Ga naar inhoud

CZ4

Member
  • Items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5i S
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Den Haag

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

CZ4's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Dank jullie wel allemaal. Ik lees hier en daar goede tips (bv. over bouwjaar). En langzaam aan begint de bandbreedte voor de vraagprijs te krimpen. Wat ik er in ieder geval uithaal is dat er geen vuistregel is. Wat me wel verbaast is dat opties dan wel een rol spelen. Ik was altijd in de veronderstelling dat dat nou juist geen (groot) verschil in prijs uitmaakt. Ok, een kale versie met draairaampjes zal niet zo snel van eigenaar wisselen als men ook de keuze heeft voor een volgeladen versie. Een optiepakket van zegge toen 10.000 euro is naar verloop van tijd nog maar 1000 euro verschil waard. Of heb ik dat totaal mis? Volgens mij is de (motorische) uitvoering belangrijker. Net als km-stand. Zoals hierboven gezegd. Een 3.0 is (identiek uitgevoerd) 1000/2000 euro meer waard dan een 2.5. Hey, je krijgt er dan ook 'meer' auto voor terug. En wat betreft de staat van de wagen. Uiteraard is dat het belangrijkste. Toen ik zelf op zoek ging keek ik hoe de auto er bij stond, reed, en wat de bewijsbare historie mij vertelde. Ik heb toen b.v. een goede deal laten staan, omdat die van die 'hangende' spiegeltjes had (geen liefde dus). Voor mij draaide dat toen om 'het gevoel' wat ik had bij de auto en zeker ook de verkoper. In mijn geval sta ik zelf in voor de huidige staat en kan ik een eventuele koper alle ins en outs er over vertellen en laten zien. Dus daar maak ik mij niet zo druk over.
  2. Da's niet fijn zeg. Met mijn 'youtube-technische-kennis', er zijn ook andere manieren. En dan denk ik een moer(je) er op vast lassen en dan het gebroken deel er uit draaien. En volgens mij zijn er ook specialistische tools die gebroken draadeinden eerst inboren om ze er vervolgens er mee uit te draaien. Maar beiden zijn geheel afhankelijk van de staat van het draadeind. Anders in oplopende stappen uitboren, totdat je alleen nog maar het schroefdraad zelf over hebt. Dit vervolgens verwijderen en opnieuw tappen. (Zoals Ewout zegt) Kortom, ik zou naar een specialist gaan en niet zelf met een lasapparaat/boor in de achterbak tekeer gaan. Als het dan toch mis gaat heb je iemand anders om de schuld te geven. 😎
  3. Ik wil ook wel de hoofdprijs vragen en vangen ja. 😁 Maar helaas heb ik geen 'speciaaltje'. Ik heb alleen niet zoveel vergelijkingsmateriaal. Net even gaspedaal gecheckt en daar staat welgeteld één 2.5i S uit 2006 op die ik niet echt kan vergelijken (180.000km, automaat, 9.900 euro, autobedrijf). Als ik 2005 er bij betrek heb ik 5 resultaten. En de duurste is dan iets van 14.000 euro. Waar zijn alle 2.5i's eigenlijk gebleven? In mijn beleving zie ik alleen nog maar 2.0's en 3.0's. Enfin, dit is nu mijn dillema. 5 verschillende auto's en voor elk zijn plus en minpunten te bedenken t.o.v. de mijne. Dat wat de 'gek' er voor vraagt en krijgt zijn uiteraard twee verschillende zaken. Ik vermoed dat je in je vraagprijs iets van onderhandelingsruimte neemt. Maar is dat dan 500, 1000 of 2000 euro? Oh en voor foto's, zie mijn voorstel-topic.
  4. Ik probeerde het juist een beetje vaag te houden, omdat het mij gaat om wat de beste manier is om je vraagprijs bepalen is. In het algemeen dus. Wilde er voornamelijk geen verkooptopic van maken van mijn specifieke Z4. Daar is dat andere forum voor, voor zover ik begreep. Maar om dan wel wat specifieker te zijn gaat het bij mij om een handgeschakelde Z4 2.5i S (dus pre-facelift 192pk versie) uit 2006. 116.000 km op de teller. Geen importauto. Alles origineel (zelfs de eerste voorruit zit er nog in) en werkt naar behoren. De staat van de wagen is wat mij betreft goed te noemen, alsin geen schades of andere slijtages. Volgens mij zijn dit toch zo'n beetje de waardebepalende factoren, niet? NB: Ben net nieuw lid hier en heb het topic gister even snel geopend terwijl ik in de tram naar de stad zat. Vandaar dat ik ook nog geen intro heb kunnen typen. Ga ik zeker nog doen.
  5. Vraagprijs bepalen Hallo iedereen. Ik ben net lid en begin nu al over verkopen. 🙄 Ik zit met het volgende. Ik ga m’n Z4 in de verkoop doen. Alleen is dan de letterlijke vraag: hoe bepaal ik een reëele vraagprijs? Ik heb gekeken op MP, AutoScout24, enz. Alleen is mijn model dun gezaaid, andere bouwjaren, erg afwijkende kilometers, uiteenlopende vraagprijzen. Denk dat hier de bandbreedte van iets onder de 10k t/m 16k ligt. Verder kan ik de ANWB koerslijst er bij pakken, maar die zit zo te zien wel aan de ondergrens. Om over andere waarderingsites maar te zwijgen. Enfin, ik wil mensen niet afschrikken maar hoef er ook niet morgen vanaf. Dus ik maak graag gebruik van jullie expertise. 😁 Of zeggen jullie: wordt donateur en zet m hier te koop? Maar dan weet ik nog niet wat ik er voor moet vragen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.