Ga naar inhoud

brosnan

Member
  • Items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    2.0 '99

brosnan's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. brosnan

    Stabilisatorstang

    Hoi Harrie, Toevallig ben ik vandaag bij de garage geweest met exact hetzelfde probleem. Aan de berijderskant achter was dat ding ook uit het rubber geschoten. Met 2 man en wat WD40 hebben ze hem weer op zijn plaats gekregen. Het onderdeel nr 5 zat tegen de veer aan te rammelen, enorm irritant geluid. Het betreft bij mij een 2.0 uit 1999 met 110k op de teller. Zit hij bij jou nog op de plaats ?
  2. Hoi wesp, Ik had dezelfde ervaring met een z3 uit 99 met 93.000 op de teller. Elke versnelling erin zetten ging zelf zeer stroef en klapperen van de koppelingsgang. Ik heb de ATF in de versnellingsbak laten vervangen en de olie van het differentieel en dat is echt een wereld van verschil wat ook beter wordt naarmate je meer rijdt. Laat ik het zo zeggen dat als ik het niet had gedaan ik niet meer eigenaar was geweest van de z3.
  3. Hierbij nog even een update. Gisteren een paar uurtjes bij Ruud langs geweest, klein proefritje gemaakt en de meester kon me meteen vertellen dat bak en koppeling gelukkig nog prima in orde zijn. Het kwam dus enkel aan op het vervangen van de bakolie met ATF en daarna merk je dus direct het verschil, klasse Ruud! Verder had hij nog een veerbootbrug liggen en die is er maar direct opgezet en ook dat is een enorme verbetering vooral sporing op rechte stukken is enorm strak nu, als je zo'n ding nog niet hebt, het is de aanschaf meer dan waard. Tesamen met het wat oppompen van de bandjes naar 2.5 bar krijg je echt een auto die als een blok op de weg ligt (daar kan de 5jr jongere audi niet tegenop). Ik zat gisteren terug in een behoorlijke hoosbui maar het karretje geeft geen krimp en geeft een veilig gevoel. Wel nog een ander vraagje, toen ik bijna thuis was gingen de lampjes van ABS en DSC branden na 2 uurtjes ging ik nog even toeren en bij starten branden ze weer maar gingen na 10 mtr rijden uit en zijn niet meer aangeweest. Kan dit een vuiltje zijn geweest bij de remklauwen vanwege die hoosbui, daar zitten toch de sensoren voor dit verhaal ?
  4. Thx voor jullie antwoorden ik heb voor morgen een afspraak in reeuwijk dus dan laat ik het nog weten.
  5. Daar heb je helemaal gelijk in maar een koppeling vervangen (als dat zou moeten en volgens mij komt het daar wel weer op neer) doe je natuurlijk niet in een kwartiertje. Weet je of er bijv. een ruilwagen ter beschikking staat ( zo krijg ik bij beurten voor de audi een 89'er audi 80 mee zo'n oudje met 350.000 op de teller maar hij rijdt nog steeds. Is er ook een site van roodkapje?
  6. Thx voor de reacties klinkt in ieder geval dat er een specialist bij moet kijken en dan kom je toch weer bij de dealer terecht waar ik eigenlijk niet heen wil ( ja meneer moeten we eerst even kijken, moeilijk probleem, maar we hebben in ieder geval iets vervangen a 145,- , tot over 2 weken dan vervangen we iets van 350 euro.... ) Weet er iemand een goede garage, liefst bmw gespecialiceerd in de buurt van tilburg ? zo ga ik voor de audi naar coen donkers http://www.coendonkers.nl/ is er ook zoiets op bmw gebied in mijn buurt. Roodkapje lees ik hier veel maar dat lijkt me toch iets te ver....
  7. brosnan

    Koppeling/Schakelen

    Beste forumleden. Ik heb een z3 2.0, de instap 6 lijncilinder welke bmw iets meer dan een jr gemaakt heeft. Het blok maakt de indruk dat het onverwoestbaar is en qua vermogen in verhouding tot verbruik een prima karretje (1/11,5 is best netjes met gecombineerde ritten). Verder blijft het een eyecatcher met kapje voel je je net 007 kapje eraf en je beleeft de ultieme cabrio ervaring. Ik heb wat vragen t.a.v. schakelen en koppelen. Ik merk dat schakelen niet altijd even prettig gaat, d.w.z: bij stilstand stroef naar de 1 en ook naar de 5 vergt extra inspanning. Verder klapt af en toe het differentieel achter en dan voornamelijk naar de 2 toe. Nu heb ik bij vorige auto's ( audi diesels 1.9 en 2.5) altijd de koppeling moeten laten vervangen aangezien deze gingen doorslippen en tja het blijft natuurlijk het slijtage gevoelige deel bij schakelbakken. Ik heb het forum al flink uitgespit op zaken als: -olie vervangen bak / diff -koppeling + 2massa vliegwiel vervangen Mijn vraag is nu of dat klappen op de achteras ( en het direct opkomen van de koppeling ) veroorzaakt wordt door slijtage van de plaat ( want slippen doet hij niet echt ) of door zaken als druklager/toplager. Verder lijkt me dat klappen achterin niet echt goed, hoe gevoelig is de achteras overbrenging ? Ook is het zo dat bij hogere toeren schakelen 3000 tpm het vloeiender lijkt te gaan maar liever schakel ik bij 2000 tpm anders wordt het zo'n jakkerbak en dat laat ik liever aan andere medeweggebruikers over. Het fenomeen wat roodkapje beschrijft doet zich ook voor, auto schakelt en koppelt slecht, je zet hem af en hij doet daarna of er niets aan de hand is (hoe kan dat overigens ?) Klinkt dit als olie vervangen of direct het hele koppelings verhaal en weet iemand wat dat bij benadering gaat kosten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.