Ga naar inhoud

ralfie

Member
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3

ralfie's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Ik zal uiteindelijk toch met Pinksteren kunnen rijden in de Z3. Heb van alles geprobeerd om te ontluchten en verschillende telefoons gepleegd, maar niets hielp. Hoe is het opgelost? De slave-cilinder was losgemaakt,per toeval druk ik enkele keren tegen de stoter die tegen de drukplaat duwt wanneer je ontkoppeld, ik hoor bubbels in het reservoir, ik herhaal dit tot ik geen bubbels meer hoor en probleem opgelost.
  2. Het blijft een probleem bij het ontluchten. Wat heb ik tot nu toe gedaan? Trachten te ontluchten op de klassieke manier. Slangetje op de ontluchtingsnippel. Pompen met de ontkopppelingspedaal, ontluchtingsnippel losdraaien terwijl de pedaal ingedrukt blijft. Nippel terug vastdraaien. Herhalen en herhalen. Een lang slangetje op het ontluchtingsventiel gezet, de nippel losgedraaid en het slangetje laten vollopen (communicerende vaten), terwijl het naar boven gehouden wordt. Regelmatig bijvullen van het reservoir. Het resultaat: na een aantal keren pompen krijg ik druk en net genoeg om te ontkoppelen. Hou ik het pedaal ingedrukt, dan blijft de druk behouden. Laat ik het pedaal enkele ogenblik in vrije stand, kan ik opnieuw beginnen pompen. De hulp cylinder die losgekomen was is volgens mij goed en volledig gemonteerd. Eerst de zuiger erin, met uitsparing aan de zuiger aan de achterkant van de cilinder en de uitholling aan de voorzijde, dan de veer en de stoter die tegen de ontkoppeling drukt en tenslotte het afdekplaatje. Toch graag hulp indien mogelijk. Bedankt
  3. Bij het vervangen van de koppeling heb ik per ongeluk helaas het ontkoppelingspedaal ingedrukt terwijl de pomp reeds verwijderd was van de versnellingsbak. Ik weet echter niet hoe ik moet ontluchten, nu krijg ik helaas geen druk als ik de ontkoppelingspedaal indruk. Hoe moet ik deze klus aanpakken? Bedankt voor de reacties.
  4. Helaas nog niet helemaal top. Die domme jongen hier wou de auto in neutraal zetten en dit terwijl de koppelingspomp verwijderd was, trap ik toch niet op de ontkoppelingspedaal. Dit betekent ontluchten, op welke manier kan ik dit ontluchten? Bedankt voor de reacties
  5. Eindelijk is het dan toch gelukt. Ik heb een lange staaf (50 cm) gebruikt en vooraan een hard metalen staafje met doormeter van 6 mm aangelast. Zo kon ik vrij goed bij het busje en dan voorzichtig enkele tikken met de hamer. Nu een nieuwe set koppeling erin en dan weer rijden. Knap dat jullie zo snel reageerden en heel fel bedankt.
  6. Hartelijk dank voor de snelle reacties. Heb helaas alles nog eens gecontroleerd en het probleem blijft. Ik vermoed dat het pasbuisje van de starter is dat niet loskomt, al eens flink ingespoten met WD 40, blijft vastzitten. Door het feit dat de starter niet loskomt van de versnellingsbak, blijft de beschermplaat, de stofplaat hangen achter het vliegwiel. Ik ga nu proberen een staafje te maken om het busje los te kloppen. Ik laat wel iets weten of het al dan niet lukt.
  7. Ik ben momenteel de koppeling van mijn Z3 aan het vervangen. Dit lukte aardig tot ik de versnellingsbak er wilde uithalen. Ik kon hem een 2 cm naar achteren halen en dan zat het vast. Na lang zoeken vermoed ik dat het te maken heeft met de starter? Ik denk dat deze achter het vliegwiel blijft zitten. De twee schroeven van de starter zijn los, trouwens alle tien torx schroeven van de versnellingsbak. Tussen de twee schroeven van de starter zit nog een stift, buisje. Zou het kunnen dat dit vastgekomen is door bijv. oxidatie. Mogelijk ligt de oorzaak ook ergens anders. Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik dat stiftje eruit kloppen? Is wel moeilijk bereikbaar Graag hulp AUB
  8. ralfie

    diagnose apparatuur

    Heeft er iemand ervaring met diagnose apparatuur. Ik denk er reeds geruime tijd aan om diagnose apparatuur aan te schaffen. Ik bezit een Z3 bj 1996 1800cc en een VW golf plus 1400 benzine bj 2006. Is het aan te bevelen om universele apparatuur aan te schaffen die voor beide wagen gebruikt kan worden. Heeft iemand goede ervaring en welke apparatuur kan je mij aanbevelen? Bedankt, Ralfie
  9. Dank voor jullie antwoorden. Ziehier nog wat toelichting. Ook tijdens en na lange ritten komt de temperatuurmeter niet uit het blauwe vakje links. Normale werking: Volgens mij is de thermostaat steeds in gesloten toestand, tenzij de bedrijfstemperatuur bereikt is en dan opent hij. Op dat ogenblik stroomt de koelvloeistof door het circuit en wordt afgekoeld in de radiator. Bij het bereiken van een vrij hoge temperatuur treedt ook de visco-koppeling in werking en wordt op die manier de motor correct op bedrijfstemperatuur gehouden. Mogelijke oorzaken dat de bedrijfstemperatuur niet bereikt wordt: thermostaat staat steeds geopend en radiator koelt de koelvloeistof voortdurend af. visco-koppeling draait voortdurend en koelt de koelvloeistof voordurend af temperatuurmeter in de wagen is stuk en geeft niet de correcte waarde aan Mijn vraag: is dit een correcte zienswijze of zie ik zaken over het hoofd. Kan de thermostaat gecontroleerd worden door deze in een verhitte pan water te controleren of hij opent? Bedankt, Ralfie
  10. ralfie

    temperatuurmeter Z3

    Voorheen stond de naald van mijn temperatuurmeter van mijn Z3 ongeveer in het midden. Na werkzaamheden, koppakdichting vervangen staat de temparatuurmeter op het eind van het blauwe vakje links. Op welke plaats dient de naald van de temperatuurmeter normaal te staan? Bedankt Yvette.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.