Ga naar inhoud

Maurits

Administrator
  • Items

    10,521
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    255

Maurits won de laatste dag op 31 maart

Maurits had de meest gelikete inhoud!

2 Volgers

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    E85 VFL Z4 3.0i met heel veel mods / Ex 90% originele E86 3.0siA / 99% originele XC60 / '05 997
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Op de boerderie

Recente bezoekers van dit profiel

12,766 profielweergaven

Maurits's prestaties

Platinum M member

Platinum M member (10/12)

523

Reputatie

3

Community antwoorden

  1. Als ik op je profielfoto kijk, zie ik reflectoren in de voorbumper bij de voorwielen. Dus een facelift. In de facelifts ligt deze kabel er niet standaard en heb je dus een extra kabel nodig. Ook in de vfl lag deze kabel maar standaard tot een bepaalde productiemaand, ik dacht ergens tweede helft 2004. Hoe dan ook: je hebt helaas een extra kabel nodig.
  2. Ik hoorde via via (van een man met een regenjas, een gleufhoed en een krant met twee kijkgaten) ook dat die M Coupe ook klonk als een Gilera Citta.
  3. Als gezegd, ik zou altijd de variant voor achter de headunit bestellen. Zijn minder problemen mee. Voor zover relevant" ook minder porblemen in combinatie met DSP. Je kunt prima de OEM microfoon uit de afdekking schroeven en daar de Bluemusic (of andere aftermarket mic) in kwijt: Dan zie je het plopkapje wel, maar het voetje en het draadje niet.
  4. Dat zijn ze 100% zeker. Ik heb ze een paar jaar geleden ook besteld; het rubber verweert na verloop[ van tijd, waardoor ze breken (net als bij elastiekjes). Vervangen is een fluitje van een cent.
  5. Mooi, dan sluit ik het topic! (daar heb je admin rechten voor nodig)
  6. Als je even in mijn voorsteltopics voor de 3.0i roadster en voor de qp kijkt, dan zie je foto's van wat je los moet halen en van gedemonteerde lijsten waar je (deels) de bevestigingspunten ziet). Voor het kleine lijstje moet het linker ventilatierooster eruit en moet de lichtschakelaar eruit. Voor de grote lijst moeten de radio en centrale ventilatieroosters eruit om vier schroeven bloot te leggen en moet je via het rechter ventilatierooster een behoorlijke friemel exercitie uitvoeren met een vergrendeling achter het dashboard. Allemaal prima te doen (beetje zoals een IKEA kast bouwen), wel wat stappen.
  7. BlueSpeak / BlueMusic ben ik ook heel positief over, maar het is wel alleen de Bluetooth koppeling / audio component. Voor het geld dus vrijwel onverslaanbaar, maar je hebt dus bijvoorbeeld geen telefoonboek via je headunit. Wel fantastische geluidskwaliteit. Twee dingen nog: - ik zou altijd de variant kopen die je achter de head unit monteert, niet degen die je inde kofferruimte op de aansluitingen van de CD wisselaar monteert. Met die laatste schijnen wat meer problemen te zijn; - op de absolute basis radio's schijnt het ding het niet (altijd) te doen. Als je nu al een radio met CD wisselaar hebt, of een radio met navigatie, dan weet je in ieder geval zeker dat je die basisvariant niet hebt.
  8. Ik heb beide topics samengevoegd. Kun je zelf nog even nalezen welke tips je vorig jaar al hebt gehad (inclusief de links in de berichten; vergeet die niet. )
  9. Nou gefeliciteerd dan! 3.0si in combinatie met een automaat rijdt inderdaad heerlijk. Nog preventief onderhoud (zoals waterpomp) op de planning staan, of is dat recent ook nog gedaan?
  10. We hebben ook nog een - al zeg ik het zelf - zeer complete aankoopgids op hier op het forum staan: zie hier. Daar kun je je verdiepen in de verschillende modellen, opties, problemen, etc. en je zo een beeld zoeken van wat je eigenlijk precies zoekt.
  11. Er is maar een handleiding per modeljaar. In jouw boekje staat ook de pook van een handmatige versnellingsbak; maar die heb je ook niet.
  12. ^ Het kan maar duidelijk zijn toch? Wel een beetje passief-agressief zo hoor @Ka4, ondanks zijn vele Lego posts op Vleesboek is @BMW-Z-CSi een volwassen man waar je dit soort dingen ook gewoon tegen kunt zeggen ...
  13. Ik heb deze post even afgesplitst van het E85/86 draadje over betrouwbare motoren waar deze oorspronkelijk in geplaatst was. Bij mijn weten ontlopen de E89 23i en 30i elkaar weinig qua betrouwbaarheid. Ik ga er trouwens gemakshalve vanuit dat die 30i ook uit 2009 is. Beide zijn atmosferische motoren met grotendeels dezelfde techniek. Van die 50 dkm meer of minder zou ik an sich ook niet extreem onder de indruk zijn: je koopt hoe dan ook een oude auto (15-16 jaar) met een aanzienlijke kilometerstand. Koop ik ook graag hoor, daar niet van, maar dan moet je wat mij betreft veel meer kijken naar de onderhoudsgeschiedenis: zijn beide auto's aantoonbaar op zijn minst volgens de door BMW voorgeschreven intervallen onderhouden? Kun je voor beide auto's los van de makkelijk te vervalsen stempels in het onderhoudsboekje meer inzicht krijgen in wat er daadwerkelijk aan gedaan is met facturen? Zijn voor beide auto's los van de motor ook andere mogelijke verslijtdelen (onderstel, remmen, etc.) fatsoenlijk bijgehouden en mogelijk al integraal vervangen, of niet? Zijn bekende zwakke plekken (lekkende achterlichten. afhankelijk van het type velg: scheurende / verwerende velgen) aangepakt of nog niet? Zijn beide auto's los van de motor hetzelfde uitgerust en hebben ze dezelfde opties die jij wel / niet nuttig vindt? Hebben de auto's nuttige upgrades gekregen of juist upgrades die je ongedaan wilt maken of zijn ze 100% standaard? Wat is de totaalconditie van beide auto's? Zijn beide auto's schadevrij? Hebben beide auto's een enkele eigenaar of juist 14 eigenaren waarvan 10 leasemaatschappijen gehad?; Etc., etc. Ik zou me verder afvragen hoe lang jij de auto verwacht te houden: als je er bij de 3.0i nog 10 dkm bijdrukt dan valt die voor sommige geïnteresseerden automatisch buiten hun zoekcriteria (> 200 dkm). Met die 2.3i loop je met 10dkm erbij dat risico minder. Als je daarentegen verwacht de auto langdurig te behouden en de restwaarde je minder uitmaakt, dan zou ik als bovenstaande vragen een gelijk beeld opleveren lekker kiezen voor waar jij verwacht het meeste plezier aan te hebben. Kortom: genoeg huiswerk, maar ik zou me niet blindstaren op 50 dkm.
  14. Bij GPS problemen is de logische eerste verdachte inderdaad de GPS antenne. Vervangen is niet bijster ingewikkeld: je moet met de kap open even de zonnekleppen losschroeven en dan de bekleding van de A-pilaar voorzichtig verwijderen. Dan zie je de GPS antenne zo zitten ter hoogte van (net boven) de binnenspiegel.
  15. Maurits

    Opbergvakje

    Even omlaag scrollen tot post #17; dat kan ook maar zo maar jouw probleem zijn: https://e89.zpost.com/forums/showthread.php?t=720802
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.