Ga naar inhoud

dickydik

Member
  • Items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8 1999 roadster
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    midden van zeeland

dickydik's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Mooi opgelost Ad, Ik denk voor veel mensen nu nog meer fijne ZZZ km deze prachtige aankomende zomer ( dit voorjaar geen zonnetje verbruikt,dus het komt er nog aan ). Gr. Dirk
  2. Silver surfer, Bedankt voor de complimenten over mijn ZZZ ik ben er toch na 4 jaar nog steeds wel heel blij mee ( zat een tijdje geleden nog te dubben om over te schakelen na een ZZZZ ) ik heb nu weer prima zicht en besloten dat ik er toch nog een tijdje in blijf rijden . Om nog even op het printplaatje terug te komen welke waarschijnlijk net niet past in het nieuwe spiegeltje , bij mijn auto was dit niet van toepassing , de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk een ander soort alarm geplaatst waarbij ook een andere ontvanger gemonteerd is. Ik gebruik geen knopjes op mijn sleutel zelf maar heb aan mijn hanger nog een klein rondje hangen met twee knopjes , waarvan ik er 1 gebruik om de auto op slot te zetten ( en dan staat hij ook gelijk op alarm ) .Daardoor kon ik nu de oude spiegel met daarin een ontvanger ongestraft verwijderen .Ik heb op het forum jaren geleden gelezen ( waarschijnlijk bij het monteren van een M spiegel ) dat er ruimte zou zijn voor het printplaatje achter het binnen verlichting houdertje , ik heb daar ook gekeken en zag daar wel een torx zitten , ben toen maar gestopt . Misschien dat iemand je kan vertellen of daar nog ergens wat ruimte zit en welke schroeven je nog meer moet verwijderen om ruimte te kunnen maken ( de zonne klep schroeven ?????? ) . Hoop dat het je ook gaat lukken , ik had aan de links boven achterzijde van het spiegeltje zelf een paar mm afgeschuurd , zodat je het spiegeltje wanneer weer gemonteerd is iets verder in kunt duwen , dit veranderd de kijkhoek zodanig dat je het spiegeltje nagenoeg recht kan vast plakken , ja echt waar gr dirk
  3. Graag zou ik foto's van de bevestiging zien van het geheel. Heb je de opstaan de rand van de nieuwe spiegel weggehaald en de direct onder de binnenverlichting geplakt. (dus tussen de binnenverlichting en de kabeldoorvoer van t alarm/cv ?) Opstaande rand weggehaald en een gaatje 17mm X 14mm bovenin gemaakt net iets uit het midden zodat mijn losse stekker erin past , foto's volgen . Ad k ging er een beschrijving voor maken?
  4. Er zit een binnen werkje in waardoor de spiegelhoek verstelbaar is , niet al te fancy maar werkt perfect
  5. Toevallig vandaag gekeurd , geen probleem
  6. He hoi , afgelopen weekend bezig geweest een oplossing te vinden voor de grote binnen spiegel die in gezichtsveld zat Z3 2.8 , gedacht aan de M spiegel maar nu voor mij een veel betere oplossing gevonden , bij de gamma een Cosmic blindspot mirror ( dodehoekspiegel ) gekocht rond de 8 euro , deze iets aangepast en op zijn kop onder het binnen lampje geplakt , eerst oude spiegel verwijderd natuurlijk . een genot om heel de wereld weer te kunnen zien vanuit de ZZZ . Ik heb ad een PBtje gestuurd om te vragen of hij de foto's in een pdf kan verwerken , mocht dit niet lukken zal ik binnekort de foto's hier proberen te posten , was al een tijdje geleden dat ik hier was en moet gewoon een beetje zoeken , maar komt wel goed . gr dirk foto's erbij ???? de verschillen in formaat en waar hij eigenlijk voor bedoeld was tot voorkort scheelt echt heeeeel veel ik vind hem best mooi gr dirk Das balen , 30 min bezig met aanvullende foto's en beschrijving , helaas meer foto's geplaatst dan is toegestaan
  7. He hoi , zweverig nog niet zweverig genoeg ,nu begon afgelopen weekend de ZZZ te krijsen toen ik de garage deur open deed , ik heb nog z'n handomatic kanteldeur en ik dacht dat ik misschien de auto ongemerkt geraakt had :ok: , maar na nog een keer testen en zeker te weten dat ik de auto niet aangeraakt had was het resutaat het zelfde . Vanmiddag de garage deur heel voorzichtig geopend niets aan de hand nu ging het alarm af bij het ( beheerst ) dicht doen van de deur . Zijn ze weer opnames van candid camera aan het maken ?? Wie kan mij vertellen welk alarm er nu verkeerd staat ( te gevoelig ) ,waar de opnemer zit en of ik die op een beetje eenvoudige wijze zelf iets minder gevoelig kan zetten . ( met de kap open had ik volgens mij geen last met het in alarm komen bij het open van de garage deur , maar ga dit zo toch nog ff testen ) . schakelaartje voor de motorkap nog niet onvangen , wel een zondag lekker open gereden en in knokke ( belgie ) rijden er ook leuke auto's rond . gr dirk
