Ga naar inhoud

sjococo

Member
  • Items

    46
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 M Roadster 08-2000, E9, E12, E24, E28, E34, Toyota HJ61
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    zob

Contact Informatie

sjococo's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. kijk, nu wordt het gezellig. Druk je maar uit elkaar!
  2. Het is nu juist geen auto voor lutsers. Grappig dat je je eigen onvermogen projecteert op deze auto...
  3. Kostelijk! Wie van jullie kan morgen deze occassion vanaf zijn/haar betaalrekening(en) betalen en nog steeds geld overhouden? http://hoefa.nl/typo/index.php?id=32 Degenen die het kunnen zonder eerst spulletjes te verpatsen mogen hun commentaar spuien... Jaloers? Ik? Te grappig! Ik vind die Nijenrodianen met hun jacht naar een auto die nog niet meedoet aan jaarlijkse oriëntatierit eigenlijk best wel zielig. Ze weten van gekkigheid niet wat voor Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche of een exoot als Wiesmann ze nu weer moeten kopen, want stel je voor dat Jan-Willem Frederik van den Absurde toevallig hetzelfde in hun gedachten fallusverlengend statussymbool heeft. In ieder geval baalde er een als een stekker, omdat de nieuwe Wiesmann nog niet in Nederland was in September. Ik kan een eigenaar complimenteren met zijn/haar goede smaak, maar ik ga niet kwijlen in een showroom. Ik bel de verkoper op, maak een afspraak en als het me aanstaat is het de mijne! Of het kan nog sneller gebeuren zoals met de Z3M. En mijnheer de psychiater, blijven dromen of dromen waarmaken zijn twee heel verschillende dingen. Ambitie om iets te bereiken weer een heel andere eigenschap... en heeft daar op zich niets mee te maken. In dromen blijven hangen brengt je daarentegen geen vooruitgang. Maar om nu terug te komen op kijken, praten, op forumpje schrijven, maar niet kopen. Velen op dit forum hebben gevraagd om een nieuwe serie forum caps. Er zijn een paar mensen die de second generation caps hebben laten maken en deze betaald hebben op basis van de interesse die hier geuit werd. Vervolgens zijn er maar een handjevol mensen die daadwerkelijk een petje kopen. Dus dames en heren, kijk eerst eens naar jezelf, voordat je een ander afbekt! Ik koop een Z3M voor de pret en dagelijks gebruik, 2 petjes bij Diana en Willy, omdat ik een petje nodig heb voor mijn kale knar en het hen gun. Ik zie weinig in een cluppie. En de Z3M mag gestolen, vernield of verbrand worden, dat doet me minder dan een beschadiging aan mijn oude troep. Zou ik een stationcar nodig hebben, dan ruil ik zonder pijn de Z3M in. Ik wilde een snel vervoermiddel hebben, voor mijn eigen lol. De lol heb ik gehad en heb ik overigens nog steeds met dat ding, maar lol kan ik ook met iets of iemand anders hebben. Kwestie van prioriteit en niets anders.
  4. Topsnelheid interesseert mij niet zo, acceleratievermogen aanspreken vind ik leuker. Hmm, heb nog niet harder gereden dan 170, maar op een turborotonde 2 tdi's voorbijhoeken nadat die de slakjes op de rechtse strook hebben gepasseerd en denken dat ze hard gaan is onwijs... Jammer dat je dan geen tijd hebt om die stropdassen in de ogen te kijken Ik zal ook hier wel weer de grote uitzondering zijn. Mijn oude troep wordt gekoesterd wordt en staat binnen, terwijl de Z3M gebruikt wordt om boodschappen te doen, friet te halen en buiten slaapt...
  5. Mijn Z3M kocht ik telefonisch van 3 fotootjes op internet van de BMW-dealer. Nooit in Z3 gereden of van dichtbij kekeken. Puur voor de aandrijflijn gekocht. De koets kan mij ook niet bekoren zoals een E9 dat doet of nog beter een Jaguar MKII, E-type of de XK-120/140/150... Deze Wiesmann is een overprijsde kitcar zonder orginaliteit. Wel zit je in een MF3 iets minder in de wind als in een Z3. Dat dan weer wel.
