Ga naar inhoud

z-top

Member
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.0i year 2000

z-top's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Mijn vriendin heeft enkel nog maar roadster's als wagens gehad. Met die passie heb ik op zich niet zo veel te maken. De Z3 was in eertse instantie haar wens... Ik ben fan geworden van de Z3 en nu is mijn wens een M. Ik ben altijd al een BMW en dus ook M-liefhebber geweest. Het kan ook zijn dat de Z3 roadster blijf en dat er een Mcoupe voor mij zou bijkomen... Maar dan zitten we hier al met 4 wagens en dat is toch wel iets teveel van het goede. Vandaar misschien de twee werelden combineren en uitkijken voor een Z3M roadster... Het cabriogegeven voor haar en de prestatie's voor mij Wat betreft de laatste foto van de vuile Z3 kont... Deze is gemaakt met een 35mm lens. Niet echt een extreme groothoeklens. Het zal voornamelijk deze indruk geven door in welke hoek dat de foto genomen is.
  2. Door het licht van de parkeergarage en het feit dat de foto's met een GSM genomen zijn, komt de kleur niet zo goed tot zijn recht... Ik vind het er nog wel cool uit zien, maar ik denk niet dat ik hem snel zou kopen. De roadster vind ik het mooist in zilver of zwarte metaalkleur. In mijn ogen heeft elke coupe een hoger "bad' gehalte dan de roadster.EDIT: na nadere studie blijkt de roadster in het mattgrijs te zijn gespoten en niet in het mattzwart. Zo te zien was het oorspronkelijk een blauwe wagen, want de binnenkant van de deuren en dergelijke zijn niet mee geschilderd. Wel een beetje goedkoop gedaan in mijn ogen...
  3. Dan ben ik een uitzondering, want ik vind persoonlijk de face-lift kont van de laatste generatie mooier... Deze is eigenlijk boller in niet zozeer breeder. En deze staat wel degelijk op de Z3 van mijn vriendin (je kan dit trouwens perfect zien aan het andere type van achterlichten). De 2.0i was er trouwens enkel maar in face-lift model. Net zoals de 2.2i en 3.0i. De pre-face lift kont van de 6-cilinder modellen is ook nog wel ok, omdat ze breeder is. Maar de pre-facelift 4-cilinder kont is in mijn ogen echt wel niet mooi. Maar ja smaken in konten verschillen
  4. Dat is straf. Op een M mogen dergelijke zaken wel standaard zijn vind ik.
  5. In mijn ogen hebben de face-lift modellen toch duidelijk een dikkere kont, dan de oudere modellen. Die hun achterkant is minder bol. De face-lift kont is in mijn ogen inderdaad mooier, maar dit is geen reden om eventueel geen M te kopen. Ik vraag mij gewoon af; waarom de kont van de M niet mee is geupdate? De kap en andere zaken zijn wel mee geupdate in 99.
  6. Thanks, hier heb ik inderdaad al veel info kunnen vinden... Of airco, verwarmde zetels, electrische kap en dergelijke standaard zijn op de M heb ik wel niet terug gevonden.
  7. Mijn vriendin heeft momenteel een BMW Z3 2.0i van bouwjaar 2000. Het is letterlijk een full-full option en in perfecte staat. Door alle optie’s; de 18” BMW velgen, de vele M onderdelen en het fantastische vollederen interieur ziet hij er super uit. En rijden doet deze ook super.... Maar het kan zijn dat deze in 2008 eventueel ingeruild zal worden............ voor een krachtiger M-exemplaar! De huidige Z3 is dus een face-lift exemplaar met de geupdate achterophanging, de dikkere (mooiere) kont, het dubbel gelaagde cabriodak, enz. Van de gewone Z3 exemplaren weet ik redelijk veel. Maar van de Z3M roadster heb ik minder kennis. Ik weet dat er wereldwijd +/- 15.000 exemplaren zijn gemaakt en dit met 2 verschillende motoren. De Z3M roadster met S50 motor (321 PK) is blijkbaar geproduceerd van 1997 tot en met 2000. En de laatste serie met de S54 motor (325 PK) van 2001 tot en met 2002. Ik spreek natuurlijk over de Europeese Z3M en niet over de USA exemplaren. De meeste Z3M roadster’s die je 2de hands te koop kan vinden zijn van de bouwjaren 1997, 1998. Z3M exemplaren van meer recente bouwjaren zijn blijkbaar zeer moeilijk te vinden. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat van de M roadster met de S54 motor maar 283 Europese exemplaren (met stuur links) zijn. Of zijn er andere redenen? Zijn er bij de Z3M roadster ook veranderingen (buiten de motor) geweest in de loop van de bouwjaren. En zo ja welke? Als ik een Z3M roadster van bouwjaar 2000 of 2001 tegen kom, dan hebben deze steeds de oude pre-face lift kont en de achterlichten van de oudere Z3 modellen. Hoe komt dit? Is de Z3M nooit mee geupdate, zoals bij de andere Z3 modellen vanaf bouwjaar 1999 wel het geval was? En waarom heeft BMW dit dan niet gedaan? Normaal gezien zijn update’s en modelveranderingen toch voor heel het gamma en dus ook voor de M-exemplaren. Als BMW de E46 coupe update met nieuwe lichten en dergelijke, dan kreeg de M3 deze natuurlijk ook. Zeer bizar dat dit bij de Z3M roadster niet geval was. Hoe zit het met het dak van de Z3M roadster? Vanaf bouwjaar 1999 had de gewone Z3 roadster een nieuw type van cabriodak. Het was uitgerust met een tweede binnenste laag en zo werd het dak stiller en was het tevens ook mooier afgewerkt aan de binnenkant. Kan je dit geupdate dak ook op de Z3M roadster vinden? Zijn volgende zaken standaard op de Z3M of ook optie’s? Airco, verwarmde zetels, rolbeugels en electrische kap. Zijn er bepaalde zwakke punten aan de Z3M of punten waar je zeker moet op letten bij de M-versie’s. Moet de Z3M speciaal onderhouden worden? Ik heb eens iets opgevangen van de Vanos, maar wat moet hier dan specifiek mee gebeuren? Thanks,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.