Ga naar inhoud

Paultjuh

Member
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Paultjuh's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Voordeel wat ik heb is dat ik tegen de grens aan woon. Met een kwartier zit ik al op de autobahn. Dusseldorf is bijvoorbeeld iets meer als een uurtje rijden vanaf hier. Met die opties eruit halen had ik al eens gelezen, maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommige dingen een beetje moeilijk word. Electrische ramen of spiegels haal je er niet zomaar af. BPM ligt tussen de 1100 en 1500 euro wat ik zo snel zag, afhankelijk van bouwjaar. Maar ik hou eerst gaspedaal wel eens in de gaten, was toch niet de bedoeling binnen nu en 2 weken een Z te kopen
  2. Kijk voor het leer eens naar Poorboys World - Leather Stuff. Schijnt ook heel goed te zijn!
  3. Ja ander probleem is dat de leon niet meer standaard is. Zit schroefset onder, xenon en andere velgen. Normaal zijn ze daar niet zo happig op. Maar valt altijd te proberen. Bmw dealers hebben hem zeker alleen op de site staan en niet ergens anders? Ik heb me ook nog niet helemaal in de kleuren verdiept, alleen van foto's Zolang die maar donker is. M'n huidige is zilver/grijs en wil toch een donkere kleur, vind ik op een coupe ook mooier staan. Rood en zilver/grijs vallen voor mij af
  4. Ik heb er ook nog geen haast mee, maar het is makkelijker om elke dag gaspedaal en marktplaats in de gaten te houden dan ook nog een stel duitse/belgische sites erbij. Ik neig toch meer naar garages dan naar dealers. Want ik moet ook nog maar van m'n leon af komen....
  5. Nou ik zit even te kijken op mobile.de. Daar zie ik prijzen van net onder de 10.000 Stel dat er 2000 bij komt, dan is die iets goedkoper als in nederland EN je hebt er meer keus. Hier staan er maar 2 te koop
  6. Oke dan had ik het dus aardig goed. Misschien brutaal om te vragen, maar wat was jou het kostenplaatje ongeveer? Aanschaf in duitsland en wat er bij kwam met invoeren? Mag ook per PM
  7. Voordat ik begin, ik weet dat er 2 topics in de FAQ staan, maar deze zijn al redelijk oud en wil voor mezelf even wat dingen op een rijtje hebben. Ik zit namelijk met de gedachte een Z3 coupe uit duitsland in te voeren. Maar het eerste wat ik me dan afvraag, loont het nog wel (buiten dat je meer keuze hebt in duitsland)? Mijn idee is namelijk dat het meer bij de duurdere auto's (+20.000 euro) loont. Wat ik ongeveer zoek: Een coupe, donkere kleur (liefst zwart), handgeschakelt en niet meer dan ongeveer 150.000 kilometers. Staan hier op autotrack voor rond de 13/14.000 Is het voor zo'n Z3 wel lonend om in duitsland te kijken? Als ik dan een auto gevonden heb en een prijs met de verkopende partij heb afgesproken dan gaat het als volgt? De auto zelf moet hebben: - Farhzeugbrief (Duits kenteken bewijs met naam van vorige eigenaar) en Fahrzeugschein of Zulassungsbescheinigung teil 1 en Zulassungsbescheinigung teil 2 (kenteken deel 1 en 2) - TUV certificaat. (Duitse APK Moet nog geldig zijn om mee te mogen rijden!). Zijn 2 delen, Hauptuntersuchung en Abgasuntersuchung. - TUV Keurings rapport, (wat is allemaal getest, etc). - Europesche ubereinstimmungsbescheinigung (=CVO, handig bij de RDW, maar moet net persee). - Met de verkoper naar een ADAC waar je de WA verzekering (kurzhaftpflichtversicherung) regelt. - Dan naar de burgeramt/verkehrsamt waar je je Fahrzeugbrief, verzekeringspapiertje(net gekregen) en je paspoort afgeeft voor de papieren waar je export kenteken op staat. - Met die papieren weer terug naar ADAC om de platen te laten drukken. Vervolgens weer terug naar de burgeramt/verkehrsamt om het chassisnummer te controleren, je platen erop te laten schroeven, je het fahrzeugbrief terug te krijgen en ronde stickers voor op de platen. Ik neem aan dat tot zover de verkopende partij helpt. Dan op naar huis om het volgende te regelen: - Eigen verzekering bellen en het chassis nummer doorgeven. - Vrijstelling bpm op de site van de belastingdienst aanvragen. - Naar een RDW station in de buurt voor APK en tenaamstelling (kan ook alleen tenaamstelling en apk binnen 14 dagen bij je eigen garage) - Naar de douane voor de BPM (berekening vooraf doen op autotelex.nl) - De kentekenpapieren worden thuis opgestuurd en dan kun je in de buurt een kenteken laten maken. Klopt dit zo'n beetje? Zijn er misschien nog mensen die onlangs een Z3 hebben ingevoerd en ongeveer weten wat er bij de duitse prijs nog bij op kwam om hier in nederland te mogen rijden?
  8. Die spray is ook gewoon in nederland verkrijgbaar, alle garages hier in de buurt hebben ze. Maar dat kan ook komen omdat er hier op sommige plaatsen mensen last van hebben. Wij gelukkig nog niet. Probeer anders brezan of iets dergelijks.
  9. Is niet alleen in Italië, ook in nederland. Die hoge pieptonen werken maar tijdelijk hoor ik hier in de buurt. Maar als je er maar een week heen gaat kan het denk ik wel helpen. Er is ook spray te koop wat je onder de motorkap moet spuiten waardoor ze niet komen. Volgens mij pakken ze juist franse auto's omdat die andere leidingen hebben ofzoiets. Alle kleine dingen helpen, zoals de neus van de auto niet richting de struiken zetten en hopen dat ze de buurman pakken die hem wel met de neus richting de struiken heeft.
  10. Van de site van verkeer en waterstaat Voor APK gelden de oude regels over het lichtbeeld en kleur. Die kijken niet naar wat erin mag!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.