  6. Ik vind het 10 keer niks! De MF3 is dan orgineler, maar kwalitatief grote rommel. Motorkap die niet strak was, maar de vorm had van een golfplaat, handgrepen van een Fiat Panda, spiegels uit de jaren 80 die toen bij de automaterialenzaak voor een paar tientjes in het rek lagen, Hella achterlampjes die al in de jaren 60 op zelfbouwaanhangwagentjes gemonteerd werden, etcetera, etcetera... Dit is een voortborduursel daarop en helemaal niet orgineel bedacht. De techniek is leuk, maar een Morgan orgineler! Ik ga trouwens niet eens kijken naar een auto die ik niet cash kan of wil betalen, zoals 99% van die lutsers die op die video staan dat wel doen en alle autoshows tijdens de paasdagen aflopen. Ik vind dat zo ontzettend kansloos! Kom er maar in...
  7. Gewindefahrwerk is een in hoogte verstelbaar onderstel. Een onderstel is een combinatie van op elkaar afgestemde veren en schokdempers voor een bepaald type auto, motor, stabilisatoren, waardoor er ook nog eens goed mee te rijden is in tegenstelling tot de in Nederland veel gekochte verlagingsveersetjes door Johnny en Anita's met petjes achterstevoren op. Upside-down is dat de schokdempers op de kop staan. Dus zuigerstang onder en die beweegt, terwijl het huis met de olie en klepjes tot de afgeveerde massa behoort.
  8. Stom van mij dat ik mij later pas besefte dat je er gewoon veel meer dan 2 nodig hebt. Hmm, misschien toch weer een expeditie opzetten naar Berghem
  9. Gisterenavond 2 caps opgehaald bij Diana en Willy. Deze bikkel met kapje open naar 't Bikkeltje in Berghem. Lekker een hapje gegeten, even gezellig gekletst en toen met cap op met kapje open weer terug naar huis. Is toch net iets warmer voor mijn kale knar. Misschien een mogelijkheid voor :fiew: oorwarmers??? Maar dames en heren, er was veel vraag naar de caps nadat de eerste serie uitverkocht waren. Marijke en Diana steken hun nek uit, laten een nieuwe serie maken en nu valt de kooplust van jullie toch wel een beetje tegen. Ik ben vrijgezel en neem er twee mee, terwijl ik achteraf bedenk dat je er eigenlijk al 4 per auto moet hebben. Stel je wast er twee uit, dan heb je een reserveset nodig. Je kunt je zonder cap toch echt niet vertonen. Of als je veel wisselende meerijders/meerijdsters hebt, dan moet je ze toch een fris petje aan kunnen bieden. Ja toch? Of niet dan? Jawel hoor! Nou dan! Neem spontaan een dappere beslissing en zorg voor een paar caps op pakjesavond of onder de kerstboom! tanti saluti, coen
  10. Voor de duidelijkheid, een M41 is kernschroot! Niet aan beginnen! Het beste koop je een auto met weinig MegaMeters en desgewenst laat je in een benzine zelf LPG inbouwen. Je bent hardstikke gestoord om een auto met 200 MM of meer te kopen in Nederland. Het kan wel om een beetje rond de kerk te hobbelen, maar niet als betrouwbaar vervoermiddel waarmee je voluit kunt gaan. Dan is er minimaal beheerst ingrijpen nodig om motorschade voor te zijn; lees drijfstanglagers vervangen voor alle BMW's. Een 318i is goedkoper te rijden dan een VW Golf. Een diesel uit Nederland is er meestal een met echt veel kilometers en het risico is groot dat motor op kantelen staat. Een gescheurde cylinderkop is een veel voorkomend euvel en komt tussen 250 en 350 MM bijna gegarandeerd. Kale kop kost meer dan 1000 euro, koppakking van 200 euro, kopbouten van 100 euro en dan mag je ook drijfstanglagers vervangen als je niet na 10 MM met een ratel uit het onderblok ergens blijft steken onderweg. Weg dieselvoordeel. Alleen als je zelf kunt sleutelen en je eigen reserve-onderdelen op kunt slaan is het het overwegen waard.
