Betreft een 2010 23i met de ZF 6HP19 automaat. De auto heeft nu zo'n 115.000km gelopen en ik ben steeds meer onderhoud zelf aan het doen - wat tot nu toe een goede leerweg is!
ZF raadt aan transmissievloeistof te vervangen tussen de 80.000 en 120.000km. Een aantal overwegingen en gedachtes;
Kosten van de plastic pan + 6 liter ZF LifeGuard Fluid 6 zijn zo'n 200 euro. Helaas moet de gehele plastic pan vervangen worden omdat de filter zit ingebouwd.
Heeft iemand dit recent bij een garage laten doen? En zo ja, wat was een indicatie van de kosten?
Of voor wie het zelf heeft gedaan, hoeveel liter olie heb je gebruikt?
Ik heb geen beschikking tot een brug
Iemand ervaring met dergelijk onderhoud met gebruik van garage krik en jackstands?
Verschillende fora hebben het over op temperatuur brengen/houden van de vloeistof tijdens het bijvullen en doorschakelen zodat de vloeistof zich goed kan verspreiden
Is er een makkelijke manier deze temperatuur uit te lezen?
E.g. kan de boordcomputer dit? Of via de OBD poort? Ik heb een bluetooth scanner.
Mocht het DIY worden volg ik onderstaande tutorial. Benieuwd naar jullie gedachten!