Ga naar inhoud

r.hellenbrand

Member
  • Items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3m coupe

Recente bezoekers van dit profiel

801 profielweergaven

r.hellenbrand's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Hi Chris, Mail me maar even! Groet, Ron
  2. Hallo, Dit is geen 1 april grap De S54 motor krijgen we nu op 400pk. En dit zonder koppelverlies in lage toerentallen, dus ideale straat motor. Groet, Ron
  3. Hallo, In de S50 race motoren hebben we altijd 10W60 gebruikt en nooit problemen gehad. Bij de S54 met 10W60 olie, is bij 120 graden de kritische grens voor de lagers bereikt! Gebruik je dunnere olie, heb je wat vermogenswinst, maar zal de kritische temperatuur lager worden. Groet, Ron
  4. Hallo, Als je de olie temperatuur op 90 graden kunt houden, kun je gerust 0W40 gebruiken. Gebruik je de auto waarvoor hij is gemaakt, heb je vaker 100-110 graden. 0W40 is dan veel te dun, en olie loopt tussen de lager uit. Smering is dan niet meer gegarandeerd, en lager schade is voorgeprogrammeerd. Groet, Ron
  5. Hallo, Wil even reageren voordat er ongelukken gebeuren. Niets anders dan 10w60 RS of TWS gebruiken! Schade die je ziet, kan veroorzaakt zijn door te dunne olie, 5W30 en zeker 0W30 is te dun. Groet, Ron
  6. Hi, Ik heb ze hier besteld! http://www.webteile24.de/bremsscheiben/bmw.php Groet, Ron
  7. Hi, 400 pk is allang gepasseerd, hoeveel exact is beroeps geheim Groet, Ron
  8. Hi, Originele z3m heeft tussen 295 en 308 pk op onze vermogens bank! 321 pk hebben we bij de z3m nog nooit gemeten, maar misschien hebben we alleen de kneusjes gehad. B) Meting is erg afhankelijk van de omstandigheden. Als ik je vertel dat we bij een M5 benzine moesten bijvullen en direct daarna we 10kw minder hadden, gelooft me dat niemand! In de tank was Vpower, hebben ook Vpower bijgevuld. Daarom kun je vermogenmetingen niet met elkaar vergelijken, omstandigheden zijn nooit gelijk (zeker niet als ook nog op verschillende vermogensbanken is gemeten). Begin je met een ontwikkeling, moet je zorgen voor dezelfde omstandigheden. Zeker moet je met benzine oppassen, genoeg op voorraad nemen. Als je dit niet doet, vergelijk je appels met peren. Bij mijn z3m hebben we verschillende dingen uitgeprobeerd, kort na elkaar, en met de zelfde benzine. We hebben 100 cellen kats geprobeerd, geen vermogens winst, alleen een inbreuk bij 2500rpm. Uitlaat spruitstuk, teleurstellend, geen winst. Supersprint dempers, zijn een stuk beter dan origineel, vermogens winst!! Andere dempers geprobeerd (de op dit forum geprezen dreun dempers), geen verschil met originele dempers (dus geen winst!!!). Winst kun je dus alleen halen door de goede dempers te kiezen. Verder kun je de aanzuiging verbeteren, door auto op alpha-n te laten lopen. Bij alpha-n vervalt de LMM, waardoor de motor meer lucht kan aanzuigen. Dit hebben we bij Pierre gedaan, met originele airbox. Wil je meer, moet je andere nokkenassen monteren. In combinatie met nokkenassen, moet je ook de lucht aanzuiging aanpassen, carbon airbox, originele airbox kan niet genoeg lucht aanzuigen! Een dagje organiseren, is geen probleem, maar liefst niet komende maand. We hebben het op dit moment te druk met een paar VLN race motoren! Groet, Ron
  9. Hi, Voor de S50 M3 is er maar een goede bougie (gebruiken we in onze race motoren)! Is een race bougie van NGK. Bougies kosten bij NGK Nederland 145 euro per stuk, kan ze leveren voor 55,- per stuk ;) Voordeel van deze bougies is dat de vonk vanuit alle kanten zichtbaar is, dus betere verbranding! Verder is de warmtegraad kouder dan de originele bougie, voorkomt detonatie! Groet, Ron
