Ga naar inhoud

Individual

Member
  • Items

    3,908
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    148

Individual won de laatste dag op 16 februari 2024

Individual had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
     

Recente bezoekers van dit profiel

4,548 profielweergaven

Individual's prestaties

Bronze M member

Bronze M member (7/12)

548

Reputatie

  1. ^ Dat is dan het 'voordeel' van een volledig lege accu: er zal geen alarm afgaan.
  2. Als de accu volledig leeg is, dan heb je inderdaad niks meer aan de afstandsbediening. Die geeft dan wel een signaal, maar dat komt niet aan in de auto: er is niks meer actief om dat signaal te ontvangen. Je zou dan het slot dus mechanisch moeten openen, middels de noodsleutel, maar als dat ook niet werkt, wordt het heel lastig. Ik heb dat één keer meegemaakt. Niet met de Z4, maar met de SLK die ik destijds had. Dat is jaren en jaren geleden, dus ik weet niet meer precies wat er toen gebeurd is. Ik weet wel dat ik toen de pechhulp van Mercedes heb laten komen en dat het die monteur toen gelukt is om hetzij toch de deur te openen, hetzij op een andere manier de accu te bereiken. Zelf kreeg ik het in ieder geval niet opgelost, maar voor hem was het geen lastige klus. Hij had de auto snel weer toegankelijk, gestart, en vertrok met de opdracht aan mij om minstens een uur te gaan rijden, zodat de accu op kon laden.
  3. Individual

    Opbergvakje

    Ik ken het probleem niet, heb ook geen oplossing. Voor de duidelijkheid (voor degene die wellicht wel een oplossing heeft): bedoel je vakje onder de armsteun? Of het vakje tussen de stoelen in de achterwand (waar het skiluik zit, als je dat hebt).
  4. Nee, dat heeft-ie niet. De 3.0 wel, de kleinere motoren niet.
  5. Dit is nieuw voor mij. Nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen, mogen, of onverstandig zou zijn. Ik doe het dus al jaren, zonder probleem. Je wordt wel meesmuilend aangestaard door andere weggebruikers.
  6. Deze vraag komt eens in de zoveel tijd voorbij. En naast de vraag of het kan, is er ook de vraag of het mag. Het antwoord op die laatste vraag is nee, het mag niet. Het maximaal te trekken gewicht, conform je kentekenbewijs, bedraagt namelijk 0 kg. De kans is waarschijnlijk klein, maar het risico bestaat dus dat je van de weg gehaald wordt en niet verder mag rijden.
  7. De 30i, 35i en 35is hebben allemaal dezelfde motor, maar de 30i heeft geen turbo's, de 35i wel en de 35is heeft er twee. Zodoende loopt het vermogen steeds verder op (258-306-340 pk). Op de motor na zijn de 30i en de 35i in principe dezelfde auto, maar de 35is schijnt (ik heb er zelf nooit in gereden) op allerlei onderdelen wel anders te zijn. Het is een beetje de Z4 M die geen M mocht heten. Onderstel is sowieso anders, verder ken ik de verschillen niet in detail.
  8. Een 35is met handbak ga je niet vinden. Die is nooit geleverd.
  9. Vanochtend vroeg opgestaan en me gerealiseerd dat ik dit nu niet moet doen. Ik ga terug naar bed. Even voorrang geven aan rust. Jullie allemaal veel plezier vandaag!
  10. Als voorbeeld: de (zescilinder) 30i is qua vermogen en prestaties goed vergelijkbaar met de (viercilinder) 28i. Verschillen: - de 30i is dus een zescilinder (zonder turbo), de 28i is een viercilinder met turbo. Vergelijkbaar vermogen, vergelijkbare prestaties, maar ander karakter, ander geluid (30i is mooier), ander verbruik (28i is zuiniger). - bouwjaar: de 28i heeft de 30i opgevolgd. Je zult dus geen 28i uit 2009 vinden en geen 30i uit 2014. Bouwjaar heeft natuurlijk een relatie met prijs en indirect ook met de te verwachten km-standen. Ik weet niet helemaal zeker hoe het zit met de facelift: bestaan er 28i's van voor de facelift? Bestaan er 30i's van na de facelift? Hoe dan ook maakt dat slechts een klein verschil, want die facelift stelde nauwelijks iets voor. Het betrof met name de verlichting.
  11. Mijn E89-sleutel is ook niet oplaadbaar. Comfort Access heeft tot gevolg dat de sleutel een batterij heeft, die om de zoveel tijd vervangen moet worden.
  12. Het gaat 'm helaas niet worden. Ik ga in mei naar Kopenhagen (eten bij Noma) en ik wil m'n schaarse vakantiedagen wat meer spreiden over het jaar. Dus niet in mei weg en dan in juni alweer weg. Wel jammer. Ik had er wel weer eens zin in. Nog extra nadat ik de verhalen hoorde van een collega die pas in Slovenië is geweest. Nou ja, misschien haak ik weer aan bij de Noorwegen-editie. 😛
  13. Ah, Slovenië klinkt interessant. Voor zover het de afgelopen weken niet volledig weggespoeld is. Het idee is dus om in Bled te blijven en daar vandaan dagtochten te maken? Tis nog een beetje ver weg om nu al ja of nee te zeggen, maar ik hou het in overweging.
  14. Dat Ans vandaag te zien was in het Journaal van 20:00 uur. 💃
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.