Hi, Originele z3m heeft tussen 295 en 308 pk op onze vermogens bank! 321 pk hebben we bij de z3m nog nooit gemeten, maar misschien hebben we alleen de kneusjes gehad. B) Meting is erg afhankelijk van de omstandigheden. Als ik je vertel dat we bij een M5 benzine moesten bijvullen en direct daarna we 10kw minder hadden, gelooft me dat niemand! In de tank was Vpower, hebben ook Vpower bijgevuld. Daarom kun je vermogenmetingen niet met elkaar vergelijken, omstandigheden zijn nooit gelijk (zeker niet als ook nog op verschillende vermogensbanken is gemeten). Begin je met een ontwikkeling, moet je zorgen voor dezelfde omstandigheden. Zeker moet je met benzine oppassen, genoeg op voorraad nemen. Als je dit niet doet, vergelijk je appels met peren. Bij mijn z3m hebben we verschillende dingen uitgeprobeerd, kort na elkaar, en met de zelfde benzine. We hebben 100 cellen kats geprobeerd, geen vermogens winst, alleen een inbreuk bij 2500rpm. Uitlaat spruitstuk, teleurstellend, geen winst. Supersprint dempers, zijn een stuk beter dan origineel, vermogens winst!! Andere dempers geprobeerd (de op dit forum geprezen dreun dempers), geen verschil met originele dempers (dus geen winst!!!). Winst kun je dus alleen halen door de goede dempers te kiezen. Verder kun je de aanzuiging verbeteren, door auto op alpha-n te laten lopen. Bij alpha-n vervalt de LMM, waardoor de motor meer lucht kan aanzuigen. Dit hebben we bij Pierre gedaan, met originele airbox. Wil je meer, moet je andere nokkenassen monteren. In combinatie met nokkenassen, moet je ook de lucht aanzuiging aanpassen, carbon airbox, originele airbox kan niet genoeg lucht aanzuigen! Een dagje organiseren, is geen probleem, maar liefst niet komende maand. We hebben het op dit moment te druk met een paar VLN race motoren! Groet, Ron