Ga naar inhoud

Mart

Member
  • Items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 1.9 1997, (Buell xb12ss, Yamaha TRX850)

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

711 profielweergaven

Mart's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Helaas kan ook de Peugeot mij niet helpen aan een goed voetje.....
  2. Ik heb de antenne van de 607 besteld. Bovenstaande is op een Z4 geplaatst en waarschijnlijk is dit alleen een kwestie van sprietje wisselen (!?) Any way, de plaatselijke dealer zoekt er ook een simpel voetje bij vermoedelijk van een CC. In ieder geval eentje die ook onder een hoekje staat. Ik zal als ik alles binnen heb mijn bevindingen hier plaatsen. Ik wil zelfs nog gaan proberen om de orginele BMW verstrerken met de nieuwe antenne te verbinden mocht het antennetje alleen niet genoeg zijn.
  3. Wat voor antenne is dit? Misschien handig voor andere geïntresseerde (zoals ik!
  4. Mart

    windscherm

    Zo als onderstaande vind ik het erg goed staan.
  5. Of je geeft even aan waar je woont en misschien wil iemand in de buurt je wel helpen.
  6. Na de pan helemaal schoongemaakt te hebben zit de pan er weer onder. Nieuwe olie erin en loopt weer als een zonnetje. Blij dat het weer allemaal achter de rug is.
  7. Is het misschien interessant voor een DIY??
  8. Nou dat was nog een heel gedoe. Ik moest namelijk ook de steunbalk laten zakken anders kwam de pan er echt niet uit. Maar goed het is gelukt!. Vandaag een carterpan opgehaald bij een BMW revisie bedrijf uit Someren en morgen de pakking bestellen. Dan kan het hele gebeuren er donderdag weer onder en kan ik verder met het olie versersen waar het allemaal eigenlijk om ging.
  9. Dan weet je hoe ik me voel! Heb je de motorbloksteunen ook losgehad of gewoon het blok omhoog gekrikt?
  10. Vrijdag wilde ik mijn ZZZ van verse olie voorzien dus ik naar de Brezan voor Kroon olie. Thuis aangekomen de olie afgetapt en de plug weer hand vast gedraait. Ik heb de momentsleutel er nog bij gepakt om de bout op moment vast te zetten maar het moment kwam maar niet. Maar ik zag dus wel dat er een scheurtje was ontstaan. Het kwaad was al geschiet bij het uitdraaien van de bout. Ik vond het al zo vreemd dat ik geen koperen ringetje bij de plug vond. Bij de vorige beurt dus veel te strak vast gedraait. knuppels!! Maar goed, op zoek naar een andere carterpan. Heb al een optie dus daar rij ik van de week even heen (het is wel helemaal in Someren NB ik woon zelf in Haarlem, dus als iemand dichter in de buurt iets weet) Mocht je hetzelfde ooit een hebben; in een 3.18is zat de zelfde motor (M44). Heb gemerkt dat die sloop gasten vaak alleen het type van de auto weten en niet van de motor. Heeft iemand enig idee wat het moment is waar de boutjes van het carter mee vast gedraait moeten worden? Is het überhaupt mogelijk om de carterpan van onder het blok te halen met het blok nog in de auto? Er loopt nog een balk onderdoor die het stuurhuis vast houdt namelijk. Verder nog tips en trics? Pffff wat een gedoe......
  11. Mart

    automatische ontgrendeling

    Die comfort sluiting, werkt die ook bij een 1.9 ZZZ met zo'n los alarmkastje met een schuine hoek?
  12. Wanneer je zo'n klein hip antennetje achter op je auto schroeft, kun je deze dan via (doorverbinden met) de orginele antenne versterker van BMW laten lopen. Mijn antenne is afgebroken en zoals jullie weten is een orginele nieuwe weer 80 EUR. Ik neem dan aan het binnegedeelte doorverbinden met de antenne en de mantel met de min. Dan heb je het voordeel van de looks van een kleine antenne maar het ontvangts van de grote?
  13. Das inderdaad handig! ;)
  14. Met dank aan deze How-To ook mijn zenders weer aan de praat gekregen na vervanging batterijen (ik had te lang gewacht met het nieuwe batterijtje plaatsen) Alleen toen ik de twee helften van elkaar afhaalden ging het alarm af. Ik heb de twee helften toen weer een beetje op elkaar gedaan zodat de contacten weer contact maakten en het roze draadje er tusenuit gehaald. Toen ging alles zoals omschreven.
  15. Het is maar net welke ervaring je hebt, Martin. Ik heb voor de BMW diverse Mini's gehad welke ik in en uit elkaar haalde met mijn ogen dicht. Als ik daar de assteuntjes onder de assen plaatste dan ging dat niet en achter al helemaal niet want daar zit helemaal geen as. Daarnaast is het zo dat ook bij mini's je geen assteuntjes onder de opkrikpunten-van-de-meeste-auto's kon plaatsten want dan gingen ze dwars door de bodem heen. De term assteun is volgens mij ook meer een term die vroeger gebruikt werd toen de auto's nog wel een as hadden tussen de achterwielen. Ook heb ik op dit forum gelezen dat je carroserie misschien wel eens zou kunnen gaan torderen met een slecht sluitende kap tot gevolg. Ik heb gezocht, niet echt gevonden en een serieuze vraag neergezet. Graag dan ook een serieus antwoord ook al is de vraag misschien een beetje vragen naar de bekende weg.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.