Ga naar inhoud

DreiZZZ

Member
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.2 / Golf GTE
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Netherlands

Recente bezoekers van dit profiel

524 profielweergaven

DreiZZZ's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Auto is verkocht. Slotje en bedankt!
  2. Te koop: BMW Z4 Roadster 2.5 handgeschakeld -2004 -109.000km -NL geleverd -zilver metallic / zwart leder -climate control -stoelverwarming -cruise control -PDC -windschot De auto gaat in de verkoop vanwege een cabrio van de zaak. In mei heeft de auto een paar dagen bij Ruud gelogeerd voor het vervangen van de kapmotor, deze is dus recentelijk vervangen. Onderhoudsverleden is aanwezig, alle beurten zijn uitgevoerd, de laatste bij 106.000 km. Dit is een onverprutste en fabrieksoriginele Z4 voor een zeer goede prijs! € 12.250
  3. Ben nog nooit bij Ruud geweest, lees wel al jaren goede berichten. Daarnaast is hij vakbroeder en zit hij bijna om de hoek, dus gaat goed komen!
  4. Nou, ben eruit. De hydraulische motor van de kap is naar den kloten, volgelopen met water, dankzij een beroerd dreinagesysteem van BMW. Dreinage vervuild, water blijft staan en komt in het compartiment waar de motor zich bevindt. Vandaar dat het eerste deel van het ontkoppelen van de kap het gewoon doet, die wordt aangedreven door een andere electrische motor. Volgende week kan de Z4 naar Ruud, die doet de klus in één dag. Dat is snel, aangezien de hele kap gedemonteerd moet worden. En gelukkig zit ik dicht in de buurt!
  5. En ja hoor, is het een keer mooi weer...... Het probleem: De electrische kap van mijn Z4 gaat niet meer open. Het eerste deel (haken raamstijl) gaat prima maar dan stopt de boel ermee. Geen oranje led, de bagageruimtekap staat omlaag en de schakelaar die daarachter zit werkt ook prima. Kap handmatig geopend, proberen electrisch te sluiten maar weer niets. Handmatig gesloten, het laatste deel van de electrische vergrendeling gaat wel weer, dwz de haken trekken het dak wel electrisch vast in de raamstijl. Heb alle zekeringen gecontroleerd en daar blijft mijn kunde steken. Iemand?
  6. Ik gebruik de Z4 als mooiweerauto, rij er heel weinig mee. Wil dus geen hollywoodprijzen betalen, en kijk daarom op marktplaats. Wat je dan voorbij ziet komen, manman. Origineel BMW blijft dan toch het mooist. Ik kan een 161 setje kopen op Potenza runflats, al hoor ik daar ook verschillende berichten over aangaande afrolgeluiden en comfort. Niet een heel groot issue op een mooiweerauto, maar toch. daarnaast vind ik 161 gewoon een mooi wiel, en komt de Z4 wat breder op z'n gympen te staan. Heb nu 103, dat komt idd. wat iel over. Nog andere suggesties misschien?
  7. 17,18,19 inch. Voer voor de meest uiteenlopende discussie op verschillende autofora. Mij boeit het niet zoveel, buiten dat 16 inch uitgesloten is. En toch; als iemand een setje 107 ergens in het stof heeft liggen en er vanaf wil hoor je mij ook niet klagen. Daarnaast is er niet zo heel veel keuze zonder er gelijk een Z4 van te maken die je op een kermis draaimolen kan schroeven. Of ik zoek gewoon verkeerd, dat kan ook nog.
  8. Middag kenners, Ik heb een Z4 2.5 van 2004, waar ik graag andere velgen op zou zien, en wel de styling 161 breedset. (voor 225, achter 255) Wel gewoon 17 inch, wil wel comfort houden. Buiten dat vind ik ze gewoon mooi, en een iets bredere look zal 'm niet misstaan. M'n Z4 is niet verlaagd. 1) Gaat dat passen? (gezien Z4 standaard is voorzien van ET50) 2) Is styling 161 altijd ET34/37, of zijn ze ook nog met andere ET waarden geleverd? Alvast dank!
  9. Setje is 16 inch. Ik za er 'ns eentje monteren om te kijken of het past en vrij loopt. Op blokjes zettn is helaas niet mogelijk. Heb een externe ruimte gehuurd (verwarmd, dat dan wel) waar meerdere cabrio's en klassiekers gestald staan. Soms gaat er wat uit en weer in dus de auto moet wel rijdbaar blijven. Vandaag eerst maar een genieten van het mooie weer!
  10. ^ OK, bedankt. Ben altijd bang dat je dashboard dan gelijk in een kerstboom veranderd. ET waardes lig ik niet zo wakker van. Het is 800 meter heen, 800 meter terug naar de winterstalling. Dan kan er niet zo heel veel misgaan denk ik zo. OT: was jij niet die man van sleutelrubbergate een paar jaar terug?
  11. DreiZZZ

    Wielen wisselen Z4

    Goedenmiddag, Na verschillende Z3-en te hebben gehad en weer verkocht 2 weken geleden geheel spontaan een Z4 gekocht. Beroepstechnisch ingeruild en gelijk het BAM gevoel, die moet ik hebben. Het betreft een 2.5iS van 2004, meer info en foto's volgen later in de members gallery. Nu heb ik een vraag; deze auto gaat vanaf november de winterstalling in. Ik heb nog ergens een setje stalen E46 wielen liggen, die ik wil monteren voordat de Z de stalling ingaat. Dit om te voorkomen dat de originele banden vierkant gaan worden. Als ik wielen ga wisselen van een Z4, gaan er dan gelijk allerlei lampjes op het dashboard branden of niet? De Z4 is voorzien van DSC.
  12. 1 in je kofferbak lijkt me geen probleem. Maar 3 wielen op je bijrijdersstoel lijkt mij teveel van het goede, zeker als de banden er nog omheen liggen. 2x rijden lijkt me dan beter.
  13. Top jongens, bedankt voor de info. Als ik de ZZZ 3.0 heb plaats ik wel even wat foto's.
  14. ZZZ is voorzien van DSC. Krijg ik daar problemen mee dan?
  15. Dag allen, Ik heb mijn Z3 1.9 verkocht, en heb een 2002 Z3 3.0 automaat gekocht. Er zitten nu 18" AC Schnitzers onder die mij niet kunnen bekoren. De wielen zijn netjes, maar vind ik niet staan onder een Z3. Buiten dat zijn de banden gecupt dus veel afrolgeluid. Ik ga zelf ook liever voor 17". Nu heb ik op MP 17" oem styling 161 zien staan, geschikt voor laatste model 3-serie. Specs: Maat van de voorvelgen 8x17 et 34 225/45 R17Y Maat van de achtervelgen 8.5x17 et 37 255/40 R17Y Naar mijn idee de perfecte match voor een Z3, maar gaat dat passen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.