  8. He hoi hier nog een vervolg mailtje over het alarm :banaan: , nadat de motorkap was open geweest om de koplampen op juiste hoogt te stellen na inbouw xenon 8000k , was het alarm weer naar mij aan het krijsen . het schakelaartje met contact spray enz weer opgang proberen te helpen maar helaas . Waar ik wel achter kwam is dat wanneer de motorkap open is ik het kofferbak lampje niet uit krijg wanneer ik het schakelaartje induw. met andere woorden zodra de motorkap open gaat brandt het kofferbak lampje ( zou iemand dit voor mij eens bij de eigen zzz willen uit proberen s.v.p. ) . = wanneer je vergeten bent het plastic dopje van de contact spray van je veerpoot af te halen en je gooit de motor kap dicht , een piep klein andersom deukje in de tot toen onbeschadigde motor kap .Wrijven helpt niet maar toch wel een klein beetje het is al minder maar omdat ik weet waar het zit zal ik het blijven zien .Maar eens contact opnemen met de spot repair mensen ??? De garantie man in wekerom gevraagd een motorkap schakelaartje op te sturen , en omdat hij zelf er van overtuigd was 2 weken geleden dat het de bijrijders deur schakelaar was , hoef ik hierna nog maar een schakelaar of 2 een radar metertje en een alarm module dan is hij weer zo goed als nieuw . Nu dus de motor kap schakelaar maar los gehaald en dan werkt mijn alarm tenminste weer en gaat ook het kofferbak lampje in gesloten toestand weer uit. Voor aankomend weekend geven ze mooi weer af kunnen we fijn nog een stukje open toeren in het zonnige zeeland . gr dirk
  9. He hoi , hier nog een vervolg mailtje , drie weken geleden bij ruud geweest om de angel eyes te laten monteren samen met de rood/witte achterlichten ( jammer van het linker achterlicht welke niet zo mooi aansluit dan de orgineele unit maar dit zouden ze allemaal hebben ( ligt aan de giet mal ) ) . De angel eyes zijn aangesloten als stadslichten maar overdag zie ik ze niet echt branden ( wanneer ik overdag andere bmw's tegenkom zie ik wel duidelijk de ringen branden , heeft iemand de zelfde ervaring hiermee ????? ) . De heldere koplampen met zonder oranje staan wel super ( ook de aangeschafte xenon lampen geven een aparte look ), de zij blinkers zijn ook vervangen door heldere en in de stadslichten in de bumper zitten nu de witte lampjes die ik in het mailtje van Z3tje zag (quote : uiteindelijk zijn het lampjes uit de autostyle collectie geworden en ze kosten maar 2,95 euro per setje Art. nummer is EU 1012 LB ). Het alarm was een probleem op zich welke niet zo 1 2 3 door ruud opgelost kon worden het blijkt dat er nog een alarm bij gebouwd is ( vorige eigenaar ) en dat werkt over het bmw alarm heen .Omdat ik nog 1 maand garantie had bij de garage in wekerom 180 km van huis dacht ik het probleem daar maar te leggen en hun gelijk te vertellen van het blijven branden van het airbag lampje .De auto daar twee weekjes geleden gebracht en na een week opgehaald , ze hebben het alarm afgesteld en een nieuwe micro switch in de bijrijders deur gezet ( dat die micro switch van de bijrijders deur het kofferbak lampje kan laten branden bij gesloten koffer is dan wel weer knap ) maar het lijkt erop dat alles weer in orde is .Ook het lampje van de airbag brandt niet meer , hiervan hebben ze de stekker verbinding weggehaald en de stroom touwtjes aan elkaar gesoldeerd om zo de kleine weerstand die z'n stekker heeft weg te halen . Een kleine antenne ,een paar chrome uitlaat sierstukjes ( 48,- euro p.s. bij de dealer ) en de kleine slijtage plekken op de zwart leren bekleding van de stoelen met schoensmeer behandeld ( ging inderdaad goed marijke :ok: ) maakt de ZZZ nog weer wat mooier dan dat hij/zij al was . gr dirk
  10. He hoi , De kabelboom koffer kofferbak deksel nog eens aan een inspectie onderworpen , ik kan er niets aan zien / voelen maar dat wil niet zeggen dat er geen kabelbreuk in zit , toch maar een mailtje naar ruud gedaan vorige week en daar kan ik nu volgende week terecht . Gelijk het blijven branden van mijn airbag lampje controleren . Mezelf een verlichtings set angel eyes chroom ( voor bij de zilver kleurige auto ) en rood/wit achter en witte zijknippers kado gedaan die ruud dan in gaat bouwen . ik ga het laten weten wat de storingen waren in ieder geval , bedankt voor het mee denken . gr dirk
