Ga naar inhoud

Zzzandman

Platinum Member
  • Items

    398
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW z3 Stahlgrau / E61 Carbonschwarz
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Ten zuiden van het midden

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

1,661 profielweergaven

Zzzandman's prestaties

2.2 member

2.2 member (4/12)

0

Reputatie

  1. Bedankt voor de tips. Misschien dat het volgende een extra indicatie geeft; ik heb het idee dat de auto niet altijd goed 'oppikt' op het moment dat ik gas geef. Er lijkt een beetje te worden ingehouden. Het uitlezen van het foutgeheugen is natuurlijk het beste begin, want meten is weten! In dit geval dus uitlezen. Omdat ik zelf de tools hier niet voor heb zal ik het uitlezen door de garage moeten laten doen. Ik ben een beetje huiverig voor de kosten die een dealer in rekening kan gaan brengen. Misschien moet ik er maar een ritje naar Roodkapje aan wagen en gelijktijdig met een onderhoudsbeurt e.e.a. laten uitzoeken.
  2. Wellicht dat iemand met kennis van electronica van de z3 mij kan hepen. Sinds enige tijd loopt de accu van onze Z3 2.8 leeg. Na een weekje stilstand heeft deze niet meer voldoende vermogen om de motor te starten. Omdat de accu al een jaar of 8 oud was, heb ik deze als eerste vervangen. Dit ook op aanraden van de meneer van de ANWB die na een meting wist te melden dat de oude accu te vaak helemaal leeg was geweest en dus een beetje 'dood'. Resultaat na installatie van de nieuwe accu; hetzelfde probleem blijft zich voordoen. De accu loopt langzaam leeg. Naar mijn bescheiden mening heb ik dus last van een lekstroom. Een kleine test waarbij ik met een multimeter alle zekeringen heb gecontroleerd, laat zien dat een constante lekstroom van 2.2A verdwijnt zodra ik zekering 31 verwijder. Welke verbruikers zitten er achter deze zekering? Dat zijn: - Abgasdiagnose - Bordcomputer - Diebstahlwarnanlage - EWS - Instrumentenkombination - Zeituhr. Dit zijn dus een flink aantal zaken die ik verder moet gaan controleren. Na wat leeswerk zie ik dat iedereen direct naar alle alarmschakelaars (en de bekabeling ervan) verwijst. Naast de lekstroom doet het probleem zich voor dat de auto niet goed start op het moment dat de motor warm is. Kan dit door de luchtmassameter komen? Of zou het zelfs zo kunnen zijn dat dit startprobleem te maken kan hebben met de 'Abgasdiagnose' en dus ook een potentieel veroorzaker van de lekstroom? Herkent iemand dit probleem? Gr, Mark
  3. Daar zal ik me dit weekend eens aan wagen. Dank je voor de tip.
  4. dat zou jammer zijn Bart, want dat betekent dat ik moet blijven klooien dat het beter wordt. En nog een stukje hardware kopen, en nog een stukje, en nog een stukje ......
  5. Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar vind het geluid wel irritant aanwezig blijven. Blijf het ook horen als de muziek harder staat. Het is trouwens geen brom, maar een ruis. Wilde een geluidsfragment van 57 kb toevoegen, maar dat gaat hier niet. Klopt dat?
  6. Uit de radio zelf? Ik weet dat ik weinig tot geen verstand heb van electronica, maar het ding is nieuw Bart.
  7. Zou een optie kunnen zijn als ik het zo lees. En voor die 10 euro zou het het proberen waard kunnen zijn.
  8. Ik heb een Kenwood KDC X7000DAB gekocht. Misschien is die wel slecht. Kan niet echt zien of die spaghetti aan draden vanuit de radio achter het console naast een 'storende' kabel liggen.
  9. @ Bart: blijkbaar is dat inderdaad niet nodig. We zijn een stapje verder. Ik weer niet waarom, maar het werkt. Vanmiddag de accu aan de druppelaar gelegd. Daarna nog een keer de oem radio aangesloten. Code ingevoerd en wat denk je .... er komt geluid uit. Daarna de aftermarket radio aangesloten. Ook deze doet het. Vreemd, maar fijn. Het enige dat nu nog speelt is dat ik een klein ruisje hoor als de radio aan staat, maar het volume op 0. Dit was niet het geval bij de OEM radio. Heeft iemand ideeën of daar wat aan te doen is?
