Ga naar inhoud

Ad Leijtens

Member
  • Items

    89
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 coupe 2.8
  • Locatie
    Sprang Capelle

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

899 profielweergaven

Ad Leijtens's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

0

Reputatie

  1. Na drie en een half jaar veel vreugde beleefd te hebben aan een Z3 coupe heb ik hem verkocht. Helaas heeft hij het veld moeten ruimen voor een trekker. Ja beste Z3 vrienden ik ben overgestapt op een X5 diesel. Samen met mijn vrouw ga ik een jaartje zwerven door Spanje. En heb dus wat meer bagageruimte en ivm met het meenemen van een caravan, meer koppel nodig. Mvg. Ad Leijtens
  2. Na drie jaar en 60.000 km rijplezier met de coupe, thermostaat, wissermotor achter en bij de laatste APK trokken de keurders de handremkabel kapot. Die had ik nog nooit gebruikt en zal ik wel nooit gebruiken. Dat kost 350 €. Verder de normale beurten.
  3. Zo te zien een slip en daar was de lantaarnpaal ? Met onderdelen kan ik je niet helpen wel met een complete zeer mooie coupe in dezelfde kleur. Wegens vertrek naar het buitenland moet ik hem helaas verkopen.
  4. Hoe zit dat met de automaatolie van mijn 2.8 Qp ? Ik heb mij laten vertellen dat deze levenslang meegaat en dus nooit ververst hoeft te worden. Is dit waar ?
  5. Hoe zit dat met de automaatolie ? Ik heb mij laten vertellen dat deze levenslang meegaat.
  6. Al 23 jaar rijdt ik automaten en heb 17 BMW,s gehad van vrijwel alle types. De laatste 10 jaar heb ik voor diverse werkgevers gewerkt ( ben 55 ) en daardoor "auto,s van de zaak " gehad. Dus altijd schakelbakken. Op dit moment een A4 2.5 tdi V6, dus best een snelle met veel koppel. Toch durf ik te beweren dat mijn weekendauto Z3 Qp vrijwel alles eruit trekt. Deze automaten zijn best agressief en daarom niet fluweelzacht. Vanuit stilstand, op droog wegdek, plankgas weg, komt de rook onder de banden uit ! Je bent vrij om de juiste versnelling te kiezen dus is driften geen probleem.
  7. Als je de klonk hoort effe nadat het raam volledig gesloten is kan ik je vertellen dat het de rubber omlijsting is waar het raam in sluit. Aan de bovenzijde waar het raam de ronding naar voren maakt wipt dan het rubber oevr het raam. Wat vaseline of zo op het rubber en het probleem is waarschijnlijk verholpen.
  8. Ad Leijtens

    Op zoek

    Volgens mij worden deze emblemen bij de automaterialenzaken verkocht. Bij Wheels on Line heb ik ze ook gezien. Succes.
  9. Ad Leijtens

    Nieuwe X5

    Zoals bij elk landbouwvoertuig is de doelgroep, de boeren.
  10. Ad Leijtens

    Accessoires

    Moet je eens ff kijken op marktplaast. Volgens mij heb ik ze daar gezien.
  11. Mijn vrouw rijdt een Z3 QP 2.8 en in het weekend rijdt ik er ook regelmatig in. En elke keer valt het mij weer op hoeveel reacties je krijgt. Ik ben er van overtuigd dat dit model zodanig apart vorm gegeven is dat het een blijvertje is. De nieuwe QP lijkt in niets op het huidige model dus zal de oude QP altijd een groep liefhebbers behouden.
  12. Het probleem is opgelost, de motor was aan de binnenzijde vast gaan zitten door roest. Roest is ontstaan doordat de kering van de sproeier is gaan lekken. Nieuwe motor 150 euro, gebruikt gekocht voor 40 euro van een e-36 compact. Dat is het enige BMW type met dezelfde motor.
  13. Bij lederen stoelbekleding vindt ik een stoelverwarming onontbeerlijk. Een Z is nogal een klein interieur, dus een airco is ideaal om het vocht eruit te krijgen en de ramen te ontwasemen als je er met vochtige kleding instapt.
  14. Ad Leijtens

    side airbag

    Mocht het raam niet meer dicht willen, en die kans is 95 %. steek dan de sleutel in het deurslot en hou de sleutel naar rechts gedraaid vast. Het raam sluit meteen.
  15. Wat Roodkapje schrijft kan ik uit jarenlange ervaring bevestigen. Op mijn motorfietsen gebruik ik ze ook al jaren. Perfecte remblokken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.