Vier weken terug een hotel geboekt om de VLN van gisteren te bezoeken. Waarom? eeeh Z4. Normaal gesproken rond de 170 deelnemende auto's maar gezien de aankomende 24H "slechts" 100 auto's. Tom Coronel deed bijv. 2 weken geleden mee met een nieuwe Z4 en had een rijdersbriefing met nog ongeveer 649 anderen, gisteren waren er iets minder deelnemers.... Na het boeken van het hotel een email van de eigenaar, geheel in het Nederlands, van Arie van Vliet.... Hoeveel geluk kun je hebben als je via internet zoiets boekt zonder voorkennis? Vrijdagavond aangekomen, een uur later dan de navigatie eerst dacht na wat vakantiedrukte hier en daar. Vervolgens goed aangekomen en ontvangen door de gastheer in Adenau. We hebben daar van ons verblijf genoten, alle kennis van de Ring is aanwezig en de gemoedelijkheid en gastvrijheid van hem (en Lenie) zijn geweldig. Dus ik maak reclame als het mag? http://www.ringpension.de/ Ik denk niet dat je teleurgesteld wordt. De volgende dag, zaterdag, naar de Ring, een kaartje voor de VLN kost 12 euro p.p. als je op de tribune wilt zitten, de pits wilt bezoeken, de paddock wilt bezoeken en de sfeer daar wil proeven, ik heb nog geen formule 1 meegemaakt (dat kan ook niet voor 12 euro) maar waar sta je aan de pitsmuur tijdens de start van een race? (het mocht dus ook niet maar werden na de start redelijk gemoedelijk met vele anderen terug gestuurd notabene de pits in, ook nog nooit meegemaakt). Een half uur voor de race maar op de BMW M tribune gaan zitten (nooit geweten dat de Ring in eigendom is van de BMW groep Mooie start, 3 groepen na elkaar, de kanonnen eerst, daarna de clio's en Skoda's en daarna de :foto: 's. (een M1 (nee geen 1M coupe) doet al mee sinds dat ding uit is en wat een geluid....). Na een uur een beetje rondkijken, zelf in de ZZZZ plekken langs het circuit opzoeken om nog meer te zien dan alleen het GrandPrix deel van het circuit (een kwartier van het hotel bijvoorbeeld) en weer terug naar het circuit om iets van een finish mee te krijgen. Een kwartier voor tijd werd de race gestopt, regen, dat had ik dan wel wat eerder gewild om de hectiek in de pits mee te maken (in sommige boxen meer dan 4 teams)... Eerste werd de enige Audi R8 met wat DTM namen volgens mij en 2e een Porsche (jawel Miss Ring (en Top Gear) Sabine Smitzch en bijrijder). Wie er verder in de prijzen vielen? Ik heb geen idee maar dat maakt ook helemaal niet uit. Vandaag op de terugweg Meilenwerk Dusseldorf meegepakt. Ook voor het eerst een ZZ (ja een Z2 gezien). Ik was heel erg verbaasd, geen 4 cylinder, geen 3 cylinder, nee een full electric.... Verder nog enkele mooie klassiekers en youngtimers. Onze ZZZZ 2.0 haalde op de terugweg 200 (op de teller) met de kap open... Geen oordoppen nodig (want je wil het niet te lang doen). De rest van de weg geen file in tegenstelling tot de heenweg en een geslaagd zeker voor herhaling vatbaar weekend. Genoeg praat, pics.....(eeeuh veeeeuuul pics)