Ga naar inhoud

__c0__

Member
  • Items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4 (E85)

Recente bezoekers van dit profiel

551 profielweergaven

__c0__'s prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Verhip, daar heb ik nooit aan gedacht. Dat zou ik wel eens kunnen proberen. Thanks!
  2. Ik heb precies hetzelfde probleem, het betreft een Z4 3.0 uit 2003. Het is nu zover dat ik de auto met de sleutel in het slot afsluit om zo niet het alarm in te schakelen. Ik word er helemaal gestoord van, om te haverklap staat hij om niets te loeien. De motorkap schakelaar heb ik reeds vervangen na controle van het alarm door de dealer. Dat heeft eventjes geholpen. Toen het weer begon het ding zelfs losgekoppeld maar dat had ook weinig effect. Ik heb al vaker gelezen dat de interieursensor de boosdoener kan zijn. Waar zit dit ding precies? Achter de roosters boven de radio zit een rood ledje ingebouwd met een podmetertje erbij. Aangezien het rooster duidelijk met een schroevendraaier eruit is gehaald (lees: door een lompe onwetende) vermoed ik dat dit door het SCM station is gedaan om zo de auto SCM-klasse 3 goedgekeurd te krijgen. Het printje zit ook echt amateuristisch vastgeplakt achter het rooster, dus het is een latere toevoeging. De podmeter terugdraaien had ook weinig effect. Ik heb de hoop zo'n beetje opgegeven.
  3. Mocht het probleem toch weer de kop opsteken dan is waarschijnlijk het loopwerk versleten van de MK4 computer. Dat was in ieder geval bij mij het geval, ik liep ook voortdurend tegen 'please wait' meldingen aan uiteindelijk na een paar minuten gevolgd door een 'read error'. Gekopieerde DVD's deden het bij mij 9 van de 10 keer niet. Loopwerk kost tegen de 150 euro en is hier verkrijgbaar. Is op zich vrij eenvoudig te vervangen als je een beetje handig bent en weet hoe je bij de computer kunt komen.
  4. Die van mij doet dat ook, een paar seconden na het afzetten hoor je een dergelijk geluid. Beetje lastig te beschrijven hoe het klinkt. Het is niet het uitfluiten van de motor (vergelijkbaar met een straalmotor) wat je direct na het uitschakelen wel eens hoort, maar een kortstondig geluid wat pas na enkele seconden hoorbaar is. Het lijkt me niets verkeerd, ik heb me er in ieder geval nooit druk over gemaakt, maar ik zal het eens navragen als ik m'n garagehouder spreek.
  5. Beste Arthur, Blijft het lampje ook knipperen bij de knop? Ik vrees namelijk dat je hydraulische pomp het begeven heeft. Bij mij is het exact zo gegaan, het dak ging op een gegeven moment nog maar heel langzaam open en dicht, daarna deed hij helemaal niets meer. Dit is een kostbare zaak om te (laten) repareren. Ikzelf heb het namelijk ook gehad, alleen had ik het geluk dat het gebeurde binnen de eerste maanden na de aanschaf van de auto. Onder de bovag garantie is het toen gerepareerd, maar ik ben de auto een week of 3 kwijt geweest. BMW beweert namelijk dat die pomp niet kapot kan en het kostte de garage nogal wat moeite om los een pomp te bestellen. Kennelijk komt het geheel in een complete set. In mijn geval is de pomp kapot gegaan omdat het compartiment waar het zich in bevindt (achter het bestuurdersportier) vol water stond. De afwatering was verstopt. Hoe dan ook moet de complete bekleding en het dak eraf om bij de pomp te kunnen. Als je dit dus laat doen kost het je bakken met geld aan arbeidsuren in de garage.
  6. Okee, dit is bij mij dus exact zo, alleen zat daar een dag tussen. Ik heb de auto met koude motor zaterdag een paar meter verplaatst omdat ze op het veld waar hij stond wilde gaan voetballen. Goed, mocht het ooit nog eens voorkomen dan weet ik in ieder geval wat er op dat moment te doen valt om hem weer aan de gang te krijgen. Bedankt!
  7. Hallo, Afgelopen weekend heb ik geprobeerd de familie van m'n vriendin te imponeren met m'n Z4. Dat ging best goed, tot gisterenavond en hadden ze iets om te lachen ("zo'n auto en dan loopt ie niet") Ik startte de auto, maar deze sloeg direct af. Ik heb nog wat pogingen gedaan om de motor aan de gang te krijgen maar zonder succes. In eerste instantie zocht ik het probleem bij de accu, maar omdat alles verder functioneerde (xenon verlichting brandde volscherp) viel dat al snel af. Omdat ik verder geen autotechnicus ben en niet ga zitten kloten als ik niet zeker van de zaken bent maar de ANWB gebeld. Die arriveerde na een uurtje gewacht te hebben. De goede man stapt uit, vraagt of ik nog een keer wil proberen en hoort kennelijk al direct bij de eerste poging wat het probleem is. "Gewoon blijven starten met het gas vol open". Dat heb ik vervolgens gedaan, een hoop gesputter maar langzaam maar zeker (seconde of 15/20) sloeg de motor met een vertrouwd geluid aan en liep vervolgens als een zonnetje. Ik ben daarna met 170 naar huis gepeerd over de A67 zonder problemen. Nu de vraag hoe dit kon. Volgens de ANWB monteur is dit een euvel wat bij de moderne auto's vaker voorkomt. De motor is koud en daardoor is de olie wat dikker. Op het moment dat je dan wilt starten en de inlaatkleppen open gaan blijven deze door de te dikke olie hangen. Gevolg is dat bij de compressieslag de brandstof ontsnapt en er dus geen compressie is en het geheel dus niet op gang komt. Is dit bij jullie een bekend iets? Ligt het wellicht aan de soort olie oid? De man van ANWB haalde bij deze vraag z'n schouders op maar was enkel bekend met het probleem op zich (en gelukkig de oplossing op dat moment). Goed, op feestjes hebben ze weer iets om over te lachen. Ik ben al lang blij dat er niet iets serieus aan de hand was. Maar als iemand dit bekend in de oren klinkt en een oplossing heeft dan hoor ik het graag! Bedankt alvast! Het betreft overigens een 3.0i uit 2003.
  8. Hallo, Ik heb een Z4 uit 2003. Nu is sinds kort een nieuwe DVD uit voor het navigatiesysteem, DVD 2008-2. Echter, door de grote omvang is dit vanaf nu een Dual Layer disc en de MK4 computer kan deze niet lezen. Op andere fora lees ik dat dit op te lossen is met een software upgrade. Er staan links bij naar images met de nieuwe firmware, alleen zelf durf ik het niet direct aan. Wat is wijsheid, naar de dealer toe om dit te doen? Op zich wil ik er best wat voor betalen, zolang het niet teveel is
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.