Ga naar inhoud

Hobol

Member
  • Items

    155
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Huizen N.H.

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

1,354 profielweergaven

Hobol's prestaties

2.0 member

2.0 member (3/12)

-1

Reputatie

  1. Guido K: excuses van mij en diep in het stof voor de electroman! Wist niet van de side. Hans
  2. Ja, Ronlittle ik begrijp je wel, en het kan erg leuk zijn om te schroeven, maar mijn punt is dat als je dat zonder redelijke basiskennis gaat doen, het ten eerste onveilig is voor jezelf (laatst weer iemand onder z'n auto in een garagebox omgekomen) maar ook voor je medeweggebruikers. En dan denk ik niet alleen aan afvallende onderdelen, aflopende wielen, etcetera,maar wel eens een motor gehad die er in druk verkeer op de linkerbaan van het ene moment op het andere moment mee stopte ? Zolang er nog fietsen van fietsdragers midden op de snelweg af vallen heb ik het niet zo op de gemiddelde technische- en handvaardigheidskennis van de automobilist c.q. amateurmonteur! Hans
  3. Dat je een hobby hebt in de vorm van een z3, oke, maar dan die Z3 uit elkaar gaat peuteren........... We hebben een mijnheer die een differentieel zou gaan demonteren, een mijnheer die in een garagebox z'n Z3 electrisch ging maken en van wie we ook nooit meer iets hebben vernomen en nu weer een mijnheer die een kop met bovenliggende nokkenas wil gaan demonteren en allemaal kennelijk zonder op zijn minst een basale autotechnische kennis. En wat is dan een basale autotechnische kennis ? Op zijn minst volgens het oude systeem LTS Autotechniek gevolgd door een tweejarige opleiding monteur motorvoertuigen, met de daarbij behorende praktische ervaring als automonteur. Wil je aan het reviseren van motoren, versnellingsbakken en differentieelen gaan denken dan heb je ook nog eens ywee jaar leren/praktijk en een eerste monteursdiploma nodig! Nu weet ik wel er zijn talenten die het in zich hebben, maar talenten zijn helaas dun gezaaid. Dus ik denk: Bezint eer gij begint! Hans
  4. Voor nog geen tien jaar geleden kocht ik nieuwe auto's (Audi A4) en ruilde deze bij een jaarkilometrage van 60 a 70.000 kilometer in als ze op 140.000 kilometer stonden. Tegen woordig koop ik jong gebruikt op 70.000 kilometer en ruil deze in op 240.000 kilometer. Kilometrage zegt niet zo veel meer over de kwaliteit van een auto. Meer zegt het onderhoudsboek en tuning etc. Hans ^_^ Was ik nog ff vergeten: Het is tegenwoordig zo goed geworden, dat de garagebedrijven klagen! Hans
  5. Hobol

    Spijtig feitje

    Echt slim/ bijdehand van je om dit op internet te zetten ! Ik noem dit verzekeringsfraude, hetgeen in het algemeen plaatsing op een zwarte lijst betekent. Meer van zulke lui en wij maar weer meer premie betalen he? Hans
  6. Ik zou het bij een roadster wel doen, maar bij een coupe............. Oh pas op RvE wordt boos! Straks krijg ik ook een ban! Hans :foto:
  7. Laat ik het dan nog eenmaal proberen uit te leggen hoe het was toen ik 40 jaar geleden jong was. Je had in de autowereld en in de spreektaal een aantal benamingen voor olie. motorolie (nog steeds hetzelfde) cardanolie (differentieelolie) Versnellingsbakolie (transmissieolie) Remolie (remvloeistof) stuurhuisolie( stuurhuisvloeistof ? ) Opm. Misschien werd transmissieolie aangeduid als zijnde de olie voor automaten. De term transmissieolie als in dit topic werd nauwelijks gebruikt en zeker niet als synoniem voor versnellingsbakolie) Opm. 2. Remolie en vloeistofolie zijn geen oliën, maar werden wel zo genoemd. Opm. 3. De viscositeit van versnellingsbakolie en cardanolie verschilde. Naar ik meen was de een SAE 80 en de ander SAE 90 welke wat was weet ik niet meer precies. Het is eigenlijk langzamerhand niet meer off topic. m. vr. gr. Hans
  8. En daar heb je gewoon gelijk in! Hans :D B)
  9. Wat zou men in de afgelopen 100 jaar nou in de automobielindustrie met "Cardanolie" voor een soort olie hebben bedoeld? Hans :D
  10. Alle gekheid op een stokkie. Ik heb geen ervaring met een Z3 automaat. Maar de bak van mijn 2.8 schakelt prettig en probleemloos. Wel heb ik onlangs de olie eens laten vernieuwen, er was geen directe aanleiding voor, maar ik had het idee dat dat nog nooit (75.000) km was gebeurd. Heb dat bij Roodkapje in Reeuwijk laten doen en die doet er dan twee tubes bij, wat goed schijnt te zijn voor de synchromeshringen. De bak schakelt perfect. Overigens verdient denk ik het cardan meer aandacht, daar geeft het verversen van de olie direct resultaat, minder "zingen". Overigens als ik nu en dat in tegenstelling tot vroeger een nieuwe auto koop (voor dagelijks gebruik) zal dat altijd een automaat DSG zijn. Ik vind dat een openbaring. Zo'n. bak moet dan wel in combinatie met voldoende PK's zijn. (Passat 170 PK) Verder is het erg persoonlijk., maar ik denk dat de automaat van BMW ook redelijk probleemloos is. Veel succes, Hans
  11. Mijn ervaring met de versnellingsbak van de 2.8 is: na de een komt de twee en dan de drie, gevolgd door de vier. De daaropvolgende vijf is een prise-direct. Ook heeft de bak nog een achteruit. Ik bedien de bak met mijn rechterhand en dat gaat soepel en goed. Mijn dagelijkse auto daarentegen heeft een automaat met zes versnellingen DSG). Deze schakelt ook goed en vlot alleen hoef ik hem niet met de hand te bedienen, tenzij ik flipper. Als ik flipper begint mijn vrouw al sacherijnig te kijken. want meestal gaat het dan te snel. Tot zover mijn ervaringen met de vijfbak, handgeschakeld en de daily automaat. Groeten Hans
  12. Zoals zo veel met die dingen: je moet er geen haast mee hebben. je loopt er vanzelf een keer tegenaan op marktplaats of waar dan ook, af en toe zie je ook wel eens een sloopauto. Hans
  13. ff niet lullen, maar het ziet er zo fraai en professioneel uit, je zou er een Z4 omheen kopen! Hans
  14. Ja en zo zit het leven nu eenmaal in elkaar he Hans
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.