Ga naar inhoud

salukje

Member
  • Items

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    zeeland

salukje's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Hoi, Wat ik weet is dat de stekker eruit halen van onder je stoel niet voldoende is. Er komt een foutmelding op je dashboard, maar in geval van een ongeluk klapt je airbag gewoon uit ook al zit er niemand naast je. Doe dat dus niet, het gaat om de veiligheid van je kind! Bezuinig daar niet op.
  2. Zo, na een tijdje gereden met de nieuwe veranderingen zal ik proberen te schrijven wat het voor de auto gedaan heeft. Eerst had ik de schokdemper en veren laten vervangen, dus van een sportonderstel ben ik naar KONI overgestapt icm originele veren van BMW alleen wel weer omhoog gebracht iets van 1,5 cm. Eerst indruk is super, tot ik op hogere snelheden ging rijden ;) Toen voelde de auto in zijn besturing heel erg licht en nog steeds wazig. Conclusie was dus.... B) Goed, nog mijn eigen niet al te veel zorgen gemaakt want ik moest nog de draagarmen van Meyle eronder laten zetten, wat afhankelijk samen met de rest had moeten gebeuren maar de onderdelen waren niet op tijd. Op zicht niet erg achteraf want nu weet ik welk onderdeel wat verbeterd in de auto. Dus iets later de draagarmen laten doen en toen...........JA eindelijk verbetering in het stuurgevoel dat werd tijd. Voor mijn auto bleek dus de combinatie van nieuwe schokdempers/veren samen met de M rubers geen goede te zijn, zelfs slechter dan de M rubbers met het sportonderstel. Maar de combinatie met de Meyle HD is bijna geweldig zou ik zeggen. Stuurgevoel is nu correct ik ben tevreden en beter verwacht ik niet dat het zal worden met nog verdere aanpassingen. Kan weer veilig met 1 hand op het stuur over slechte wegen doorrijden. Over de KONI's met de originele BMW veren (niet verlaagd dus) kan ik kort zijn. SUPER. Geen verlies in comfort dempen veel beter dan de originele SACHS dempers, meer het gevoel van dat de auto goed op de weg ligt, stabieler, en ook meer grip in de bochten tegenwoordig. De auto is weer lekker "neutraal" geworden, en beter sportief te berijden. Wat ik nog aan zit te denken is misschien de stabilizatorstangen voor en achter van ACS te monteren wat de auto iets minder "rol" zou moeten geven in de bochten, deze zijn ietjes dikker dan "sportstangen" Je voelt nu goed onder je kont dat de auto van achteren zich in een bocht zet. Maar ja ik zie wel...... Dus wat ik zeker kan aanraden wat ook niet gelijk veel geld kost voor mensen die problemen in het stuurgevoel hebben zijn de draagarmen van Meyle HD, zou zeggen begin eerst hiermee en bouw het verder uit als je wilt......... Ben ook blij met het weer "omhoog" brengen van de koets. Absoluut geen last meer van drempels........ heerlijk :notok: Hoop hiermee enkele mensen te kunnen helpen met mijn ervaringen. DJLeonardo> hiermee bevestig ik ook jou bevindingen ;)
  3. De eerst leuke opmerking over mijn Z4 was toen ik hem net had en net de oprit afreed met dakje open ;) was van 2 kleine mannen die bijna kwijlend naar de auto keken en toen riep de ene naar de andere heel hard....... OOOOOOOOH een PORSCHE..................... Heel af en toe wel inderdaad leuke reacties, meestal ook van oudere mensen. Helaas zijn de meest reacties niet zo tegenwoordig, iedereen kijkt jaloers of kwaad naar je alsof je je moet schamen voor zo'n auto terwijl ze zelf vaak in duurdere of nieuwere autos zitten, stijl renault espace golf enz..... :notok: Gelukkig zijn er toch mensen die het wel kunnen waarderen. B)
  4. Helaas raakte ik enkele drempels,bij stapvoets rijden! maar we weten allemaal dat de hoogte ervan behoorlijk kan verschillen. Ik heb mijn auto niet opgehoogd maar terug naar zijn originele hoogte gezet en ten opzichte van de M-onderstel, kan ik nu veel beter de bochten door. Comfort is niet super beter geworden, omdat ik nieuwe schokdempers heb van koni die stugger zijn dan de originele sachs dempers. Iedereen weet hier denk ik wel dat verlagen iets bijdraag aan de wegligging, weet het verschil tussen een raceauto en een Jeep, maar ik heb te vaak slechte verlaggingen gezien die super zijn op een mooie klaverblad, maar in bochten waarvan het wegdek hier en daar een putje bevat, een ramp wordt. En een verstandig mens zal niet zomaar iets aan z' n auto gaan doen zonder navraag te doen bij andere, of zijn eigen ervaring te raadplegen, dus zomaar mijn ervaring/mening opvolgen. Ik blijf erbij dat verlagen niet altijd de beste oplossing is. (voor normaal gebruik, geen circuit dus)
  5. Zo, ik heb net andersom gedaan, ik heb mijn ZZZZ opgehoogd :lmao: . Ben van een "is" of M-onderstel afgestapt. Originele BMW veren icm Koni's Auto is nu echt stukken beter dan voorheen, en raak nergens meer drempels! Hij staat inderdaad iets hoger op zijn poten, maar dat stoor me niet moet ik zeggen. Veel plezier met de verlaging van je auto, ik zie nu in dat het behalve het zich ervan, je er niks op vooruit gaat qua wegligging, in ieder geval voor op de openbare weg
  6. Ha ha daar heb ik iets aan, ik heb nog niet zo lang geleden //M rubbers laten zeten, en toen merkte ik wel een redelijke verbetering, maar het is het nog niet helemaal misschien nieuwe stuurstangjes erbij doen dan. Mijn schokdempers, zijn helaas te slap vindt ik, dus wil ik ze vervangen door Koni's in combinatie met originele veren van BMW met de originele hoogte, deze zijn helaas niet via een andere merk als bv Eibach te krijgen. Wel lagere, maar die wil ik niet meer, aangezien ik soms drempels lichtje raakt mijn mij huidige "is" onderstel, wat maar 1,5 cm lager is dan normaal. Alles wat ik toe nu toe gevonden heb is geeft zelf een nog lagere uitkomst, dus naar - 3 cm. Ziet er allemaal leuk uit maar met alle drempels is het geen doen meer. AC-schnitzer gebruik Bilstein schokdempers en Eibach veren, maar wordt de auto ook hiermee een stuk lager Als het hiermee allemaal niet lukt om de auto naar mijn zin te maken dan geef ik het op en zal ik naar een andere cabrio op zoek moeten gaan Ps: Fusse is toch weer iets anders dan de draagarmen????
  7. Bevoorderen de Meyle HD ook de rechtuitstabiliteit of alleen het strakker sturen? Heb een beetje een elastisch gevoel in het stuur! Heb ook naar AC schnitzer gemaild waar ik een setje stabilisator stangen kan halen van hun. Diameter voor zou 27mm en achter 23mm. in combinatie met nieuwe schokdempers van Koni en nieuwe originele veren (voor de hoogte) hoop ik eindelijk een andere auto hiermee te krijgen, wat strakker stuur en minder nerveus is in het stuur.
  8. DJ> Heeft Ruud ook de bijgeleverde rubber van Meyle gemonteerd, of heb je de originele gehouden?
  9. Hoi, ik heb zelf een Z4 2.5is, is genoeg vind ik, vooral als je open rijdt, maar is inderdaad niet de snelste zullen we maar zeggen. Diesels van tegenwoordig kunnen gewoon meekomen helaas Z3 is meer fun om in te rijden heb ik begrepen, heb zelf allen een Z3 1.9 gereden en geen 6 cilinder, maar ik vond het geen slechtere auto dan de Z4, is gewoon anders. Wat wel misschien leuk zou zijn, als je je niet vast wil zetten op een BMW, zou een Boxter S, of een S2000 zijn ;) Maar ja proberen zou ik zeggen.....
  10. salukje

