Ga naar inhoud

funkyduck

Member
  • Items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

funkyduck won de laatste dag op 27 november 2024

funkyduck had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4, E85
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

funkyduck's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

1

Reputatie

  1. Omdat de ruitenwissers toch weer gek gingen doen, heb ik nu ook de ruitenwissermotor er uit gepakt en het vet verwijderd. Ik zag dat hij al een keer los was geweest, omdat alle plasticjes van de parafan al waren afgebroken en hij met kit in het midden onder de voorruit was geplakt. Ik heb dat alles weer kunnen fixen door de plastictjes weer vast te kitten en nieuwe plugjes er in te schuiven. Bevestigen ging toen super mooi en hij sloot weer mooi af. Ik zag ook dat de rubberen uitloop voor water, vol met prut in de ruitenwisserruimte lag. Kennelijk hebben ze er al eens een probleem mee gehad. Ik zag ook corrosie aan de binnenkant van het dekseltje van de ruitenwissermotor. Ik denk dat er water in heeft gestaan. Let goed op dat je de parafan niet stuk maakt ter hoogte van de ruit. Daar voorzichtig uit de pinnetjes trekken, waarbij je echt goed moet oppassen dat je de ruit niet kapot tikt. Dus het liefst niet met ijzer werken, maar je hand onder de parafan doorsteken als hij aan de voorkant los is en dan achter heffen.
  2. Omdat de ruitenwissers toch weer gek gingen doen, heb ik nu ook de ruitenwissermotor er uit gepakt en het vet verwijderd. Ik zag dat hij al een keer los was geweest, omdat alle plasticjes van de parafan al waren afgebroken en hij met kit in het midden onder de voorruit was geplakt. Ik heb dat alles weer kunnen fixen door de plastictjes weer vast te kitten en nieuwe plugjes er in te schuiven. Bevestigen ging toen super mooi en hij sloot weer mooi af. Ik zag ook dat de rubberen uitloop voor water, vol met prut in de ruitenwisserruimte lag. Kennelijk hebben ze er al eens een probleem mee gehad. Ik zag ook corrosie aan de binnenkant van het dekseltje van de ruitenwissermotor. Ik denk dat er water in heeft gestaan.
  3. Ik had (ook) het probleem dat de wissers niet goed in de nulstand bleven staan, maar dat ze verder doorgingen. Totdat ze zover doorgingen dat ze in het midden van de ruit stonden en dat ze niets meer deden. Ik heb het op kunnen lossen door een nieuw ruitenwisserrelais te plaatsen. Dat was wel een lastig klusje, maar de kosten waren alleen 16,50 euro voor het relais bij BMW. Overigens is het zo dat bij een tikje naar beneden hij naar ik dacht maar een keer zou moeten wissen, maar dat hij het soms wel drie keer doet. Ook als de ruit droog is. Dit begrijp ik niet en ik vraag me af wat nu hoort.
  4. Ik had (ook) het probleem dat de wissers niet goed in de nulstand teruggingen en dat de wissers er mee ophielden in het midden van de ruit. Ik heb het opgelost door het ruitenwisser relais te vervangen.
  5. Kun je mij vertellen hoe je aan de achterkant van het relaisboard komt? Ik heb veel losgeschroefd, maar krijg bijna geen beweging in het relaisboard, laat staat dat ik bij de achterkant kan komen. Ik hoop dat je me het kan uitleggen. EDIT: Het is inmiddels gelukt. Het was niet eenvoudig. Ik heb eerst de zes schroeven van het dashboardkastje verwijderd. Toen twee schroeven voor het plaatje onder het dashboardkastje (Daar moet hij doorheen). De mat verwijderd om dat plaatje goed te kunnen draaien. Twee schroeven van het zekeringenpaneel losgedraaid. Let op dat je ze voldoende terugdraait, zodat er geen scherpe schroef aan de achterkant uitsteekt. Anders ga je je bedrading beschadigen bij het schuiven van het paneel en dat wil je niet. Vervolgens het paneel aan de onderkant iets naar achteren drukken. Dan wat naar beneden om de kunststof pin uit de bovenkant van een gat te halen. Dan met veel beleid het paneel naar onderen er uit halen, waarbij je dikke kabels een beetje moet indrukken aan de rechterkant, om ruimte te krijgen. Als hij er aan de onderkant uit is, kan ja hem naar je toe draaien. Bij mij was het relais van de ruitenwisser blauw en die kon ik toen eenvoudig vervangen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.