Ga naar inhoud

ZReihe

Member
  • Items

    96
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

ZReihe won de laatste dag op 25 augustus 2023

ZReihe had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 sdrive 28i (E89), iX3 LCI, X1 18i sdrive (F48)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Lelystad
  • Interesse(s)
    Auto's, formule 1, horloges, films, de gebruikelijke mannendingen eigenlijk.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

ZReihe's prestaties

1.9 member

1.9 member (2/12)

12

Reputatie

  1. Op YouTube heb ik er ooit een filmpje over gezien van BMW Amerika. Wellicht specifieke optie voor bepaalde markten? Ik heb het op mijn auto niet kunnen ontdekken in ieder geval.
  2. Hoe dan ook geen verkeerde keuze. Gefeliciteerd en heel veel plezier alvast.
  3. Met de kanttekening dat de viercilinder in de E89 wel aanmerkelijk anders (beter) klinkt dan in de 3- en 5-serie.
  4. Ik heb sinds kort een sdrive 28i van begin 2012, van net voor de facelift. Een aanvulling op deze topic; dat er een voorkeur voor de zescilinders is, snap ik op zich wel vanwege geluid en motorloop. Het is wel zo dat de reguliere zescilinders (sdrive 23i en 30i) beschikken over een oudere automaat en dat de viercilinders met automaat over de 8-traps ZF-automaat beschikken.
  5. ZReihe

    BMW Online

    Ik kan er mee leven. De meest gebruikte functionaliteiten werken in i-drive. Ik kan, mocht dat nodig zijn, naast de BMW-navigatie ook Waze o.i.d. via de aan het dashboard geklemde telefoon laten meedraaien.
  6. ZReihe

    BMW Online

    Ik heb vandaag wat dingetjes aan mijn vorige week opgehaalde Z4 E89 uit 2012 gedaan. O.a. het reinigen van het stuur, het licht opschuren en herstellen van slijtplekjes met een Colourlock-kit. Ook de kunststof delen aan de buitenkant gedaan met een middel dat het zwart weer ophaalt. Ik heb ook geprobeerd te auto aan te melden op mijn bestaande BMW-connected-account. Alle benodigde opties in de Z4 zijn aan boord. Bij het invoeren van de VIN wordt de auto keurig gevonden (en weergegeven in het scherm op de telefoon). Maar dan gaat het fout; je moet de aanmelding vervolgens activeren met een naar jouw auto verzonden code die onder 'menu' en vervolgens 'berichten' zou staan. Nu heeft deze i-drive-versie geen optie 'berichten' maar ook elders in i-drive zie ik geen bericht verschijnen. Ik heb uiteindelijk de Connected-drive-desk van BMW maar gebeld. Het blijkt dat e.e.a. niet (meer) werkt op auto's uit 2012. Op zich wel jammer, maar ik kan er mee leven. De telefoon wordt gewoon gekoppeld, usb-audio en bluetooth-audio werken ook dus het streamen van audio is geen probleem. Alleen een eventuele navigatie-update zal via USB besteld moeten worden. Bij aflevering is de meest recente versie geïnstalleerd dus dat gaat ook wel even goed. Met alle navigatie-apps op de telefoon is het ook geen echte issue. Overigens, RTTI doet het gewoon op de navigatie. Heeft iemand dezelfde ervaring met BMW Online? P.S. Ik bedenk me net; de sim van de auto is natuurlijk 3G. Dat functioneert vast niet meer.
  7. Ik heb het preventief vervangen van de beide relais opgenomen in het lijstje voor de aflever-inspectie van mijn E89. Baat het niet dan schaadt het niet. P.S. Ik kreeg vandaag bericht van de leverende BMW-dealer. De relais worden standaard vervangen bij het rijklaar maken. Het lijkt erop dat er bij BMW dus ook een instructie circuleert.
  8. Ik heb de rekening ontvangen. De kosten waren, als ik geen rekening houd met coulance, ca. eur 280 inclusief btw. De tijdsbesteding is iets meer dan drie uur.
  9. Zodra ik meer weet, laat ik het weten. Ik meen dat ze het over circa 3,5 uur werk hadden. En dat zit hem dan m.n. in het demonteren en terugmonteren van allerlei onderdelen die in de weg zitten.
  10. De eerste rekening was een forse; diagnose, demontage van alles om bij differentieel te komen, verzenden differentieel naar Hardemann ter controle, monteren en vervangen rubbers, etc. Dan hebben we het bijna over een bedrag met drie nullen (inclusief btw). Zonder resultaat. De tweede rekening heb ik nog niet, maar deze zal een stuk lager uitvallen (voornamelijk arbeid, materiaalkosten zijn verwaarloosbaar). De specialist gaf uit eigen beweging aan coulance toe te gaan passen.
  11. Nogmaals mijn hartelijke dank! Dit was inderdaad de oplossing. Het geluid is helemaal weg! De specialist waar ik de auto in onderhoud heb vond er niets over in de Europese database en was zeer verbaasd, maar heeft de instructie exact opgevolgd en het werkt!
  12. Hartelijk dank. Hier zit zelfs een werkbeschrijving bij. Top. Ik ga deze doorzenden!
  13. Eind van deze maand heb ik een afspraak n.a.v. het bericht van bmw1980. Ik zat gisteren een filmpje van Pieter van Eerde over de E85 te kijken dat hij net op Youtube had gezet. Op 3.07 rijdt hij weg en dan hoor je exact het knakkende geluid dat ik ervaar.
  14. Hartelijk dank voor jouw reactie. De omschrijving lijkt wel heel erg op wat ik ervaar. Ik heb het meteen doorgezonden naar de BMW-specialist waar ik de auto in onderhoud heb. Afwachten wanneer ik terecht kan (i.v.m. vakanties).
  15. Ik ben net terug van vakantie, vandaar een wat late reactie. Het geluid lijkt op het geluid uit een filmpje dat al eerder werd gepost. Ik heb de auto net weer opgehaald. Differentieel is volgens Hardeman volgens de specificaties. Alle rubbers rondom het differentieel zijn preventief vervangen. Er zijn 'vlakke pakkingen' van de uitlaat vervangen. De velgnaven zijn geschuurd en de aandrijving is nogmaals gecontroleerd, waarbij niets vreemds is geconstateerd. Desondanks is het knakkend geluid (achter in de auto) er nog vlak na het in beweging zetten van de auto. De specialist weet niet waar het nog in kan zitten. Ik constateerde zelf dat de slotbouten van de auto klaarblijkelijk ooit eens zijn vervangen door gewone (afwijkende) bouten. Ik denk dat ik daar nieuwe originele slotbouten op laat zetten. Je weet nooit. Verder overweeg ik bij een volgende garagebezoek om de remblokken achter nog eens te controleren. Er moet ergens een (kleine) speling zitten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.