Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en zal mij even voorstellen (voor zover van belang) Het is niet de eerste keer dat je in een Z3 zit maar je gaat toch onwennig achter het stuur van je nieuwe aanwinst zitten. De handen die gedrukt zijn zijn stevig: ik besef heel goed dat iemand afstand doet van iets waar hij zielsveel van houdt. De motor loopt al en als de deur dicht is denk ik als eerste: "Voorzichtig jongen, je staat midden in een porcelijnkast en zorg dat die motor bij deze winterse temperatuur niet te snel belast belast wordt". Ik rij heel voorzichtig weg in de wetenschap dat ik in een raket zit en de verkeersdrempels als asteroïden op mij af komen. Op weg naar huis wen ik langzaam, regel de temperatuur, ontspan en trek voorzichtig een sprintje en ontdek dat die honderden pk's goed onder controle te houden zijn. Mijn buurman - een voormalige BMW-dealer die mij enorm geholpen heeft - rijdt voor mij en op de afsluitdijk zou ik stoppen om hem ook zijn pleziertje te laten hebben. Jaren eerder was ik al tot de conclusie gekomen dat een Z3 bij uitstek lekker loopt met een open kap en een snelheid die niet veel boven 100km/uur ligt. Maar mijn adrenalinespiegel stijgt als ik de sluizen met 70km/uur voorbij rij. Ik schakel terug en bij het bord 'einde 70' trap ik het pedaal vol in. Nauwelijks heb ik tijd om te schakelen en na luttele seconden gaat de naald over de 180. Mijn hart heeft ook een hoger toerental en zuigt vacuum als ik hem uit laat rollen. Ik stop op een parkeerplaats en wissel. Wat een belevenis, wat een kick! Een gewoonte ga ik hier zeker niet van maken want je hoeft er geen moeite voor te doen om je rijbewijs kwijt te raken. Thuis rijden we hem de goed verlichte garage in en dan pas wordt duidelijk wat een kroonjuweel het is. Los van de vele kleine en grote aanpassingen die de vorige eigenaar heeft doorgevoerd is deze auto echt geconserveerd door de jaren: geen krasje en geen deukje, nauwelijks een kreukje in het leer en onder de motorkap alles in het vet: geen spoortje corrosie. Ik besef nu pas dat ik met de auto een verbond heb gesloten: poetsen, wassen, onderhouden en meer dan mij lief is waarschijnlijk. Deze auto moet behouden blijven! En de eerste mensen beginnen al met de vingers op hun voorhoofd te tikken want er komt een mooie extra deur in mijn kantoor waar ik hem stal: naast mijn bureau, lekker droog en warm. En als een klant naar binnen loopt dan heb je meteen een leuk aanknopingspunt voor een gesprek. Het Z3-forum is een M-rijder kwijt maar heeft er ook weer een bij. Mogelijk weet iedereen hier prima de weg maar ik zie dat het forum ook wat misbruikt wordt voor publicaties die eigenlijk beter op een vaste webstek geplaatst kunnen worden. Misschien denk je nu: "Die vent komt hier net binnen, meteen commentaar, waar bemoeit hij zich mee." Tot voor enkele dagen geleden had ik nog nooit van dit forum gehoord, daardoor valt het mij op en bovendien bedoel ik het goed. Het toeval wil namelijk dat ik een op een laagbelaste internetserver wel wat plaats heb voor een wiki. Voor de mensen die nog nooit van een wiki gehoord hebben: een wiki is een site waar iedereen (en dat is heel belangrijk) extreem makkelijk informatie kan plaatsen en veranderen. Je kunt er dus makkelijk onderwerpen in een logische structuur gieten. Welke banden? Hoe regel ik mijn winterstalling? Onderhoud, vraag en aanbod, enzovoorts. Enfin je snapt het al: ik wil best wat doen voor de gemeenschap van mensen die samen het z3forum vormen door zonder kosten een wiki ter beschikking te stellen die vaste informatie kan bevatten naast het communicatieforum. Als er interesse is dan hoor ik het wel. Groet, /FastFun