruit raggen, heipalen maken en die brug kan erop. Scheelt me een hoop reistijd. Probleem waar ik hier dan weer tegenaan liep was dat ik eerst weer een heimachientje moest maken dat in dat hoekje die heipalen kon maken. Maar goed, dat is gelukt. De fundering ligt er inmiddels, net als het onderframe. Komende week de kolommen erop en dan heb ik een fijne tweekoloms brug die nooit meer wegzakt. Last but not least de email waar het nu om draait. Komt ie: From: GD Exhaust Performance [mailto:guus@gdexhaustperformance.nl] Sent: donderdag 21 oktober 2010 15:03 To: info@doetzen.nl Subject: BMW Z3 Beste Frank, De auto is (eindelijk) gereed. Technisch gezien is het een zeer uitdagend project geworden en laat aan eenieder zien dat GD Exhaust Performance uitlaatsystemen kan ontwikkelen en bouwen voor vrijwel iedere auto waarbij ruimte zeer beperkt is. Het eindresultaat mag er dan ook meer dan wezen! Commercieel gezien is dit een drama project geworden die we niet meer op deze basis zullen uitvoeren. Ook wat betreft de doorlooptijd van het project mag zoiets niet meer voorkomen. Het project was turnkey aangenomen voor € xx.xxx,- excl. btw. Hierop is reeds een bedrag van € x.xxx,18 aanbetaald. Als meerprijs brengen we je minimale uren in rekening die geen onderdeel uitmaken van onze prijs, namelijk uren die besteed zijn aan de stuurkolom en differtentieel. We brengen je hiervoor een bedrag van € xxx,- excl. btw in rekening. Er zijn aanzienlijk meer uren gemaakt maar dat is voor onze rekening. Ik hoop je hiermee ook een passend voorstel te hebben gedaan. Verder hebben we speciale eindstukken gemaakt zoals je op de foto's 0001 en 0002 kunt zien. De kosten voor deze eindstukken bedragen € xxx,- excl btw per stuk. Hiervoor willen wij graag jouw akkoord hebben om deze te monteren zodat we een afspraak kunnen maken om de auto af te leveren. Graag verneem ik jouw reactie. Met vriendelijke groet, GD Exhaust Performance Kijk, daar wordt je toch vrolijk van. En die blauwe bumper? Die heb ik opgehaald bij de niet nader te noemen garage waar Bart me met mijn om te watertanden stuurtechniek tegenkwam. En zo valt alles weer op zijn plaats. Wordt vervolgd.
  5. Chapeau voor deze jongens! Daar kan ik nog veel van leren en zal dat ook doen. Een kleine update: mijn V10 project loopt steady. De uitlaatlijn ligt eronder, de aandrijflijn erin en de eerste stoel staat er ook weer in. De stuurkolom hangt op zijn plaats en moet verder worden afgebouwd.
  6. Geweldig genoten in Munchen en ja, dat kan dus ook met een Fiat 500! Volgend jaar ben ik er weer bij (noteer mij dus alvast maar) en ik zeg bij deze toe dat ik me tweeledig zal inspannen om mee te werken aan het verrassingselement. Het ene deel heb ik zelf in de hand en kan ik me alleen zelf aanrekenen, voor het andere deel ben ik afhankelijk van Franz Klug die ik zometeen maar eens wat warm zal gaan maken. Organisatie bedankt, het was top. Kunnen we trouwens volgend jaar niet eens naar een bierbrouwerij of zo?
  7. Yes, it's alive. De aandrijflijn in de V10 is klaar en gemonteerd. Plaats mij maar op de lijst voor de MIII en mark my words: ik ga met de V10!
  8. Hi Bart, leuk nieuws. Die acceleratie moet te kloppen zijn!
  9. Koop eens een keer fatsoenlijke banden, dan kun je gelijk bevestigen dat dit toch wel een enorm lulverhaal is!
  10. Ik denk voortdurend met weemoed aan Kopenhagen en ik denk ook constant aan die 507 atmosferische pk's die op me staan te wachten. Overigens had ik vandaag de mazzel in een 540 uit '94 te sturen, 4.0 V8, 'slechts' 300 pk. Maar wat een koppel ! Echt toys for boys en ik heb de enorme big smile nog steeds op mijn smoelwerk staan.
