Ga naar inhoud

VinZ

Member
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 natuurlijk!

VinZ's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. VinZ

    vaarwel mijn 3

    Tsja...vreemde eend krijgt altijd de aandacht, zelfs als ik het daadwerkelijk een eend Het topless rondtoeren heb ik al gevonden. Moet nog eens kijken of een toertocht iets is. Toch eens doen, al is het verslavend.
  2. VinZ

    vaarwel mijn 3

    Tuurlijk. Ik heb veel aan dit forum gehad, al heb ik niet veel gepost (denk dat ik dat nu aan het goedmaken ben). Denk dat niet de bedoeling is. Ik sta niet te springen om de grote toerritjes maar heb ik nog niet gedaan, dus zal dat toch eens moeten doen om te kijken of het bevalt.
  3. VinZ

    vaarwel mijn 3

    Zoals gevraagd, hier wat foto's.
  4. VinZ

    vaarwel mijn 3

    Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de hoeveelheid reacties. Natuurlijk heb ik eerst gekeken naar een sneller Z3 (Duuuhhh....) If something works - don't fix it! Voordat ik een Z3 kocht had ik gekeken naar andere roadsters. MX-5 (hoe kan het ook anders) maar daar pas ik niet in. Elise ook maar toen ik zag hoe klein die was meteen gedacht: 'daar pas ik niet in.'. In een redelijk spontane bui heb ik toen een Z3 gekocht (met garantie), zonder ooit erin te hebben gereden en omdat iemand die 2 cm langer was ook een had gehad. Het was zeker geen miskoop maar een van mijn beste koop ooit! De roadster lifestyle kon ik mijzelf in vinden, wist ik niet van tevoren en dat kan zeker niet iedereen. Ik merk dat bagageruimte toch altijd te klein is en je toch manieren vind om grote goederen te verplaatsen - part of the lifestyle. Afgelopen jaar zag ik iemand van 2 meter uit een Elise stappen. Opeens kwam Lotus weer terug in de beeld, als kleine jongen al als poster aan de muur hebben gehangen, altijd mee gereden in games als Test Drive, Need for Speed etc etc etc. Langzaam begon ik daar weer aan te denken en dromen. Toen erin gezeten en gereden. Om er zeker van te zijn heb ik naar heel veel andere auto's gekeken en gereden. Even een lijst: Mazda RX-8: te onzuinig vooral met de stijgende prijzen nu Porsche Boxter: Mooi van voren, mooi van achteren, lelijk van de zijkant vond ik Toyota MR-2: als je dacht dat Elise weinig bagage had, de nieuwst heeft 50 liter - wanneer je het reservewiel eruit haalt Honda S2000: mijn hart ging sneller kloppen bij mijn Z3 dan deze auto. Styling was niet mijn stijl Audi TT roadster: elke makelaar/kapper etc rijd erin en is eigenlijk een golf met een ander (zwaarder) jasje waardoor die langzamer is dan een Golf. Alleen de 3.6 is dat niet. Ford Focus RS: brut snel, maar toch meer een 'new kids' type auto Golf GTI, Subaru Impreza, Mitsubishu Evo: 'new kids' type auto's Chevrolet Crossfire: veel te onzuinig en de bekende Amerikaanse bouw kwaliteit Opel speedster (is ook ontworpen en gemaakt door Lotus): Als je dacht dat de instap van een Lotus S1 slecht was - dit is nog erger. Opel GT (nieuwe): bagageruimte ontworpen door een Amerikaan. Een ring rondom een verhoging waar het dak op komt. Zo onlogisch. En ik paste er niet goed in. Lotus Elan (of Kia Elan - dezelfde auto met andere badge): niet speciaal genoeg, geef mij maar Z3 Lotus Europa S: Geen cabrio, toch wilde ik deze hebben want het is een erg bruikbare auto. Instap is een stuk beter dan Elise, bagage is vierkant dus kan eigenlijk iets beter dan de Z3. Weinig gebouwd (erg zeldzaam) en nog te duur voor mij. 't Is een lange lijst ; Iemand nog toevoegingen? Nog wat antwoorden op de reacties. beweegredenen: Een Z3 is een Sportauto - Elise is een Raceauto. Dat is denk ik een goeie uitleg. Als je jezelf kunt vinden in de filosofie "If you want to go fast, add lightness" zou je misschien kunnen doen met minder. Er is geen echte vergelijking met de Elise mogelijk omdat 't eigenlijk een compromisloze auto is. De Porsche Cayman en Boxter worden wel eens genoemd maar zijn eigenlijk geen concurrenten. Lotus Elise staat alleen. Daarbij is het een auto die in rijtje staat met Ferrari en Lamborghini. Wie heeft daar geen poster van op de muur hangen? Dat zijn toch vaak droomauto's... 't is meer een gevoelskwestie en dat geef ik eerlijk toe. Zit niet veel op - kan ook niet veel kapot gaan... Na checken bij verschillende lotus rijders word dit bevestigd. Enige wat vaak boven komt is dat de Rover motor last heeft van lekkende koppakking. Dit komt door het belasten van een koude motor. Rover motor heeft een simpele ECU die de motor niet 'hufterproof' maakt. Toyota motor wil niet voorbij de 4000rpm gaan wanneer die koud is. Toyota motor is veel sterker maar er is een prijs: Rover motor weegt 78 kilo (inclusief 7 kilo vloeistoffen) en de Toyota motor 137kg. tsja...geen garantie, auto is 'as is', 2 rode vlagen. Als je een iets betrouwbaarder en toch een mooie prijs Lotus wil ken ik nu wel iemand: http://www.number1eleven.nl/ Leuke vent, doet goedkope conversies van Britse Lotus of Nobel, zit vlakbij Lotus&Nobel importeur Van der Kooi waar je naar toe kan voor een aankoop keuring, mocht je dat willen. Dit is geen probleem bij deze gast. Heeft ook een leuke lieve grappige hond genaamd Mozes. Dit is alleen de allernieuwste (S3 model 2011). Elise heeft 1.8L van Rover (2004 en vroeger) of Lexus (2004 en later). Verder zijn er verschrikkelijk veel versies. Belangrijkste versies zijn S1 (mark 1), S2 (mark 2) en S3 (Mark 3). Je kan een Audi of Honda conversie doen voor rond de 10000. Je begint rond de 220pk en meeste doen er nog een schepje bovenop met een turbo. Kan zonder aanpassen van motor naar rond de 350pk gaan. Meeste PK's die ik gezien heb is 516pk met nog een NOS knop voor +/- 100 extra. 600+ PK in een auto van misschien net 750 kilo. Staat ergens een filmpje op Youtube van hem toen hij 450 HP had. Ook een waar hij een Caparo T1 inhaalt (denk dat die niet voluit ging). up next: foto's
  5. VinZ

