Ga naar inhoud

CoVoes

Member
  • Items

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 35i
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Breda
  • Interesse(s)
    Classics & roadsters

CoVoes's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Bedankt voor reactie. Ik heb vandaag contact opgenomen met Beek Auto Racing. Het probleem met ratelende turbo’s schijnt uiteindelijk bij alle turbo’s te kunnen gebeuren. Heeft blijkbaar te maken met de manier van aansturen turbo’s door ecu. Er schijnt door BMW een software update te zijn ontwikkeld welke ervoor zorgt dat turbo’s minder snel slijten. Beek kan de huidige tuning sw back up’en en na de sw update er weer terug opzetten. Indien nodig kunnen zij uiteraard ook eigen tuning sw erop zetten. Ik wacht nog op reactie op mijn vraag of ik voor het geld van de oem Mitsubishi turbo’s een beter alternatief kan laten installeren. Als alles klaar is maar eens de rollenbank op om een helder beeld te krijgen van het resultaat.
  2. Beste forumleden, Onlangs heb ik een Z4 35i dtc van 6-2009 (124.000 km) aangeschaft in Dld. Deze auto heeft op Duits kenteken 340pk ipv de standaard 306pk (het is geen 35is. Werd in 2009 ook nog niet geleverd). De auto voelt heel snel aan. Gevoelsmatig meer dan 340pk. Tijdens de eerste start was het overduidelijke turbo ratellen direct te horen. Na wat wikken en wegen de auto gekocht met een serieuze korting. Momenteel staat de auto in de garage om de turbo’s te vervangen, inlaattraject te laten reinigen (sterk vervuild) en eventuele andere verbeteringen aan te brengen. De intercooler was al vervangen door een serieus groter exemplaar. Tevens zijn de downpipes vervangen door catloze exemplaren. Vreemd dat de auto in Dld hiermee toch een tuv keuring (5-2025) heeft gekregen. Het zal lastig worden om volgend jaar hiermee een apk te krijgen. Mocht iemandtips hebben (liefst een apk keuringstation welke een oogje dicht knijpt 😉 )! Nu sta ik alleen in dubio als het gaat om vervangen van de oem turbo’s vanwege “the rattle”. De voorkeur gaat uit naar nieuwe ipv gereviseerde exemplaren. Ik las op andere fora dat de oem Mitsubishi turbo’s na 30 a 40k km’s opnieuw gaan ratellen als de auto getuned is. Nu ben ik niet van plan om de auto naar 400+ pk te brengen, alhoewel ik vermoed dat wanneer het inlaattraject gereinigd is deze er zomaar in kunnen zitten. Dit omdat het een daily driver wordt waarmee ook mijn vrouw en kinderen fatsoenlijk onder alle omstandigheden moeten kunnen rijden. Maar een 350 tot 375 pk max moet kunnen, mits prettig doseerbaar. Kan iemand mij adviseren welk merk/type turbo’s het beste alternatief is voor de oem Mitsubishi’s? Ik zie diverse alternatieven maar dit zijn meestal stage 2 turbo’s voor 500 of meer pk. Dat zoek ik dus niet. Alvast dank voor de reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.