  10. Zekering? Niet naar gekeken. Draadbreuk? Dat zou pas echt naar zijn.
  11. Bedankt voor jullie reacties. Zou het niet matchen? Dat zou balen zijn. Ik heb de OEM radio ook weer aangesloten gehad. Zelfde resultaat als met het after market model. Alleen een dof geluid uit de subwoofer. Heb ik alle stekkers er weer in zitten? Buiten de twee aansluitingen die naar de wisselaar gaan is er maar 1 stekkerblok dat aangesloten zit op de versterker. (Witte connector en zwarte ronde gaan naar cd-wisselaar, de dikke streng kabels gaan naar de versterker die boven de wisselaar was gemonteerd). Er zitten trouwens twee versterkers in; eentje boven de cd-wisselaar en eentje links tegen de wielkast gemonteerd. Ik ga er vanuit dat eentje voor de subwoofer is en de ander voor de speakers voorin. Versterker tegen wielkast. Versterker boven cd-wisselaar. Kortom; het blijft een raadsel voor me. Er zit een natuurlijk niet een echte dikke computer in de Z, maar zou het niet zo kunnen zijn dat de hardware aangemeld moet worden op 'het systeem'? Bij een 5 is dat namelijk wel het geval.
  12. Het is alweer een tijd geleden dat ik actief ben geweest op het z3 forum. Ben de afgelopen twee tot drie jaren wel zo nu en dan door een aantal topics gestruind, maar niet echt veel. Vooral het laatste jaar heb ik zo weinig ingelogd dat ik vorige week zelfs mijn wachtwoord niet meer kon herinneren. Duh !!! Dat gaan we dus maar weer eens anders doen! Een van de redenen dat ik de laatste twee weken weer actief ben geworden heeft te maken met problemen rondom de inbouw van een andere radio. Na zowat alle posts over Z3 en radio's te hebben doorgelezen heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Misschien dat iemand mij kan helpen. Na een aantal jaren geleden een line-in aansluiting gemaakt te hebben om MP3tjes te kunnen afspelen op de standaard BMW radio/cd-wisselaar A combinatie (ook Harman Kardon), werd het toch eens tijd om een andere radio aan te schaffen met MP3 functionaliteit, USB aansluitingen, DAB en BT. BMW radio 'uitgebouwd' (uit het dashboard gehaald) en de nieuwe radio tijdelijk aangesloten. Nog niet definitief, want er moet nog een DAB antennedraad getrokken worden. Radio aangezet en prima geluid. Radio, USB, BT, CD; geen enkel probleem. Op dat moment denk ik "dan kan ik mooi de cd-wisselaar uit de kofferbak halen, want dan kan er een extra tasje mee op vakantie". Zo gezegd, zo gedaan. Stuk van de bekleding losgehaald en met een beetje moeite de schroeven kunnen bereiken en de wisselaar verwijderd. In al mijn enthousiasme ben ik iets te ver gegaan. Heb namelijk ook de versterker die in dezelfde bracket zat, losgehaald. Oeps. Foutje ontdekt en gelijk weer aangesloten. Nogmaals de radio aangezet. Resultaat: geen geluid uit de speakers aan de voorzijde. En uit de woofer achter de stoelen komt alleen een heel dof geluid alsof het van heel ver komt. Ook het terug aansluiten van de cd-wisselaar (wat eigenlijk geen verschil zou moeten uitmaken lijkt me) levert geen verschil op. Komt dit iemand bekend voor? Heb ik iets stuk gemaakt door een van de twee versterkers los te halen? Kan het zijn dat deze opnieuw moet worden aangemeld aan het systeem? Of wordt het voor mij een retourtje Roodkapje?
  13. Is dat éénmalig, of telkens als je de functie gebruikt? Morgen gelijk eens proberen. Dank je.
  14. Nou, prima dus. Leg ik ze er toch maar op. Bedankt voor jullie geruststellende adviezen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.