TMasterT
Member-
Items
19 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Persoonlijke Informatie
-
Geslacht
Male
-
Locatie
Eindhoven
Recente bezoekers van dit profiel
601 profielweergaven
TMasterT's prestaties
1.8 member (1/12)
0
Reputatie
-
Voor de liefhebbers heb ik zojuist een slideshow met een lekker achtergrondmusiekje (plusminius 10 minuten) online gezet, http://www.tmastert.nl/noordkaap08/noordkaap08.html Het geeft de onvergetelijke reis goed weer. Hopelijk is de performance een beetje goed en heb je niet een hele snelle verbinding nodig.
-
In totaal hebben we 8460 km gereden. Elke km was het waard.
-
EDIT RvE 5-10-2009: de (erg mooie) foto's bij dit topic zijn helaas weg Gisteren thuisgekomen van een prachtige reis naar de Noordkaap met - uiteraard - de Z3 als vervoersmiddel. Het was vooral hopen op droog weer, zodat we lekker met open kap zouden kunnen genieten van de prachtige uitzichten. Gelukkig hebben we uitstekend weer gehad. Bijna altijd droog en vaak de zon. Hoewel de temperatuur in het noorden - zeg maar zo vanaf de poolcirkel - slechts zo rond de 14 graden was, was dit zeker niet te koud om het dak naar beneden te laten. Vooral als de zon dan schijnt is het toch nog heerlijk. Wat ons betreft zijn Zweden en vooral Noorwegen ideale "cabriolanden". Afgezien van het feit dat het natuurlijk sowieso een vrij gevoel geeft om in een cabrio te rijden, zie je in de fjorden en tussen de gebergtes wel 100% meer in je cabrio. Als het dak door de regen gedwongen dicht moest, leek het wel of we samen onder een enorme pet zaten. Samen (met mijn vriendin) zijn we vertrokken op 5 juli naar Kiel (DE) om daar de boot te nemen naar Goteborg. De reis ging vervolgens via Zweden, Finland en Noorwegen naar de Noordkaap. Daar verbleven we twee dagen in het prachtige plaatsje Kamoyvaer om vervolgens via de Noorse Fjordenkust af te dalen naar het zuiden. Onderweg veel tijd doorgebract op de mooie eilandengroepen Vesteralen en de Lofoten. De reis duurde in totaal 21 dagen en we verbleven steeds in vooraf geboekte hotels. Hotels zijn wel erg fijn als je maar weinig bagage mee kunt nemen (Echt heel ruim is de ZZZ nou ook weer niet en zo'n extra koffertje vonden we ook helemaal niets). We hebben een geweldige mooie reis gehad, met als hoogtepunten: Onderweg 3 x Elanden gespot in het wild (waaronder 1 jong) Bezoek aan de werkplaats waar de Dalarna paardjes gemaakt worden Opvanghuis voor gestrandde elanden Het eiland Magerøya, waar het noordkaapplateau zich bevindt De middernachtzon Walvissen spotten vanuit Andenes De Lofoten Norsk Folkemuseum in Oslo De prachtige natuur en mooi weggetjes We hebben op papier een logboek bijgehouden en deze zullen ew tzt ook nog wel op internet plaatsen. Voor de ZZZ liefhebbers hier enkele foto's. Naast foto's met ZZZ, hebben we uiteraard nog meer foto's van het landschap. Ik kan er hier ook een paar van plaatsen. Laat maar even weten of daar interesse voor is. Z3 tussen de hoge Zweedse sparren. Nog eentje in het Zweedse landschap. En nog een. Het passeren van de Poolcirkel (beetje merkwaardig begrip als je leest hoe dit nu precies bepaald wordt); helaas met slecht weer, dus meteen weer door gereden. Een van de vele Samikampen. Net door de lange (meer dan 7 km) Noordkaaptunnel. Op de Noordkaap. Sneeuw lag er nog volop in de bergen. En ja 60km is een mooie snelheid om daar van te genieten. Op de Lofoten. Bij een waterval in het gebied met veel ijzermijnen.
-
We zijn gisteren aangekomen in Ostersund en wat ik zo op de website van bmw.se kan nagaan, is er een BMW garage. Ga er straks meteen maar even langs om geen risico te lopen. Ik weet ook niet hoe lang het lampje al brandt. In ieder geval van Gotenborg, ongeveer 1000 km terug. Voor vertrek is de auto nagekeken bij roodkapje, remschijven en blokjes vervangen, grote beurt en klaar voor de reis. Het was dus geen gekend probleem of zo. Hopelijk kan de garage wat duidelijkheid geven en anders waag ik het er maar op. We hebben een redelijk strak schema (hotels geboekt) en kunnen dus niet even twee dagen wachten op een reparatie. Van de andere kant als de garage aangeeft dat het doorrijden schade tot gevolg kan hebben voor de motor of dat er een kans is dat er opeens problemen ontstaan, hebben we niet veel keuze. In de buurt van de Noordkaap orden de gevolgen van een eventueel probleem alleen maar groter. Wel merkwaardig dat we echt nog niets merken van het eventuele probleem met de lambda sonde. Ach we blijven maar even hopen op een goede afloop.
-
Even snel een vraagje vanuit Zweden. Als ik mijn contact aanzet, blijf het meest linkse lampje in het midden van het dashboard branden (gaat wel weer uit na het starten). In de Duitse manual staat: Motor Verschlechterung der Abgaswerte. Bitte von Ihrem BMW Service überprüfen lassen. De auto heeft nergens last van. Rijdt normaal, maakt geen geluid, wordt niet heet en verbruikt ook normaal. Ik heb dan ook geen idee wat het probleem kan zijn en of het serieus is en ik bij een BMW garage langs moet rijden. Ik ben op weg naar de noordkaap en moet de komende 2,5 weken nog iets van 5000 km rijden. Hopelijk kunnen jullie advies geven wat te doen: Zo snel mogelijk een BMW garage opzoeken of doorrijden? Met een beetje geluk heb ik vanavond toegang tot internet en kan ik het advies opvolgen. Groeten, martijn
-
Bedankt Maik. Ga ze uiteraard niet zelf spuiten.
