Ga naar inhoud

anna_moska

Member
  • Items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z3 1.9

anna_moska's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Bedankt voor al jullie reacties. Heb bij de Esso in de buurt twee 4-liter flessen kunnen bestellen. Navigator, hoeveel heb jij betaald per liter? Ik denk zelf dat als als ik op 60 EUR per 4 liter uitkom, dan koop ik het gewoon. Ja op Ebay en Disko is het goedje te koop voor veel minder, maar ik vertrouw het niet zo. Het kan toch niet zo zijn dat die lui het verkopen voor de prijs die twee keer zo laag is als bij de groothandel (zie bijvoorbeeld Protex) en dat het gewoon goed spul is. Ik vertrouw het niet. Denk dat het nepspul is. En dat ga je niet ik je ZZZ gieten, neem ik aan.
  2. Bij de dealer gebruiken ze 5w30 van Castrol. Kroon Helar 0W40 is een goede olie. Ik weet dat Roodkapje die gebruikt voor zowel de gewone zescilinders als de M's. Ook een goede olie is Castrol 0W40 Edge Sport (voldoet aan BMW's LL-04 criterium). Deze heb ik in mijn vorige auto gebruikt, verkocht met 250.000 km op de teller en toen had die 0,0 olieverrbruik en liep nog echt vortreffelijk. Bedankt voor de links van Mobil en Esso, maar waar ik naar op zoek ben is een automateriaalzaak die Mobil 1 verkoopt. Op die sites van Mobil en Esso staan ze niet, alleen de benzinestations. Maar die benzinestations verkopen weer slechts de 1-liter flesjes (en ik heb er 6,5 nodig, dus het liefst koop ik in 4-liter flessen vanwege het prijsverschil). Ik wil graag de olie blijven gebruiken die door de Duitse dealer altijd is gebruikt, de Mobil 0W40 dus. Als ik zie in welke goede staat de motor nu is, dan wil ik alleen Mobil 1 daarin blijven stoppen. Kent niemand dan een gewone automateriaalzaak waar ze Mobil verkopen?
  3. Beste ZZZ-leifhebbers, Weet iemand misschien waar ik Mobil 1 0W40 olie kan kopen (behalve de Esso-stations dan, want die verkopen per liter, en als je 6,5 liters nodig hebt voor een oliewissel wordt het per liter kopen een beetje duur)? We hebben de auto uit Duitsland gehaald, altijd dealeronderhouden. Motor loopt als een zonnetje. En de Duitse dealer heeft altijd deze Mobil 1 - olie gebruikt. Dus lijkt het mij verstandig om daarmee door te gaan. Heb met mijn garage (BMW-specialist) afgesproken dat ik dus die olie zelf meeneem, maar kan het nergens vinden. Alle automateriaalzaken verkopen alleen eigen merk of Castrol. Dus mocht iemand weten waar ik een 5-liter fles Mobil 1 0W40 kan kopen, hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groet, Anna Moska P.S. Oh ja, we wonen in Leiden.
