Ga naar inhoud

Kres

Member
  • Items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Kres's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Weer een kleine update.... Ik heb een 2e hands vlotter op de kop getikt.. Kon nergens dat plaatje vinden... Gister doorgemeten en deze doet het goed. Aankomend weekend inbouwen.
  2. Helaas... Geen geschikt plaatje gevonden... Bouw nu alles dicht. Eers opzoek naar dat plaatje.. Weet iemand in welke modellen die te vinden is? Afgezien van de Z3.... Die zal je niet zo heel erg snel ergens op de sloop vinden...
  3. Naar de sloop geweest en daar hadden ze naar mijn idee niet de juiste.. Daar was het plaatje vast in het huis gemonteerd en de sleepcontacten zaten aan de arm vast. Bij een zzz is dat plaatje dat beweegt en de contacten zijn stationair... Maar ik ga er nog's goed naar kijken..
  4. Ga ik proberen..... UPDATE.... En Idd .... Keramische plaatje is gebroken.... (heb er foto's van gemaakt. Komen straks/vanavond hier te staan... Nu onderdelen zoeken... ) Ga nu naar de sloop. Kijken of ik daar nog een vervangend onderdeel kan vinden.. Ook leuk van de eigenaar om te zegen dat de tank nagenoeg leeg is..... NOT... Heb er nog ruim 30 liter uitgehaald.... Ik mag van geluk spreken dat de vlotter er niet in een keer uit was geknald toen ik de zwarte ring er af heb geschroefd....
  5. Ik ga morgen ff bij de sloper kijken.. Staan aantal oude bakken.. Oke het zijn dan geen Z3 maar kijken of er iets van over te zetten is... Het zou heel erg goed kunnen dat de weerstand verloop anders is dan bij een Z3.. Maar goed... Denk dat ik die van mij eerst ff uit ga halen en dan proberen te vergelijken.... Ja ik gok dat dat plaatje keramisch is. Buigt dus helemaal niet... Of hij is heel of in stukjes... Wordt morgen in de benzinelucht hangen. Kijken of ik die schroef ring nog beetje af kan draaien van de vlotter. Daar zie ik het meest tegenop... We gaan het meemaken...
  6. Ik heb het beetje ongelukkig neergezet.. Als ik de potmeter instel op zegmaar half leeg en dan de sleutel omdraai.. ( Dus alles uitzet) en weer aan dan slaat hij niet uit.. Dan gaat hij meteen naar de stand die ik heb ingesteld.. Dat is dus oke.. Is dat plaatje nog beetje te vervangen ? Want dan haal ik er een op de sloop op.. Kijken of we daar iets mee kunnen. Zal denk ik een standaard onderdeel zijn. (Net een stelmotor voor de bestuurderskant ook uit een andere Bmw gesloopt.. Geen idee welke het was maar geen zzz en die past ook gewoon in een ZZZ) Als ik Realoem kijk is de vlotter niet los te bestellen. Alleen in combinatie met de pomp... Met de pomp is niks mis... Dus ik hoop dat ik alleen dat plaatje kan vervangen.... In welk menutje moet ik kijken voor de digitale uitlezing van het brandstof niveau ?
  7. Thanks.. Schema's zin altijd erg handig... Ja dat is ook wat ik ga doen. De bijrijders stoel staat nu naast de auto dus is het ook makkelijk om daar de bedrading te controleren.. Ja die topic heb ik idd al doorgelezen.. Zou best kunnen dat daar iets mee aan de hand is... Lekker vroeg weekend deze week dus ga ik zo verder.... P.S: Gister nog aan de stelmotor van de bijrijders deur gewerkt... Zijn best makkelijk te verwijderen zonder dat je de raam geleiders en ramen hoeft te verwijderen. De stelmotor is met beetje beleid helemaal uit elkaar te halen.. Alles schoongemaakt en de elektro motor met contact spray ingespoten en alles doet het weer... Scheelt weer paar euro's Mocht iemand vragen hebben dan lees ik het wel.... UPDATE..... Ik heb de stekker van de pomp/vlotter achter de rechter stoel losgehaald. Als ik de weerstand direct op de pennen meet die van de vlotter afkomen dan is die oneindig.. (meter slaat niet uit en doet helemaal niks. ) Dat is niet goed.... Nou heb ik me afgevraagd hoe ik de rest van het systeem kan testen. Heb een Engelstalige repair manual gevonden en daarin staat de de weerstand die de vlotter zou moetten aangeven tussen 10 en 250 ohm moet zijn. (10 leeg en 250 volle tank) Nu ben ik op het idee gekomen hoe ik die weerstand na kan botsen en het is best simpel... Een potmeter... Met deze is het me gelukt om verschillende brandstof levels na te botsen en dat was ook op de brandstof meter te zien.... Waarom de meter bij het omdraaien van de sleutel meteen uitslaat weet ik niet.... Dat vergt verder onderzoek.. Tot zo ver...
  8. Dat klopt.. Meer beweging krijg je niet te zien.. Maakt niet uit volle of een lege tank...
  9. Oke hier is de zoveelste topic over een de brandstofmeter van een Z3 Ik heb me hier flink in verdiept maar mijn probleem ben ik nergens tegengekomen... Ik heb er een video van geschoten... De meter slaat uit op het moment dat je de contact aan zet. Maar kort daarop zakt hij meteen door naar leeg.. Dit doet hij ongeacht of je net hebt getankt of niet.. Heeft iemand dit meerder meegemaakt of enig idee hoe dit te fixen.. ? Ik ben best wel thuis in elektronica en ben zeker niet bang om dingen uit elkaar te halen... Bedankt...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.