-
Mat lijkt me wel mooi. Dan lijkt zwart tenminste echt diep van kleur. Ik zie het al voor me :holiday: : Uuh nadeel: Chromen kieuwen zijn nu nog lelijker Ik zal ze eens snel vervangen...
-
Ik heb zelf ook al wel gezocht en inderdaad gezien dat er voldoende aanbieders zijn. Ik heb zelf totaal geen ervaring hiermee en wilde daarom op veilig gaan en dit te laten doen door een spuiter waar iemand al ervaring mee had. @Maik Ik werk vaak in Tilburg, dus dat is ook wel een goede optie. Mischien kun je me de adresjes doorgeven.
-
Iemand een adres voor een spuiter in de buurt van Eindhoven? Ik heb twee kieuwen die in Cosmosschwarz metallic (303) gespoten moeten worden. Hopelijk ben ik dan snel van mijn chromen kieuwen af
-
Zodra ik hem binnen heb, zal ik wat foto's posten. Bij deze alvast een optielijst opgevraagd: Typ-Code CH31 Typ Z3 2.8 (EUR) E-Baureihe E36 (7) Baureihe 3 Bauart ROADST Lenkung LL Türen 2 Motor M52/TU Hubraum 2.80 Leistung 142 Antrieb HECK Getriebe AUT Farbe COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) Polsterung LEDER OREGON/TANINROT (Q2TD) 205 AUTOMATIC GETRIEBE (Automaat) 243 AIRBAG FUER BEIFAHRER (Airbag passagierszijde) 260 SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER (Zij-airbags) 299 LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG (Lichtmetalen velgen) 305 FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG (Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening) 388 VERDECK SCHWARZ (Zwarte Cabriokap) 395 UEBERROLLSCHUTZSYSTEM (Rolbeugels) 398 VERDECKBETAETIGUNG ELEKTRO-HYDR. (Elektrisch cabriodak) 423 FUSSMATTEN IN VELOURS (Velourse vloermatten) 428 WARNDREIECK (Gevarendriehoek) 441 RAUCHERPAKET (Rookpakket) 481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER (Sportstoelen) 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER (Stoelverwarming) 530 KLIMAANLAGE (Airco) 550 BORDCOMPUTER (Boordcomputer) 658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS (Radio CD speler BMW business) 704 M SPORTFAHRWERK (M onderstel) 863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA 879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT (Duitse handleiding en onderhoudsboekje) 209 SPERRDIFFERENTIAL 25% (sperdifferentieel 25%) 255 SPORT-LEDERLENKRAD (Leder sportstuur) 345 CHROME LINE INTERIEUR (Chrome line interieur) 520 NEBELSCHEINWERFER (Lichtmisten voor) 548 KILOMETERTACHO
-
Klopt inderdaad in 1999 en 2000 zijn er 2.8 facelifts gemaakt. De 3.0 opvolger is ergens in 2000 gekomen. Persoonlijk vind ik de facelift mooier, daarom specificiek gezocht naar de wat latere 2.8 modellen.
-
Uiteindelijk toch voor een 2.8 gegaan. Vooral vanwege het prijsverschil met de 3.0, wat ik niet te rechtvaardigen vind. De 2.8 heeft inderdaad meer dan voldoende vermogen voor een heerlijk rijplezier. Als ik dan toch ooit voor het ultime vermogen wil gaan, is de M een beter alternatief. De wensen die ik had waren: 2.8 (of 3.0) Airco Automaat Zwart metallic Rood met zwart leer interieur Niet te veel KM's (max 100k) Nieuwe Facelift model Onderhoudsgeschiedenis Sportstoelen Uiteraard optisch en technisch in goede staat Eentje gevonden met al het bovenstaande. Volgende week zaterdag is het zo ver en kan ik hem op komen halen. Nu maar hopen op het mooie weer.
-
Bedankt voor de tips. Ik zal inderdaad ook maar eens bij particulieren kijken. Het valt me ook op dat het aanbod van 2.8's veel groter is dan 3.0's. Is het verschil tussen de twee zo groot, of rijdt de 2.8 niet zo heel veel verschillend van een 3.0? Nog even een laatste vraagje: Is een km stand van rond de 100.000 redelijk of is dit te veel?
-
Ik heb de 3.0 van www.cabrioland.nl vandaag gezien. Hoewel er wel wat kleine krasjes op de deur zitten, ziet ie er verder op het oog goed uit. Ben van plan om zaterdag een proefritje te maken en eens kijken hoe die rijdt.
-
Ik wil een Z3 3.0i aanschaffen, maar heb zelf niet zo'n verstand van auto's. Heb al besloten dat ik niet bij een particulier wil kopen, maar bij een occasion dealer. De meeste dealers vinden het ok als je een aankoopkeurng laat uitvoeren. Nu vraag ik me af of een ANWB aankoopkeuring voldoende zekerheid geeft over de gesteldheid van de auto. Is met zo'n keuring zeker alles in orde? Tevens zou ik willen weten hoeveel er te onderhandelen valt over de vraagprijs. Bv wat jullie ervaringen hiermee zijn. Heb er al echt veel zin in , maar wil niet dat mijn enthousiasme later problemen op gaat leveren.