  10. Hi, Heb een beetje teflon olie op de veer (11) gespoten, en het piepen was weg! Groet, Ron
  11. Hi Chris. De S54 motor zit in de M3 E46 en de laatste modellen van de Z3M. De S50 motor is er in 2 varianten een 3.0 (E36 M3) en een 3.2 (E36 M3 en Z3M). Als je goed kijkt naar onze airbox (1e plaatje) zie je dat die uit twee delen bestaat. Tussen die 2 delen hebben we een grootte plaat filter geplaatst (hetzelfde wat ze bij de E46 M3 CSL hebben gedaan). Met een airbox heb je geen restrictie meer, zodat de motor ongehinderd lucht kan aanzuigen. Verder is het volume afgesteld op de motor en hebben de trechters in de box voldoende plaats, zodat elke cilinder dezelfde vulling heeft. Ontwikkeling van een box is niet goedkoop! Daarom ben ik van het ideeën om voor de 2.8 een airbox te maken afgestapt. De 2.8 heeft maar een centrale gasklep, waardoor een opzet zoals bij de S54 en S50 motoren niet mogelijk is, of je moet natuurlijk elke cilinder een eigen gasklep geven. Heb even grof gerekend (airbox met gaskleppen) en kom al snel op een prijs van boven de 5000,- euro uit, en moet er dan ook nog minimaal 15 kits verkopen om uit mijn ontwikkelingskosten te komen! Wat we doen is serieuze tuning. Dat BMC airbox filters, of aanverwante producten vermogen oplevert, blijkt na een objectieve meting vaak niet te kloppen. Waarom geef je dan 200 euro uit voor iets waar je niets aan hebt? Groet, Ron
  12. Hi Ivo, Ja, is mijn auto. De box wordt van binnen tegen de gaskleppen vast geschroefd, zodat we het uiterlijk van der e46 m3 csl box hebben gekregen. Het dekseltje aan de bovenkant is er om de box makkelijker te kunnen monteren. Was bang dat die schroeven (deksel) aan de bovenkant het design zouden verpesten, maar achteraf vind ik het wel geslaagd. Box in combinatie met nokkenassen en einddempers gaan een zeer goede straat motor opleveren. We hebben de box ontwikkeld om vooral koppel te krijgen, natuurlijk hebben we een niet verkeerde vermogenswinst (kan nog 6kW beter, maar dan verlies je onderin te veel koppel)! Als alles klaar is moeten we elkaar eens treffen, kunnen je een stukje rijden. Heb je gelezen dat ik aan gemodificeerde ABS computers kan komen, heb er een om te proberen, is een heel verschil met de OEM ABS computer! Pierre, Als je volgende week tijd hebt, kom maar even kijken! Groet, Ron
  13. r.hellenbrand

    S50 airbox

    Op verzoek van Ivo, verplaatst Na de M3 E30, M3 E46 hebben we nu ook een airbox ontwikkeld voor de E36 M3 en Z3M motoren. Hier een paar plaatjes. Vermogens meting komt volgende week! Groet, Ron
  14. r.hellenbrand

    Eisenmann

    Hi Chris, Sorry, had ik even niet door Bij de Z4 hebben we een Supersprint nog niet uitgeprobeerd. Supersprint maakt absorptie demper. Door de constructie van deze dempers hebben ze een zeer lage tegendruk, waardoor vaak iets vermogen komt. Bij de Z3 2.8 komt zo 6kw, bij mijn Z3M was het 9kW! Persoonlijk vind ik die brommende dempers niet mooi, heb ze ook geprobeerd, ben ik gelukkig nu van af! Na een half uur begon dat gebrom me gewoon te irriteren. Zal Supersprint volgende week vragen of ze van plan zijn een dubbele uitlaat voor de Z4 te maken. Groet, Ron
  15. r.hellenbrand

    Eisenmann

    Hi, Misschien alternatief! http://www.supersprint.com/a_prodotti.asp?...?modello=bmwZ38 groet, Ron
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.