    vaarwel mijn 3

    Ik ben niet iemand die veel op forums schrijft bij uitzondering zet ik nu wat gevoelens/gedachten op dit forum. Na een paar jaar mij een fanatische tijd te hebben gegeven heb ik mijn schatje vervangen voor een andere. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik afstand doe van een auto die mij enorm bevalt en ik weet zeker dat als hij de volgende eigenaar half zo blij/tevreden maakt als ik ben/was dan komt hij goed terecht. Hij had maar een 1.8 liter, hij had de Z3 keuren, maar het was mijn auto en elke dag heeft hij mij plezier gegeven en een enkele keer mij verrast om te laten weten dat hij nog wat temperament had. Het gaat je goed mijn trouwe vriend, ik kom vast nog wel eens tegen. ps: Vele zullen zich wel afvragen waarmee ik mijn Z3 heb vervangen, dat is een Lotus Elise.
  6. Ik heb eens wat toe te voegen. Een hele tijd terug heb ik een verzameling Howto's van dit forum gedownload, deze mogen zeker niet ontbreken in deze thread. Hulde aan originele makers & posters! Heb ze verzameld in een zip (46 MB) die hier te downloaden is: http://www.filedropper.com/z3-howto (opmerking: klik op de grijze "download this file" knop)
  7. Ik beetje hetzelfde probleem: met sleutel openen linkerkant (bestuurder) gaat deur soms niet open. Flink wat tijd in gestopt om te fixen - toen maar afstandbedieding erin gezet en met afstandbediening doet die het altijd.
  8. VinZ

    Dak problemen

    Bij je elke BMW dealer kun je een soft top care set kopen. Kost 50 euro en bevat de volgende dingen: - autoshampoo - bomen hars verwijder middel - soft top schoonmaakmiddel (dit is erg goed spul, was zeer verrast hoeveel vuil uit mijn dak kwam) - impregneer middel (soft top water afstotend maken) - spons - klein borsteltje (soort nagelborsteltje) Het heeft mijn soft top heel mooi diep zwart gemaakt en dat ziet er geweldig uit. Het soft top schoonmaak middel is wel erg agressief en mag niet op de lak komen, dit staat ook in de handleiding. Deze kit is de moeite waard. voorbeeld soft top care
  9. Ik heb eens even op andere forums gekeken wat zoiets ongeveer kost. 300 tot 500 euro voor koppelingsplaat vervangen (maar zijn allemaal andere merken). Nu heb ik dat in mijn verleden gedaan bij een kever maar een Z3 is toch andere koek. Deed het bij de kever met een Haynes boek, zal ook met een Z3 gaan.
  10. mmm....heb zelfde kenmerken. Wat kost dat grapje?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.