  4. Beste forumleden, Onlangs hebben we een bericht geplaatst over de aanschaf van onze eerste Z3 (zie hieronder) in Duitsland. https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...rt=#entry129991 Hierbij een kleine update en daarna wat info over onze identiteit om misverstanden te voorkomen. Vanochtend een afspraak gehad bij een schadereparatiebedrijf om de auto te laten checken op eventuele schades van vorige eigenaren. Was wel spannend, want wat te doen als die auto flink in elkaar is geweest? Moet je toch verhaal gaan halen bij de Duitse verkoper. We hebben wel een koopcontract waarin staat dat de auto gegarandeerd schadevrij is, en Duitsers komen over het algemeen hun afspraken na. Bovendien zijn we elke centimeter van de auto afgegaan met een vergrootglas, de auto van onderen bekeken en op een aantal cruciale plekken zelfs onder de bekleding gekeken. Maar toch, voor hetzelfde geldt heb je er zo eentje die uit twee delen in elkaar is gelast, en moet je weer richting die Heimat om ruzie te gaan maken. Na een half uurtje vol spanning mee te hebben gelopen met de schademan, te horen gekregen dat ons autootje helemaal gaaf is, geen sprake van schade whatsoever. Bumpertje is op een plek bijgespoten geweest en ook de linkerspiegel. De auto heeft wel een paar kleine krasjes en deukjes (die we zelf bij aanschaf al hadden gezien), maar beter een paar kleine gebruikssporen, dan een helemaal overgespoten schadeauto (denk dan menig dit zal beamen). En 's-middags zijn we op aanraden van velen van het forum (ons dank hiervoor) bij Roodkapje geweest, omdat de auto 's-ochtends niet lekker start. Accu doorgemeten en vervolgens vervangen (Ruud, nogmaals bedankt). Die was zeg maar niet helemaal in nieuwstaat. Ook van Ruud en een aantal forumleden, dat ook in de garage aanwezig was, te horen gekregen dat ons autootje OK is (zelfs een nieuwe kap, was ons niet eens eerder opgevallen). Dus helemaal blij en gelukkig zijn we weer huiswaarts gereden (via allemaal provinciale weggetjes, waar we het motortje lekker konden doortrekken, echt helemaal super zo een speelgoedautootje!). Daarbij moesten we wel een paar keer van route veranderen omdat we een politieauto in de verte zagen (dat krijg je met het rijden op een verlopen Duits export-kenteken). Overigens om misverstanden te voorkomen (zagen aan de reacties op ons vorig bericht dat er druk wordt gespeculeerd over het geslacht en de partnervorm die we hebben), we schrijven deze berichten namens ons beiden, maar soms schrijf ik een stukje tekst (Anna, meisje) en soms ik (Moska, jongen). En diegene die met Kerst overgehaald moest worden om de auto aan te schaffen, was uiteraard ;) het meisje. Maar niet zo zeer vanwege het gebrek aan passionele gevoelens voor de Z3 bij het meisje, maar omdat zij geen zin had in de hoge kosten die een auto (wat specifieker: onze vorige auto) met zich mee brengt. Tot zover de update, nog een fijne avond en tot horens. anna_moska P.S. Trouwens, hoe upload ik foto's?
  5. Beste Bob, Het is zowiezo verboden om op Duits garagekenteken te rijden in NL (en die hadden we nou juist), omdat zo een garagekenteken bedoeld is om proef te rijden en je geen politieagent kan wijsmaken dat je 500 km aan het proefrijden bent. Hier wilde de politieagent ons voor bekeuren. Met een Duits exportkenteken daarentegen mag je wel van de politie rijden in NL (zolang die geldig is, meestal is het maar een paar dagen), maar weer niet van Douane. Als zij je pakken, dan kunnen ze je een bekeuring geven (heeft inderdaad te maken met het feit dat je geen wegenbelasting betaalt in NL, terwijl je een Nederlander bent en hier te lande verblijft hebt). Groetjes, anna_moska
