Ga naar inhoud

ZReihe

Member
  • Items

    98
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    6

ZReihe won de laatste dag op 22 maart

ZReihe had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 sdrive 28i (E89), iX3 LCI, X1 18i sdrive (F48)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Lelystad
  • Interesse(s)
    Auto's, formule 1, horloges, films, de gebruikelijke mannendingen eigenlijk.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

ZReihe's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

15

Reputatie

  1. Ik heb dit enkele jaren geleden ook gedaan op mijn toenmalige E85. Het is prima zelf te doen als je de instructies op Youtube volgt. En zonder het gebruik van kit. Ik begreep altijd dat als er kit-resten te zien zijn na het loshalen van de oude strip, dit er op wijst dat de voorruit na alle waarschijnlijkheid al eens is vervangen. Ik had destijds wel wat sporen van kit na het verwijderen van de oude strip.
  2. Ik heb het vervangende knopje voor het sluiten van het dak al een tijdje in huis. Ik durfde het niet aan om zelf te vervangen. Uiteindelijk de moed toch gekregen, de metaalkleurige strip met tape afgeplakt en het te vervangen toetsje met een zakmesje losgewrikt. Toen ik was begonnen was er geen weg meer terug omdat het toetsje er door het wrikken niet meer uit zag. Maar wat hier wordt gezegd, klopt. Als je het met wat beleid doet, gaat het prima zonder beschadigingen.
  3. Op YouTube heb ik er ooit een filmpje over gezien van BMW Amerika. Wellicht specifieke optie voor bepaalde markten? Ik heb het op mijn auto niet kunnen ontdekken in ieder geval.
  4. Hoe dan ook geen verkeerde keuze. Gefeliciteerd en heel veel plezier alvast.
  5. Met de kanttekening dat de viercilinder in de E89 wel aanmerkelijk anders (beter) klinkt dan in de 3- en 5-serie.
  6. Ik heb sinds kort een sdrive 28i van begin 2012, van net voor de facelift. Een aanvulling op deze topic; dat er een voorkeur voor de zescilinders is, snap ik op zich wel vanwege geluid en motorloop. Het is wel zo dat de reguliere zescilinders (sdrive 23i en 30i) beschikken over een oudere automaat en dat de viercilinders met automaat over de 8-traps ZF-automaat beschikken.
  7. ZReihe

    BMW Online

    Ik kan er mee leven. De meest gebruikte functionaliteiten werken in i-drive. Ik kan, mocht dat nodig zijn, naast de BMW-navigatie ook Waze o.i.d. via de aan het dashboard geklemde telefoon laten meedraaien.
  8. ZReihe

    BMW Online

    Ik heb vandaag wat dingetjes aan mijn vorige week opgehaalde Z4 E89 uit 2012 gedaan. O.a. het reinigen van het stuur, het licht opschuren en herstellen van slijtplekjes met een Colourlock-kit. Ook de kunststof delen aan de buitenkant gedaan met een middel dat het zwart weer ophaalt. Ik heb ook geprobeerd te auto aan te melden op mijn bestaande BMW-connected-account. Alle benodigde opties in de Z4 zijn aan boord. Bij het invoeren van de VIN wordt de auto keurig gevonden (en weergegeven in het scherm op de telefoon). Maar dan gaat het fout; je moet de aanmelding vervolgens activeren met een naar jouw auto verzonden code die onder 'menu' en vervolgens 'berichten' zou staan. Nu heeft deze i-drive-versie geen optie 'berichten' maar ook elders in i-drive zie ik geen bericht verschijnen. Ik heb uiteindelijk de Connected-drive-desk van BMW maar gebeld. Het blijkt dat e.e.a. niet (meer) werkt op auto's uit 2012. Op zich wel jammer, maar ik kan er mee leven. De telefoon wordt gewoon gekoppeld, usb-audio en bluetooth-audio werken ook dus het streamen van audio is geen probleem. Alleen een eventuele navigatie-update zal via USB besteld moeten worden. Bij aflevering is de meest recente versie geïnstalleerd dus dat gaat ook wel even goed. Met alle navigatie-apps op de telefoon is het ook geen echte issue. Overigens, RTTI doet het gewoon op de navigatie. Heeft iemand dezelfde ervaring met BMW Online? P.S. Ik bedenk me net; de sim van de auto is natuurlijk 3G. Dat functioneert vast niet meer.
  9. Ik heb het preventief vervangen van de beide relais opgenomen in het lijstje voor de aflever-inspectie van mijn E89. Baat het niet dan schaadt het niet. P.S. Ik kreeg vandaag bericht van de leverende BMW-dealer. De relais worden standaard vervangen bij het rijklaar maken. Het lijkt erop dat er bij BMW dus ook een instructie circuleert.
  10. Ik heb de rekening ontvangen. De kosten waren, als ik geen rekening houd met coulance, ca. eur 280 inclusief btw. De tijdsbesteding is iets meer dan drie uur.
  11. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Ik meen dat ze het over circa 3,5 uur werk hadden. En dat zit hem dan m.n. in het demonteren en terugmonteren van allerlei onderdelen die in de weg zitten.
  12. De eerste rekening was een forse; diagnose, demontage van alles om bij differentieel te komen, verzenden differentieel naar Hardemann ter controle, monteren en vervangen rubbers, etc. Dan hebben we het bijna over een bedrag met drie nullen (inclusief btw). Zonder resultaat. De tweede rekening heb ik nog niet, maar deze zal een stuk lager uitvallen (voornamelijk arbeid, materiaalkosten zijn verwaarloosbaar). De specialist gaf uit eigen beweging aan coulance toe te gaan passen.
  13. Nogmaals mijn hartelijke dank! Dit was inderdaad de oplossing. Het geluid is helemaal weg! De specialist waar ik de auto in onderhoud heb vond er niets over in de Europese database en was zeer verbaasd, maar heeft de instructie exact opgevolgd en het werkt!
  14. Hartelijk dank. Hier zit zelfs een werkbeschrijving bij. Top. Ik ga deze doorzenden!
  15. Eind van deze maand heb ik een afspraak n.a.v. het bericht van bmw1980. Ik zat gisteren een filmpje van Pieter van Eerde over de E85 te kijken dat hij net op Youtube had gezet. Op 3.07 rijdt hij weg en dan hoor je exact het knakkende geluid dat ik ervaar.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.