Ga naar inhoud

Maurits

Administrator
  • Items

    10,506
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    251

Maurits won de laatste dag op 13 januari

Maurits had de meest gelikete inhoud!

2 Volgers

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    E85 VFL Z4 3.0i met heel veel mods / Ex 90% originele E86 3.0siA / 99% originele XC60 / '05 997
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente bezoekers van dit profiel

11,554 profielweergaven

Maurits's prestaties

Platinum M member

Platinum M member (10/12)

519

Reputatie

3

Community antwoorden

  1. ^ Het kan maar duidelijk zijn toch? Wel een beetje passief-agressief zo hoor @Ka4, ondanks zijn vele Lego posts op Vleesboek is @BMW-Z-CSi een volwassen man waar je dit soort dingen ook gewoon tegen kunt zeggen ...
  2. Ik heb deze post even afgesplitst van het E85/86 draadje over betrouwbare motoren waar deze oorspronkelijk in geplaatst was. Bij mijn weten ontlopen de E89 23i en 30i elkaar weinig qua betrouwbaarheid. Ik ga er trouwens gemakshalve vanuit dat die 30i ook uit 2009 is. Beide zijn atmosferische motoren met grotendeels dezelfde techniek. Van die 50 dkm meer of minder zou ik an sich ook niet extreem onder de indruk zijn: je koopt hoe dan ook een oude auto (15-16 jaar) met een aanzienlijke kilometerstand. Koop ik ook graag hoor, daar niet van, maar dan moet je wat mij betreft veel meer kijken naar de onderhoudsgeschiedenis: zijn beide auto's aantoonbaar op zijn minst volgens de door BMW voorgeschreven intervallen onderhouden? Kun je voor beide auto's los van de makkelijk te vervalsen stempels in het onderhoudsboekje meer inzicht krijgen in wat er daadwerkelijk aan gedaan is met facturen? Zijn voor beide auto's los van de motor ook andere mogelijke verslijtdelen (onderstel, remmen, etc.) fatsoenlijk bijgehouden en mogelijk al integraal vervangen, of niet? Zijn bekende zwakke plekken (lekkende achterlichten. afhankelijk van het type velg: scheurende / verwerende velgen) aangepakt of nog niet? Zijn beide auto's los van de motor hetzelfde uitgerust en hebben ze dezelfde opties die jij wel / niet nuttig vindt? Hebben de auto's nuttige upgrades gekregen of juist upgrades die je ongedaan wilt maken of zijn ze 100% standaard? Wat is de totaalconditie van beide auto's? Zijn beide auto's schadevrij? Hebben beide auto's een enkele eigenaar of juist 14 eigenaren waarvan 10 leasemaatschappijen gehad?; Etc., etc. Ik zou me verder afvragen hoe lang jij de auto verwacht te houden: als je er bij de 3.0i nog 10 dkm bijdrukt dan valt die voor sommige geïnteresseerden automatisch buiten hun zoekcriteria (> 200 dkm). Met die 2.3i loop je met 10dkm erbij dat risico minder. Als je daarentegen verwacht de auto langdurig te behouden en de restwaarde je minder uitmaakt, dan zou ik als bovenstaande vragen een gelijk beeld opleveren lekker kiezen voor waar jij verwacht het meeste plezier aan te hebben. Kortom: genoeg huiswerk, maar ik zou me niet blindstaren op 50 dkm.
  3. Bij GPS problemen is de logische eerste verdachte inderdaad de GPS antenne. Vervangen is niet bijster ingewikkeld: je moet met de kap open even de zonnekleppen losschroeven en dan de bekleding van de A-pilaar voorzichtig verwijderen. Dan zie je de GPS antenne zo zitten ter hoogte van (net boven) de binnenspiegel.
  4. Maurits

    Opbergvakje

    Even omlaag scrollen tot post #17; dat kan ook maar zo maar jouw probleem zijn: https://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=720802
  5. Maar je kunt zelf wel supermakkelijk de sound generator van een 3.0i in je 2.2i inbouwen (als je er een weet te vinden ;-))
  6. Maurits

    Klonk klonk

    De vraag is denk ik ook wat jij nog als in de buurt beschouwt. Ik heb zelf bijvoorbeeld hele goede ervaringen met Bas Roos, die zit in Oss. Die weet veel van BMWs en nog meer van BMW onderstellen. Is voor jou ongeveer drie kwartier rijden.
  7. Maurits

    Klonk klonk

    Dan nog is het niet super ingewikkeld en zou het ook niet reuze kostbaar moeten zijn (naar BMW maatstaven).
  8. Maurits

    Klonk klonk

    Om dan een poging tot een serieus antwoord te doen: het lijkt mij een van de bevestigingen van je achterste stabilisatorstang. Die wil je wel vervangen (want heeft een duidelijke functie) en het onderdeel zelf is niet duur (als je geen OEM-fetishist bent en er bijvoorbeeld eentje van Lemforder bestelt moet dat voor minder dan 20 piek kunnen). Ook het vervangen lijkt niet reuze moeilijk: je ziet hier hoe dat bij een Z4M gaat (je moet even naar het onderste stuk over de end links achter kijken). Dat zal bij een niet-M niet enorm veel anders zijn.
  9. ^ Ook dat is totale onzin. Jaren gedaan met meerdere E85s. Nooit een probleem mee gehad. Als je daarentegen een Z3 met softtop met een plasticg ruitje of zo'n (niet geweven) kunststof softtop hebt, dan moet je wel oppassen bij lage temperaturen.
  10. Maar wel een goed voornemen om die qp te kopen! Overigens zou ik voor een fietsendrager (zie MaRRco's post) geen trekhaak overwegen, maar een dakdrager met zuignappen. Groot voordeel van de qp boven de roadster. Maar mogelijk voor jou totaal irrelevant.
  11. Ken je nog iemand met een andere uitleesmogelijkheid zoals een Creator C310 of hoger? Bij mij gaat periodiek ook het airbag lampje aan. Als ik dat dan uitlees, dan krijg ik een foutmelding op de satelliet airbag rechts. Die heeft een E85 helemaal niet; dat hebben E46s wel. Bij mij is het een kwestie van de stekker van de hoofdkabelboom naar de rechterdeur los maken (enkel boutje) en de beide kanten van de stekkerverbinding even inspuiten met contactspray en de melding resetten. Dan is de melding ook weer weg. Ik zeg niet dat dit jouw probleem is, maar noem het omdat er dus ook "gekkere" meldingen zijn, die als je de juiste aanpak weet ("mijn" satelliet verhaal + aanpak kun je ook op buitenlandse fora teruglezen) wel te verhelpen zijn. Wat ik wel vreemd vind in jouw geval is dat een reset er niet toe leidt dat het lampje uitgaat. Weet je zeker dat je het resetten op de voorgeschreven manier (dus voor de Creator zo uit mijn hoofd: contact wel aan, maar motor uit, kan voor andere systemen anders zijn) doet?
  12. Hier nog een E89 specifieke instructie. Ik begrijp wel dat het inderdaad een optie was, mogelijk gekoppeld aan Comfort Access. Anyway, handeling in het filmpje kun je altijd proberen natuurlijk. je schijnt snel te moeten drukken en op de juiste plaats te moeten staan: https://www.youtube.com/watch?v=DFDEQ8WgyRA (filmpje is zo ingesteld dat je het niet zo op een andere website kunt invoegen, maar je kunt het gewoon op YT kijken).
  13. Dat laatste zal niet iedereen hier een evengoed idee vinden vanwege mogelijke swirls.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.