  6. Beste forumleden, Eergisteren een BMW Z3 gekocht, in Duitsland. Ik heb mij net geregistreerd op dit forum, alhoewel ik de berichten erop al een geruime tijd in de gaten houd. Allen trouwens bedankt voor de goede adviezen!!! Ik moet zeggen dat het even wennen is, een Z3. We hebben hiervoor een geruime tijd Audi gereden, als laatste een A4 2.6 quattro full options, die wegens omstandigheden weg moest. We zijn toen op zoek gegaan naar een betaalbare, mooie auto met een sterke uitstraling. Uiteindelijk ben ik, mede vanwege de enthousiaste reacties op dit forum, uitgekomen op een Z3. Mijn vorige auto heb ik in Duistland gehaald; voor deze auto hebben we dezelfde werkwijze gehanteerd. Duitse sites afgestruind en de dag na Kerst voor een aantal Z3’s gebeld (had allebei de Kerstdagen nodig om mijn wederhelft over te halen een Z3 aan te schaffen). Mijn Duits is niet al te goed, maar je komt er wel uit. Het zijn toch dezelfde soort gesprekken die je voert en die Duitse technische termen pak je zo op. Uiteindelijk een vijftal Z3’s uitgekozen, info uitgeprint en om 2 uur ’s-nachts vertrokken naar Duitsland. Zo vroeg omdat de eerste Z3 helemaal in het zuiden van Duitsland stond en de Zulassungsstelle (zeg maar de Duitse RDW) op vrijdag al om 11:30 sluit. Na een (helse) rit van vijf en half uur (in een oud Opeltje van dertien jaar met veel te veel stuurspeling, verschrikkelijk weer met op sommige plaatsen ijs en sneeuw) aangekomen op de eerste bestemming. De eerste auto bekeken (groen met groen leer) en wilden die meteen kopen. De auto zag er goed uitzag, de onderhandelde prijs was zeer gunstig en de auto kon dezelfde dag nog uitgevoerd worden naar NL. De andere mogelijkheden waren een zwarte (met grijs leer) en een blauwe (zwart leer, zonder lichtmetaal), allebei zo een 1000-1500 euri duurder dan de eerste keus en zo een 200-300 km verder naar het westen. Dus qua prijs-kwaliteit zaten we bij de eerste het beste. Het is dus eentje geworden die donkergroen is, met donkergroene lederen bekleding, bouwjaar '98, motorinhoud 1.9 (140 PK’s), en originele lichtmetalen velgen. Tweede eigenaar, 150.000 op de teller en dealeronderhouden (boekjes aanwezig). Samen met de garagehouder koopcontract ingevuld (erin laten opnemen dat de auto schadevrij is) en het bedrag afgerekend. Moesten nog een half uurtje wachten op de exportkentekens, die de garagehouder voor 100 euri extra wilde regelen. Aangezien de Zulassungstelle over een half uurtje dicht ging en we maar vaag wisten hoe we daar moesten komen, leek het ons wel een verstandig idee dat de garagehouder de export regelde. Na een half uurtje wachten werden de nieuwe kentekenplaten gemonteerd en konden we terug naar NL rijden. Zoals eerder gezegd is het voor ons even wennen, een Z3. In de Audi voelde je pas boven 190 km/h dat je op moest gaan letten, zo natuurlijk reed die auto op hogere snelheden. Bij de Z3 ervaar je 160 al als buitengewoon snel en onrustig. Maar een Z3 is natuurlijk meer een auto voor mooie bochtige tochten op provinciale wegen, met het dak eraf. Ook waren we aan het luxe interieur van de Audi gewend, en de materiaalkeuze van BMW is toch minder royaal dan bij Audi. Over het algemeen toch hard goedkoop plastic (dashboard, middenconsole enz.), jammer voor een auto van dergelijke klasse. Daarentegen is het uiterlijk gewoonweg uitmuntend. Ongelofelijk mooi en precies wat we zochten, een sterke uitstraling. Je ziet zelfs die verwende Duitsers in dikke Mercedessen kijken, toch wel een soort van jongensdroom van menig. In Nederland succesvol door een politiecontrole gereden bij de grens, maar tussen Arnhem en Utrecht toch staande gehouden door de KLPD. Gelukkig waren ze aan het staken en hebben we daardoor geen bekeuring gekregen voor het rijden op Duitse kentekens (stond volgens de agent een boete van EUR 100,- voor). Thuis aangekomen met een beetje gemengde gevoelens gezeten. Een beetje getwijfeld over van alles en nog wat. Maar na het opstaan de volgende ochtend en gekeken te hebben uit het raam (de ZZZ staat voor de deur) toch weer wel helemaal overtuigd. De auto trekt veel aandacht van voorbijgangers (is het de auto, of de Duitse kentekens?) Weet nog niet of het positief dan wel negatief is. We zullen zien. Wordt in ieder geval vervolgd (RDW en BPM perikelen komen er nog aan). En de foto’s hebben jullie nog van ons tegoed. De vriendelijke groeten aan allen. En alvast een gelukkig, snel en veilig Nieuw Jaar! anna_moska P.S. Ik lees op het forum dat het aan te raden is de auto voor onderhoud te brengen bij Ruud. Overweeg het ook te doen. Ervaringen? En hoe kom ik met hem in contact?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.