-
Items
502 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Auto(s):
Z3 3.0 Topasblauw
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Omgeving Rotterdam
-
Interesse(s)
Techniek , Autos , motoren ...
Recente bezoekers van dit profiel
1,743 profielweergaven
Z3 3.0's prestaties
2.8 member (5/12)
3
Reputatie
-
Z3 3.0 coupé 2001, dashboard vervangen
Z3 3.0 reageerde op Robert-Jan's vraag in Vragen en antwoorden
Misschien een 2e opinion vragen bij een ander bedrijf . Probeer eens bij KMS in Apeldoorn -
Wees daar niet zo zeker van. Ook zijn er veel meer injectoren vervangen van BMW motoren dan de jaren voor de E10 .
-
Beetje vaseline op de rubbers helpt ook. Wel zorgen voor de juiste montage (recht)
-
De ethanol heeft toch vervelende bijwerkingen. Het trekt vocht aan Agressief voor diverse metalen, waardoor corrosie ontstaat ( bij oudere motoren geeft dit carburateur problemen , ook lees ik dat er meer inspuit ventielen vervangen worden sinds de E10) Tast rubber aan. Daardoor lekkages in benzine circuits Zelf tank ik daarom altijd de E5 (premium) benzine. Bij Shell , BP , Esso zit er geen Ethanol in verwerkt.
-
Ik krijg de link niet in dit topic , dus hierbij de volledige tekst. Storing: EEP melding . Alle tellers en aanwijzers bleven op 0 , behalve de snelheid meter. De km teller was niet zichtbaar (hier stond de EEP melding) , maar functioneerde in de achtergrond. Ook de board computer bleef functioneren zoals gemiddelde snelheid en het aantal km nog te gaan met de brandstof. De storing ontstond eerst bij temperaturen onder -5 gr C. Na wat warmte van de verwarming, verdween de storing. Echter de storing kwam frequenter en ook bij hogere temperaturen. Ik begon het als irritant te ervaren en ben naar een oplossing gaan zoeken. Losse contacten en stekkers was het niet. Het zat dieper , ergens in de teller unit zelf. "Via , via" ben ik bij firma KMS in Apeldoorn beland. Bij KMS is de unit uitgebouwd en getest. KMS heeft in ca 2 uur diverse veel voorkomende reparaties aan de printplaat / elektronica verricht. Echter de fout was hardnekkig maar door het vakmanschap van KMS en de wil om deze teller unit te repareren is het na enkele uren prima gelukt. Alles werkt weer na behoren 🙂 Nu inmiddels enkele jaren en vele km later werkt de unit nog als nieuw.
-
Aha deze melding heb ik ook mogen ervaren. Het begon met af en toe tijdens koudere dagen. Na uitzetten en opnieuw starten verdween de melding. De storing kwam frequenter en werd hardnekkiger Ik heb dit in een ouder topic beschreven. De melding , klachten en oplossing
-
Het topic is al een tijdje geleden gestart, maar hierbij nog een suggestie voor het gebruik in de winter. Monteer een hardtop.
-
Verbruik koelvloeistof en witte rook uit uitlaat (lekke koppakking?)
Z3 3.0 reageerde op kolsthoorn's topic in Techniek
Goed moment om weer eens naar je bougies te kijken. Ander geluid: mogelijk door het op 5 cilinders lopen ipv 6 ? Dan zal de bougie de schuldige aanwijzen. Ik heb in het verleden ook een lekke koppakking gehad met een 5 serie 6 cilinder. Plotseling werd het met een koude motor een " witte rook" maker. Conclusie lekke koppakking. Dat was nog in het gulden tijdperk. Kleine berekening Ca 1 1/2 dag arbeidsloon + nwe olie + olie om blok te spoelen + filters + nwe koelvloeistof en koppakking + vlakken vd kop. Deze materialen kosten al ca 500 € Op de 1 1/2 dag arbeidsloon kan je wel besparen. Een dealer rekent meer dan 100€ / uur , Je kan voor ca 75€ elders terrecht.. -
Tellerunit EEP storing Sinds een tijd kreeg ik bij koud weer een storing in de teller unit van mijn Zet die na enkele km rijden weer verdween na een keer aan / uit zetten. Storing: EEP melding . Alle tellers en aanwijzers bleven op 0 , behalve de snelheids meter. De km teller was niet zichtbaar (hier stond de EEP melding) , maar functioneerde in de achtergrond. Ook de board computer bleef functioneren zoals Gemddelde snelheid en het aantal km nog te gaan met de brandstof. De storing ontstond eerst bij temperaturen onder -5 gr C . Als de verwarwing wat warmte afgaf , verdween de storing. Echter de storing kwam frequenter en bij hogere temperaturen. Ik begon het als irritant te ervaren en ben naar een oplossing gaan zoeken. Losse contacten en stekkers was het niet. Het zat dieper , ergens in de tellerunit zelf. "Via , via" ben ik bij firma KMS in Apeldoorn beland en een afspraak gemaakt op basis van een vaste prijs en "no cure no pay". Bij KMS is de unit uitgebouwd en getest. KMS heeft in ca 2 uur diverse veel voorkomende reparaties aan de printplaat / electronica verricht. Echter de fout was hardnekkig maar door het vakmanschap van KMS en de wil om deze tellerunit te repareren is het na enkele uren prima gelukt. Alles werk weer na behoren :-) KMS bedankt