  11. Erratum: het klopt dat er nog niet veel banden zijn die >400 km/uur voor langere tijd aankunnen. Wat betreft die centrifugaalkrachten valt een en ander wel binnen de technische specs, het is met name de warmteontwikeling die de banden de das omdoet. Bij Bugatti heeft men het probleem perfect ondervangen: de banden kunnen verantwoord 12 minuten op topsnelheid presteren. Totaal geen probleem want na een minuut of 8 is de brandstof op!
  12. Ja, nou, kijk, dat wordt een ietwat lastig: het is geen automaat dus ik moet hoe dan ook upgraden! Maar eerst moet die V10 af. Daarvan ligt de aandrijfas op dit moment bij de inkorter en balanceerder. De electronica ligt op zijn plaats maar nog niet aangesloten. Het gaat gelukkig (weer) de goede kant op met de ontwikkelingen. Zal binnenkort eens upgraden in het topic.
  13. Ik volg het forum al een hele tijd en heb daar veel van opgestoken. Het heeft een poos geduurd en ik heb lang gezocht en uiteindelijk gevonden. Ik verheug mij erop dat ik sinds vanmorgen de trotse bezitter ben van een bostongrüne QP. Het is een nederlandse auto met 45716 km op de teller. De auto is volledig origineel, goed onderhouden en vertroeteld en voorzien van styling 32 velgen met digityre Eco banden met ruim profiel. De stereo is van Blaupunkt en volgens mij is dat destijds af fabriek in het optiepakket geleverd welke overigens ruim zijn voorzien. Ik zou de hele lijst op kunnen sommen, maar foto's zeggen meer dan woorden. De 8000K xenon lampen zijn aftermarket opgebouwd. Toevallig - wat is toevallig - heb ik nog een 6 cilindertje liggen met föhn en aangepaste automatenbak. Je voelt hem al hangen: Laat Eurlings maar de dinges krijgen!
  14. Kijk! Dit is het enige goede punt wat uit de kilometerheffing naar voren komt. Dit behoeft wat uitleg: Jarenlang hebben milieubewegingen - ik noem ze freaks - lopen lobbyen tegen het autogebruik en tegen het gebruik van zogenaamde onzuinige auto's in het bijzonder (zo mocht ik onlangs Nijmegen niet in met mijn tank (waarbij ik me nu pas realiseer dat ze met name in Nijmegen in '45 verdomd blij geweest moeten zijn met al die tanks en dat vergeten ze voor het gemak maar weer)). Dat lobbyen werpt nu zijn vruchten af: zogenaamde onzuinige auto's krijgen een milieustempel en daarmee de inherente kosten gepresenteerd. Zelfs zuinige, niet vervuilende electrische auto's gaan bijdragen, niet veel maar toch. De echte freaks rijden geen auto, veelal uit principe. Hoewel ze wel zoiets bedacht hebben als het gezamelijk-groene-auto-fenomeen omdat het OV nu eenmaal ook niet alles schijnt te zijn. Hoe freak kun je zijn? Door dit lobbyen worden de provinciën het kind van de rekening. Alle provinciale opcenten verdwijnen, geen geld voor nieuwe vloerbedekking of declaraties voor de auto met chauffeur! Bij de provinciën hebben ze nu nog tijd genoeg, het geld stroomt toch met bakken binnen wat ze ook doen. Als tegen dit soort heilige huisjes geschopt gaat worden, worden ambtenaren bijzonder creatief. Je moet natuurlijk wel verzekerd blijven van je salaris zonder dat je daar plotseling veel voor moet gaan doen. Dus hebben ze zoiets bedacht als woonheffing. En geloof maar dat dat minstens zoveel gaat opleveren als de huidige opcenten. Nu de kern van dit betoog. Die woonheffing gaat iedereen betalen. Dus ook de lobbyende freaks zonder auto. Halleluja!
  15. Ja klopt. en helaas maakte ik alle kilometers zo'n beetje in het eerste jaar dat ik de auto had...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.