  11. Het beste zou dus zijn de hele draadboom te vervangen ??? Omdat het lampje bleef branden ( je vraagt hoe ik dat weet , die snap ik ff niet ( dat is toch lampje erin en wanneer hij brand kan ik dat toch zien ( en na ff bij het eruit halen kon ik het zelfs voelen )), het lampje moet toch volgens tekening branden bij een gesloten contact , dus wanneer ik dan beide draden ( van de schakelaar ) doorknip , of daarvoor het stekkertje van de schakelaar afhaal moet het lampje toch gewoon uitgaan ???? maar doordat dat niet het geval is zou ik denken dat het probleem misschien dieper in de auto ( kabelboom) zit . Maar misschien denk ik ook wel te moeilijk en moet ik gewoon de draadboom vervangen ( 50 euro dacht ik ) maar ik zou het zonde van de tijd en moeite vinden wanneer achteraf blijkt dat dat het niet is :fiew: ( maar ja je moet ergens beginnen met dingen uit te sluiten) . gr dirk
  12. Lampje eruit gehaald had ik idd al gedaan omdat ik anders volgende keer weer met een lege accu zit , de kabbelboom tussen kofferbak==>koffer deksel vervangen lijkt mij ook weinig zin hebben aangezien ik de schakelaar draden in de kofferbak heb afgeknipt ( schakelaar is verbreek contact ) en dat dan toch het lampje blijft branden en dan ook het alarm een seintje geeft dat de koffer nog open staat .
  13. He hoi, ik had op het forum al 1 en ander opgezocht maar ik kom er nog niet achter wat er de oorzaak van is dat mijn kofferbak lampje blijft branden . De bruine draad en de bruin/witte draad van de kofferbak schakelaar in de koffer zelf doorgeknipt , omdat ik dacht dat 1 van de draden ( de massa ) ergens contact zou maken met de carrosserie ( of bij de doorvoer koffer ==> kofferdeksel , of in de kofferdeksel zelf ) en daardoor een gesloten circuit zou vormen wat aan zou geven dat de koffer open was en het lichtje moet laten branden. Helaas lampje ging wel uit en ik dacht het gevonden te hebben , ik pakte daarna wat uit de auto (deed de deur open ) en daarna bleek het kofferbak lampje weer te branden ???????? . De massa accu klem los gehad i.v.m. resetten ( had ik hier ook ergens gelezen ) het alarm ging wel gelijk krijsen , maar het lampje was er niet echt van onder de indruk . Nu kan ik er wel voor zorgen dat z'n lampje nooit meer gaat branden :ok: maar dat is niet de mannier . Een week geleden kreeg ik de auto niet meer op het alarm zonder dat die na 30 / 40 sec afging , ik dacht dan maar geen alarm en heb hem alleen op slot gezet , nu achteraf blijkt dus dat de accu het niet volhoudt het kofferbak lampje een week van stroom te voorzien . Ik heb wel in de electrische schema's opgezocht waar te zoeken maar daar kom ik ook niet aan uit :notworthy: , heeft iemand nog een goeie tip , ik hoef geen licht in de kofferbak want daar zit ik toch nooit maar ik wil wel graag de auto op alarm kunnen zetten ( ook bleef de startonderbreking een paar keer inkomen , had ik een stukje gereden, auto uit en niet op alarm wil ik na een uurtje weg staat hij op de startonderbreker ?????) .Ook het airbag lampje staat al een tijdje in , misschien tijd om een afspraak in reeuwijk te maken ???? ( ik heb wel gelezen dat ruud in frankrijk zat ,maar waarschijnlijk komt hij ook weer terug ). Gr vanuit een zonovergoten zeeland . dirk ben zelf aan het werk , maar wens degene die gaat toeren mooie kilometers toe
  14. eerste motor jamaha 200 rd een 2-tact ik was 15 toen ,hij ging echt hard wanneer ik hem gestart kreeg honda CB 750 F z'n 23 jaar geleden alweer was er reuze blij mee dat ding ging als de brandweer ( dacht ik ) toen susuki 750 EF reed ontzettend veel soepeler en deze was veel sneller toen een honda CBR 1000 deze alweer tijden in bezit , wat een kanon , (wanneer je er een tijdje niet op hebt gereden ). vorig jaar een off-road kawasaki 500 nog wat gekocht , een grote cross brommer zal ik maar zeggen erg leuk om zo maar mee te tuffen en af en toe een dijkje mee te pakken. Nu sinds 2 maanden de ZZZ roadster 2.8 ,niet veel meer op de motors gereden sindsdien . gr dirk
  15. dickydik

    Antenne verwijderen

    He hoi , ik heb zelf het probleem anders opgelost , een home made stoffen hoes geplaatst en daar waar de antenne zat en inkeeping van ong 1 cm gemaakt rondom ff laten stikken door vrouw en ik heb nu altijd een mooi richtpunt . Met z'n duur hoes is het waarschijnlijk wat zonde maar je hoeft niet steeds de antenne eraf te halen en dat vind ik ook wel weer gemakkelijk. gr dirk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.