Ga naar inhoud

chaser32

Member
  • Items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    z3mcoupe

chaser32's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. KM 87000 Geen idee of er uberhaubt compressie gemeten is Is dat een gegeven dat belangrijk is bij de herstelling ?
  2. Thnkx, Ik ga zeker contact opnemen met deze mensen. De mensen van garage 2 lieten me in het motorblok kijken waarbij ik zelf kon zien dat de zuiger langs de zijkant een stukje was weggebrand, de mensen van garage 1 hebben gewoon de foutmelding van de computer in rekening gebracht. Ik heb ondertussen toch al wel redelijk wat mensen geconstuleerd ivm dit probleem en de meerderheid stelt ook slecht brandstof als oorzaak. Het lijkt me echter zeer vreemd aangezien het hier toch een gerenommeerd bedrijf betreft. Heb ondertussen het ganse web al ondersteboven gehaald om meer info over dit probleem te weten te komen maar helaas met weinig resultaat. Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar het inbouwen van een nieuw motorblok aangezien ik niet direct van plan ben om mijn QP weg te doen. Normaalgezien zou ik binnen een aantal maanden een nieuwe wagen bij aangeschaft hebben en de M-power als week-en wagen gebruikt hebben maar ondertussen denk ik dat de situatie lichtelijk gaat veranderen. Tips zijn altijd welkom.
  3. chaser32

    Zuiger S50 blok

    Goedenavond allemaal, Ik ben hier vandaag voor de eerste maal, toch ben ik reeds 3 jaar de trotse eigenaar van een zwarte 2000 M-coupé. Het betreft hier een uitvoering in kylami orange uitvoering. Een 4-tal weken geleden maakte ik een tocht van ongeveer 140 Km, op het einde van de rit aan de verkeerslichten voelde ik dat de wagen niet helemaal zuiver liep. Ik heb de wagen onmiddellijk aan de kant gezet en contact opgenomen met een bevriende mecanicien, die vertelde mij dat het waarschijnlijk een slechte ontsteking was en mij verder geen zorgen diende te maken hierover. Daarna stond de wagen 5 dagen stil wegens vakantie. Na 5 dagen startte ik de wagen en draaide hij compleet normaal. Ik was opgelucht maar maakte toch een afspraak met de garage om dit na te kijken. Dit kon pas na 14 dagen, maar wederom hetzelfde verhaal, geen probleem waarschijnlijk een bougieke dat slecht contact geeft. De wagen draaide normaal bij koude temperaturen maar van het moment de motortemperatuur op +/- 100 ° kwam begon hij onregelmatig te draaien. Na analyse bij garage 1 stelden ze vast dat er een electronisch probleem aangegeven werd door de computer bij de vanos kleppen. Rekening 1000 € om dit op te lossen. Bij garage 2 was de analyse iets anders : zuiger verbrand 5000 € om de zuigers te vervangen of 15000 € voor een nieuw blok. De reden voor deze schade zou te wijten zijn aan slechte benzine. Erg confronterend om dit vast te stellen aangzien ik reeds 5 jaar vaste klant ben bij Esso en zelden ergens anders ga tanken en dan nog voor een beperkt bedrag. De wagen is momenteel in de garage en zij wachten op mijn beslissing. Motor compleet vervangen of alleen de zuigers, met het risico dat er bij het openmaken van het blok nog meer schade aan het licht komt met als gevolg dat de kosten hoger kunnen oplopen dan een nieuw blok. Sigh.... ben echt op zoek naar goede raad hier,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.