Hoi, Ik heb mijn z3 2.8 uit '99 nu een jaar of 8 en heb slechts zelden wat. Een keer een defecte waterpomp en een keer de abs-computer ontvangen en dat was het tot februari van dit jaar wel. Ik gebruik de z3 1 tot 2 keer per week voor woon-werk verkeer en in de weekenden gewoon lekker touren. Mijn respect voor BMW was ondertussen heel erg groot geworden, te groot denk ik achteraf. In februari wou hij niet starten, wegenwacht erbij en die dacht benzinepomp. De auto is naar de dichtsbijzijnde dealer gebracht en die heeft de pomp vervangen. Die nieuwe pomp doet het wel, dat is het probleem niet. Hij is nu alleen al 4 keer (is geen geintje) vervangen onder garantie. De benzinemeter doet het namelijk sedert dien niet meer. Na een tankbeurt zakt de meter langzaam verder in het rood alsof er niet getankt is. Iedere keer bleek de vlotter defect te zijn (er was een stukje uit, zei de garage) en wordt de hele unit vervangen. De laatste keer is zelfs de tank iets anders geplaatst. De gedachte was dat de vlotter dan meer ruimte zou hebben: geen verschil. Ik heb de laatste keer een draadje van dit forum geprint en aan de monteur gemaild en nog gewezen op de mogelijkheid van de vacuumklep (mededeling: die wordt gelijk meevervangen). Dit was dus ook de oplossing niet. Ik ben benieuwd of er nog tips zijn wat het zou kunnen zijn. Iemand enig idee? Paul