    draagarmen Meyle

    Zijn de mensen die hun draagarmen hebben laten vervangen door die van Meyle (HD) inclusief rubbers nu echt tevreden erover of niet. Hebben deze echt een verbetering gebracht, of is het een kwestie van goed uitlijnen geweest wat een verbeterde resultaat heeft gegeven? Ben van de week wezen kijken en ze hadden ze op voorraad voor 470 euro compleet liggen. Heb nu //M rubbers in combinatie met de originele draagarmen, maar dit geeft nog niet het gezocht resultaat helaas. :sick: Of zeggen jullie ga maar naar Roodkapje om deze te laten nakijken? :sick:
  11. Juist ja balans in de auto, daar ben ik naar op zoek. Ik ben geen stoplichtsprinter Mijn interesse is een auto te hebben welk stevig en nauwkeurig aanvoelt als je een bocht induikt, ik wil de grip voelen onder me. Dit gevoel heb ik nu niet, en vind ik dit gevaarlijk. Maar er wordt veel geschreven maar ik heb nog niks gelezen of iemand al met verschillende dikte stabilisators rondrijd, en hoe het is bevallen. Nogmaals, ik ga het circuit niet op, zeker niet met zo'n auto! En bij wie moet ik wezen om mijn auto goed te laten uitlijnen?
  12. Zijn inderdaad erg mooie, zou niemand deze al onder een Z4 hebben?
  13. Nee, ik ga het circuit niet op ;) Ik wil ook geen stugger veren/schokdempers, maar wel goede, en heb goed ervaringen met KONI's. tevens zet ik de auto terug op originele hoogte middels de originele veren. Stabilisatorstang aan de voorkant zal denk ik toch wel iets van invloed op de voorkant van de auto hebben, inderdaad minder body rol, daar ben ik ook naar op zoek. Eenmaal dat gedaan met de fabrieks uitlijning kan ik later nog gaan zoeken naar iets meer/minder toespoor te geven Zien we dan wel eerst zo'n combinatie proberen. Ben niet op zoek naar Tunning voor het zich maar om de auto te verbeteren zodat ik kan genieten van de 190pk, in de bochten, rechte stukken boeit me niet zo. Banden zijn aan het "cuppen" nu al, na 2000 km, wat meestal ook duid op slechte dempers, en als ik erop druk zie je inderdaad de auto een beetje deinzen! Mijn stuurhuis is al vervangen, maar dat was een andere probleem, deze is nu OK. Mijn banden spanning is nu 2.2 en 2.4 achter, voorheen reed ik met 2.5 en 2.7 rond wat teveel van het goede was. Auto is inderdaad erg gevoelig hiervoor. Banden lijken nu wel iets meer ruimte te hebben om te werken. Moet hier wel aan wennen, lijkt nu wel of ze te zacht staan.
  14. Alles is uitgelijnd, ongelijk slijten zal inderdaad wel iets met het dweilen te maken hebben, ik denk de oorzaak te vinden in de schokdempers voornamelijk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.