  11. M41 in 318tds is een waardeloze motor! Veel slechter dan de M51 in een 325/525tds Koop een 318i en bouw daar lpg in als je veel rijdt. Dan rijdt je goedkoop in brandstof en onderhoud. Een diesel boven 250.000 km moet je niet meer aan beginnen. Wil je perse diesel koop dan een 325tds of 525tds uit Duitsland met weinig kilometers. In Nederland vind je er geen of het is een geïmporteerde.
  12. Mijn broer heeft een MF3. Het is apart, maar vreselijk goedkoop gemaakt met die Hella lampjes achter die je vroeger op zelfbouwaanhangwagentjes zag, deurknop van een Fiat Panda en jaren 80 Italiaanse buitenspiegels. Motorkap is helemaal niet strak en overige polyesterdelen is ook maar lala... Bouwkwaliteit vind ik dan ook om te janken! Zeker voor het geld dat er voor betaald moet worden. In- en uitstappen met kap dicht een drama, zit je eenmaal dan is het rijden wel een feest door minder gewicht en nog kortere overbrenging dan een Z3M. Bekijks en aandacht heb je zelfs bij stilstand van iedereen, ook van diegenen die geen ene reet om een auto geven. Met een Z3 is het wat dat betreft behelpen met kinderen beneden de 10 jaar Sjans met een Z3 kan. Pas nog zei er een: "Kijk, die is stoer" en wees naar mij. Ikke helemaal blij met de aandacht van een 4-jarige in een kinderstoeltje aan stuur van fiets van moeder die alleen strak recht voor zich uit kon kijken. Gelukkig is de Z3 een tweezitter en wat mij betreft hoeft dat oude stuk chagrijn niet mee...
  13. Rob, Rachelle, familie en vrienden, gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.
  14. De bovenste schalen krijgen de klap van de ontbranding te verduren. De onderste hoeven de zuiger alleen naar beneden te trekken na de ontbranding en ingaande slag. De lagerschalen bestaan uit een drager met daarop één, twee, drie of zelfs vier lagen opgedampt. Al zou je onder normale bedrijfscondities door de eerste laag zijn, dan loopt je krukas nog steeds geen schade op. Wel is het dan aan te raden om te vervangen indien je je motor volgasvast wilt hebben. Mocht je olieverbruik hebben, dan is vervangen van klepseals aan te raden, daar deze na verloop van tijd hard worden en olie op de klepsteel verbrand, aankoekt en bij hoge belasting onder hoge temperaturen kan leiden tot een afbrekende klep. Dit is de tweede oorzaak van 90% van alle motorschades. De nieuwe schalen hoef je helemaal niet in te rijden. Je kunt na warmdraaien van de motor nu onbezorgd voluitgaan met twee voeten in de carterpan en hoeft niet bang te zijn dat er een drijfstang naar buiten komt. Met nieuwe schalen loopt de motor iets minder soepel dan met schalen die een beetje ruimer zijn geworden door slijtage. Daarom loopt een motor met bijna versleten lagerschalen ook zo goed vlak voordat het schroot wordt. De effecten die jij bespeurt zijn te danken aan je nieuwe bougies voor het beter oppakken en reageren op gaspedaal. Geluidsverandering waarschijnlijk door olie met ander viscositeit. Ik ben eigenlijk vreselijk benieuwd naar foto's van het binnenste van de oliepomp, want dat is veruit het duurste onderdeel van de vervangen onderdelen. Als je de onderdelen en olie even bruto telt, dan kom je op ongeveer 675,00 - 700,00 euro. Een dagje werk en dan is 1000 euro een nette prijs.
  15. Jij spreekt over veerpootbrug. Vragensteller over veerpoot en dat is bij Z3 een schokdemper met aangelaste bevestigingslippen en -ogen voor naaf, remslang, ABS-sensor en slijtage-indicator. De schokdemper is verschillend van nummer en dus minimaal verschillend in afstelling t.o.v. een E36. Maar Bert888 heeft toch wat in de aanbieding, dus...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.