Goedenavond allemaal, Ik ben hier vandaag voor de eerste maal, toch ben ik reeds 3 jaar de trotse eigenaar van een zwarte 2000 M-coupé. Het betreft hier een uitvoering in kylami orange uitvoering. Een 4-tal weken geleden maakte ik een tocht van ongeveer 140 Km, op het einde van de rit aan de verkeerslichten voelde ik dat de wagen niet helemaal zuiver liep. Ik heb de wagen onmiddellijk aan de kant gezet en contact opgenomen met een bevriende mecanicien, die vertelde mij dat het waarschijnlijk een slechte ontsteking was en mij verder geen zorgen diende te maken hierover. Daarna stond de wagen 5 dagen stil wegens vakantie. Na 5 dagen startte ik de wagen en draaide hij compleet normaal. Ik was opgelucht maar maakte toch een afspraak met de garage om dit na te kijken. Dit kon pas na 14 dagen, maar wederom hetzelfde verhaal, geen probleem waarschijnlijk een bougieke dat slecht contact geeft. De wagen draaide normaal bij koude temperaturen maar van het moment de motortemperatuur op +/- 100 ° kwam begon hij onregelmatig te draaien. Na analyse bij garage 1 stelden ze vast dat er een electronisch probleem aangegeven werd door de computer bij de vanos kleppen. Rekening 1000 € om dit op te lossen. Bij garage 2 was de analyse iets anders : zuiger verbrand 5000 € om de zuigers te vervangen of 15000 € voor een nieuw blok. De reden voor deze schade zou te wijten zijn aan slechte benzine. Erg confronterend om dit vast te stellen aangzien ik reeds 5 jaar vaste klant ben bij Esso en zelden ergens anders ga tanken en dan nog voor een beperkt bedrag. De wagen is momenteel in de garage en zij wachten op mijn beslissing. Motor compleet vervangen of alleen de zuigers, met het risico dat er bij het openmaken van het blok nog meer schade aan het licht komt met als gevolg dat de kosten hoger kunnen oplopen dan een nieuw blok. Sigh.... ben echt op zoek naar goede raad hier,