-
Waarop te letten bij aanschaf navigatie systeem
Z3 3.0 reageerde op mohikaan's topic in Reis- & tripverslagen
Ik heb een garmin Zumo voor de motor . Deze gebruik ik ook in de Zet. Mijn ervaring is dat je het herberekenen moet uitzetten om de originele route in tact te laten. Ook als je de route deelt met anderen. Bij het herbereken worden de voorkeur instellingen in je toestel gebruikt . Dit en evt een andere kaartversie ( als je met anderen de route gedeeld hebt) kan een andere uitkomst geven. Misschien net niet dat leuke weggetje ... Ga je van de route af , probeer deze weer op te pakken. Dan is er niets aan de hand. Mbt harde en zachte punten hetvolgende. Gebruik zoveel mogelijk zachte punten. Als je deze mist (bv net naast de weg gezet) , wordt je niet terug gestuurd. Harde waypoints zoals al eerder genoemd , alleen als echte tussenstops en eindpunt. De tip om om de 5 km een zacht punt te zetten lijkt mij erg goed. Als je dan moet herbereken zit je heel dicht bij de uitgezette route. Probeer ook de berekenings voorkeuren over te nemen zoals de route in base kamp is uitgezet. Denk aan kortste route en of mijd snelwegen ... Tip Kijk op de website van waypoint . daar staat veel info over het maken van routes. Of Youtube bij "mr GPS" succes en veel plezier -
Misschien alleen lucht in het syteem. Wel zsm naar de garage brengen voor reparatie.
-
Bij de Z3 is het remlicht ook een plek waar lekkage voorkomt. Ik hoop dat je succes hebt met je coulance. Mijn BMW X5 lekte bij de achterlichten (slechte kit) en het "waterschot" in de deur (ook weer slechte kit). De auto was toen 5 jaar oud. eea via internet opgezocht ; het is dus een euvel , dus productie fout . Geen enkele coulance te verwachten volgens de dealer. . Dus maar zelf opgelost . Voor een paar honderd euro ga je niet procederen .. Vaak ben je op jezelf aangewezen na de garantie periode bij BMW.
-
google maar eens met "uitlaat op maat laten maken" Diverse adressen die een tussenstuk kunnen fabrieken en flenzen monteren (ook op de oude) . Door de flenzen kan je gemakkelijk wissellen
-
Leuke materie toch de shampo en wax middelen en techniek. Misschien mijn ervaring ook eens delen. Ik hou van een schone glimmende auto en wil daar niet te veel tijd aan besteden. Het rijden vind ik belangrijker. Uitbesteden doe ik niet en ook niet de wasstraat. Ik heb altijd, ca 40 jaar, mijn vervoermiddelen zelf gewassen en in de was gezet. Daarbij natuurlijk ook door onwetendheid en onervarendheid van alles gebruikt en goed en of fout gedaan. Shampo , Wat wil ik ermee. Het vuil moet goed loskomen en inkapselen, vet en ander plakkerig spul losweken, niet krassen , geen waxlagen oplossen en mijn handen niet oplossen. Vroeger natuurlijk begonnen met wat er bij Pa en Ma in het keukenkastje aanwezig was. Dreft / Andy enz. . Tot overmaat van ramp en onwetendheid met spons en zeem. Kortom, vuil ging er goed af , ook de waslaag en de lak werd beschadigd (ruw) . Ik maakte meer krassen dan schoon. :-( Daarna kwamen de Valmas en Turltels . Hele verbetering. Minder schade . Ca 10 jaar geleden een set poorboys shampo gekregen. Deed eigenlijk hetzelfde, nl goed schoonmaken, maar bleef veel beter schuimen en maakte minder krassen. Ook fijner in gebruik. Er gaan ook meer wasbeurten uit de liter fles. Dat is mij die 10€ meer zeker waard ( doe er 2 jaar mee) Hetzelfde verhaal gaat op met de wax. Een A merk wax van bv poorboys / meguairs geeft een mooi(er) resultaat dan een standaard "turtle / valma" , maar verwerkt veel fijner. Of de wax langer blijft zitten betwijfel ik . Maar ook een flesje poorboys wax kost ca 15 € tov std gamma producten van 5 €. De wax gaat ca 2 jaar mee. Is mij het zeker waard. Ik wil niet pleiten dat alle A merken altijd beter zijn dan B merken. Dat zal je zelf moeten ondervinden. Dat heb je ook met de auto gedaan. Met een Dacia Logan van 10k€ kom je ook van A naar B. Maar ja heb je een keer in een BMW Z3/4 gereden , is dat toch een andere beleving om van A naar B te reizen. Daar heb ik dan ook het geld voor en voor over....
-
Tussen Vlaardingen en maassluis ligt de Maassluise dijk. Deze kan wel eens glad zijn. De combinatie van te hard rijden , bocht en gladheid heeft al velen verrast op deze dijk. Mogelijk dit keer een Z3 http://www.dichtbij.nl/waterweg/112/artikel/4169671/auto-rijdt-van-maassluissedijk-in-vlaardingen.aspx?utm_source=Telegraaf&utm_medium=Crosspromotion&utm_term=Lijstartikel&utm_campaign=Telegraaf