Goedemiddag!
Even kijken of het lukt om dit draadje nieuw leven in te blazen…
Dak problemen!
Ik heb mijn E89 23i uit 2009 nu ca 1,5 jaar en dak heeft met name bij het sluiten al bijna 1,5 jaar wat moeite.
Vaak was het alleen het allerlaatste stukje.
Met behulp van de sleutel in de deur lukte dat laatste stukje eigenlijk altijd wel, soms na ee; paar pogingen.
Vorige eigenaar had ook al wat problemen gehad en had er een “mannetje” aan laten knutselen die iets met de bedrading had gedaan. Ik meen een soort “short cut” waardoor de problemen zich niet meer zouden voordoen.
Kijkend naar de aansluitingen bij de pomp (bij de accu) is te zien dat links van de accu een dikke rode kabel los hangt. Rechts van de accu is een rode draad met een kroonsteentje doorverbonden, lijkt me ook niet “origineel”!
Sinds eind vorige week is m’n dak na eerst zonder haperingen open te zijn gegaan niet meer helemaal dicht gegaan.
Het lukte toen nog wel om het dak weer opnieuw helemaal te openen maar bij het sluiten stopte het proces al na een paar seconden. Vervolgens gebeurt er helemaal niets meer.
Met behulp van Inpa twee storingen uit kunnen lezen: CVM/CTM A68B & A68D.
Speurend op diverse forums gevonden dat dit de Hall Sensoren zijn, maar dat het mogelijk (ook) de draden naar deze sensoren kan zijn.
Omdat het dak bijna helemaal in de kofferbak ligt kan ik echter nergens bij….
Weet iemand of en hoe het dak handmatig te openen of te sluiten is?
Groeten!