Ga naar inhoud

FransM

Member
  • Items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 (E89) sDrive 3.0i, Mazda CX-5
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Venlo
  • Interesse(s)
    Cabrio- en motorrijden

Recente bezoekers van dit profiel

86 profielweergaven

FransM's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. FransM

    Cabriodak probleem

    Dank voor je tip; de lente komt eraan en dan wordt de hydraulische pomp en elektra eens grondig schoongemaakt.
  2. FransM

    Cabriodak probleem

    Het vreemde is dat lichten geheel droog zijn en er ook geen watersporen (gecontroleerd met talkpoeder) via de accubak binnenkomt; het blijft een volkomen raadsel waar het water vandaan gekomen is. Het enige logische zou kunnen zijn dat achterklep eens niet goed gesloten is (maar 5 liter...?!), maar deze trekt zich electronisch dicht en het alarm heeft altijd goed gewerkt en controleert dit! Dank voor je tip, die ik ook van een kennis met auto-onderhoud ervaring kreeg. Staat ook op de planning in de wintermaanden!
  3. FransM

    Cabriodak probleem

    Ga ik me in de wintermaanden eens in verdiepen; dank voor je tip
  4. FransM

    Cabriodak probleem

    Cabriodak probleem Hallo, iedereen. Sinds 2018 in het gelukkige bezit van een zwarte E89 sDrive 3.0i waarmee ik tot recent nooit problemen mee gehad heb.... tot nu! Ik had vooraf al gelezen dat er mogelijke vocht/water problemen konden zijn. Bij aankoop voelde de kofferbak ietwat vochtig maar niet alarmerend. Daar de auto enkel bij mooi weer uit de garage komt heb ik daar verder niet meer bij stilgestaan en ook nooit problemen gehad. Na onze cabrio-vakantie afgelopen zomer heeft de auto echter op de oprit gestaan, mede wegens de mooie na-zomer. Vorige week wilde plots het dak niet meer dicht! Bij onderzoek bleek de accubak voor 1/3 gevuld met water, waarbij het schuimrubber rond de dakpomp als een spons werkte: drijfnat en ik heb er 5 (!) liter water uitgehaald. Daarna de 2 (zalmrode) relais vervangen en het dak ging weer dicht. MAAR... nu gaat het enkel schokkend en met horten en stoten open maar normaal dicht. Relais al eens omgewisseld; geen verschil. Olie in reservoir van dakpomp staat mooi tussen min/max. Iemand een idee wat dit kan zijn, want dit kom ik op geen enkele site tegen! Waar het water vandaan kwam is totaal onbekend, want ik heb behoorlijk lang met de tuinslang vanuit alle posities gespoten toen ik het dak dicht had: geen druppel was binnengedrongen! Ik het nu de rubberen afdichting onder de accu weggelaten, zodat eventueel water meteen weg kan! Tips zeer welkom. Grt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.